Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykjøp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nykjøp

    Hei!

    Jeg skal kjøpe ny rc bil nå. Skal være en elektrisk monster truck og jeg har tenkt å bruke mellom 2 og 4 tusen på dette. Er det noen anbefalinger?
    Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

  • #2
    Hallo Yngvar! Og velkommen til forumet. (og til en gøy hobby)

    Mulighetene er mange når det kommer til rc biler. Ser du vil bruke opptil 4000.-
    Vil du kun kjøpe i Norge? Eller har du mulighet for å bestille fra utlandet?

    Siden du er ny til hobbyen(eller ikke?) så hadde det vært best å kjøpe første bil i Norge.
    En monstertruck er gøy å kjøre, og passer mest i terreng kjøring. Den kan selvfølgelig kjøres på asfalt, men har ingen gode kjøre egenskaper der.

    Noen tips når du skal kjøpe bil:

    1. Kjøp en bil som er lett å få tak i deler til.
    2. Finner du en bil du vil kjøpe, så se etter videoer på youtube.
    3. Ikke kjøp det første og billigste du ser. Er ofte en grunn til at noen biler er billige. (de suger)
    4. Finn ut om bilen du vil ha tåler litt bank.
    5. børsteløst elektronikk er "inn" og veldig bra, så jeg personlig anbefaler å kjøpe det. (Grunnen er at når du kjører med børste motorer, så er de endel svakere enn børsteløse motorer.


    Denne bilen er en ok bil. Ikke verdens beste kjøre egenskaper, men den tåler mye.
    Elefun er også en bra plass å handle, med god service.

    Hvis du har noen flere kriterier som du ønsker bilen skal ha, så er det bare å spørre.
    Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

    Comment


    • #3
      Hei igjen!

      Ja jeg vil kjøpe i Norge i første omgang!
      Joda, jeg er forholdsvis ny innafor dette men har hold på i 3 år nå!
      Har tenkt å bestille fra Elefun, de har god service og kort leveringstid på deler...
      Jeg har sett på litt forskjellige biler og her er en liste over de bilene som er aktuelle:
      http://elefun.no/p/prod.aspx?v=20778 (Er litt over 4000.- da )





      Vil ha en bil som tåler litt bank, som er vanntett og går sånn rimelig greit! (skal ikke kjøre race, altså!)

      mvh yngvar
      Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

      Comment


      • #4
        Nå har jeg mest sannsynlig bestemt meg for at det blir en Traxxas VXL Stampede 4x4. Så lurer jeg på hvilket batteri og hvilken hurtiglader jeg skal kjøpe i tillegg? En annen ting er om denne bilen er vanntett?
        Last edited by yngvar; 10 September 2012, 09:28.
        Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

        Comment


        • #5
          Om du vil ha mest mulig kjøretid så kjøp det største som fysisk går inn i chassiet. Ulempen er at det blir både dyrere og tyngre. Jeg ville ha kjøpt minst to batterier. Spør forhander om råd.
          Jeg kjører 2S 5000mAh lipo i min Slash, som i basis er "samme" bilen. Får en 20-30 min kjøring pr. batteri. Tåler kjøring i regn og vask under hageslange, men husk tørk og wd40.
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

          Comment


          • #6
            Ja. Hvordan tørker du den?

            Kan noen anbefale et batteri som jeg kan kjøpe og en hurtiglader? Jeg vil ha et 2S 5000 mAh og et 3S 5000 mAh. Hva utgjør egentlig forskjellen?
            Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

            Comment


            • #7
              Trykkluft, vifteovn, badgulv etc.

              Jeg har denne laderen: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=21346 Bruker litt over en time på et fullt utladet 2S 5000mAh. Forhandler anbefaler sikkert batterier om du spør.

              2S (2 celler) gir 7,4 volt imens 3S (3 celler) gir 11,1 volt. 50% "mer effekt" med andre ord. Er nybegynner selv og synes bilen kan være fæl nok å kjøre på 2S. Etter hva jeg har hørt fra andre vil 3S "spise opp" drivlinjen mye raskere, kanskje den største svakheten på dette chassiet. Har hørt påstand om at ESC ikke tåler 3S over tid selv om Traxxas og forhandlere påstår det.
              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

              Comment


              • #8
                Først vil jeg bare si, jeg har ikke noe med samirc å gjøre, badaboom.
                Men om du går for en traxxas bil kan jeg ikke annet en å linke deg opp mot han. 29 kroner uansett sending, rask som farken og bra service.


                Har hatt traxxas biler selv , 2 t-max, revo 3,3 og revo 1/16. Akkurat nå er det tanks og båt som er i skuddet for meg, men den siste uka har jeg snusa på å skaffe meg noe når vannet fryser igjen ,og snøen kommer. Og en traxxas summit ser virkelig knall ut.
                Du har vel ikke den på lista, men den tror jeg kanskje hadde vært midt i blinken( om du ikke har valgt den bort av noen grunn)

                Vanntett, stor, tøler en trøkk, ikke hyper rask, klar for lipo pakker når du velger å gå over til det.Ser den er til 4999 nå denne uken.
                Vær obs på at den hpi flux du linka til er et 'KIT', altså du må bygge selv(ikke at det er noe galt) men du må også kjøpe elektronikk etter eget ønske, siden det kun er et rullende chassie.

                lykke til
                Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                Comment


                • #9
                  Feil ang det med frakt max. Hvis du kjøper en bil der er frakten 99.-

                  "Frakt fra kun 29,- pr ordre." Fra er nøkkel ordet her.

                  Men har handlet hos samirc selv. Aldri no problem fra dem.
                  Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

                  Comment


                  • #10
                    ahh, sorry, handla bare deler av han sist jeg hadde revo, my bad. Men som sagt, sjekk ut summit om den ikke er valgt bort av noen grunn (prisen kanskje)
                    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                    Comment


                    • #11
                      Takk for alle tips! Har for øvrig bestilt en Traxxas VXL Stampade nå. Lurer på om det er totrinns girkasse på denna?
                      Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

                      Comment


                      • #12
                        Nei er ikke gir kasse på slike elektro biler.
                        Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X