Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas summit

    Var uheldigvis innom hobbysjappa i helga... på impuls endte jeg opp med en eskeny Traxxas Summit
    Jeg har aldri vært nå stor fan av monstertruck el crawlere, men denne kjærra elsker jeg
    Men som med alt annet jeg handler av biler....så må nok også denne bli børsteløs
    Det første som slo meg da var CC MMM, men synes det blir litt i overkant dyrt egentlig og kanskje litt vel kraftig da jeg ikke ønsker å måtte oppgradere hele drivlinja, bruker CC på nesten absolutt alt av biler og er veldig fornøyd med produktene deres og har aldri hatt no feil el lingende med de, men er jo dyrt.... Så er det noen som kan anbefale andre systemer som kansje ikke koster skjorta??
    Vil bare ha litt mer kraft og fart i kjærra... ikke E-Revo-kraft og fart da må da finnes noe imellom???
    Har tittet litt på andre systemer, men er så fryktelig mange å velge mellom, så om noen har gjort seg noen erfaringer, vil jeg gjerne høre om det
    Last edited by bowie76; 4 October 2012, 22:54.
    Dan Furnes
    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

  • #2
    Grattis. Har innmari lyst å en slik selv. Ang børsteløs så les litt i denne tråden:

    Traxxas Monster Truck forum - Traxxas Summit - Just got a Summit 5607 for xmas. My first rc truck...fn love it!!! This thing is unstoppable! Im new to the whole rc thing and was wondering if anyone has any tips they could share it would be great thanks.


    her er det nevnt en del forskjellige oppsett som folka der har, og dreving. Kan ikke gi deg sidene det står på desverre, for selvom jeg har flikka igjenom det meste av tråden husker jeg ikke.

    Lykke til og sleng ut en snutt når den er klar
    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

    Comment


    • #3
      Kom gjerne med en oppdatering på hva du velger og hvordan det fungerer.

      Comment


      • #4
        Etter å ha brukt hele søndag til å tråle nettet etter info om div børsteløssystemer, ble jeg ikke så altfor klok på hva jeg burde velge, så tar en råsjangs
        Akkurat som meg, så anbefaler de fleste de mer anerkjente merkene, men noen "billig"-merker er jo utprøvd og blir også anbefalt

        Av alle jeg har vurdert, så velger jeg å prøve den jeg har funnet aller minst info om, det virker å være veldig få som har gjort seg erfaringer med SkyRc sine 1/8 produkter. Mulig jeg er helt håpløs til å søke på nettet da, men jeg fant altså svært lite...

        Så med mindre noen vet mye mer enn meg, så tror jeg at jeg vil prøve Toro 8X150A ESC og Toro X8T 2250kv (6 poler) samt programkort til ESC, kommer på ca. 1300,- inkl. frakt og moms fra Kina...

        Har funnet mye positivt om 1/10 produktene fra SkyRc, da hovedsaklig motorene, ESC er ikke omtalt så mye...

        Kom gjerne med innspill
        Dan Furnes
        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

        Comment


        • #5
          Dette kan jo bli artig. Har du kjøpt eller venter du litt til ?
          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

          Comment


          • #6
            her er et sett som skal være bra I summiten. Sensor så den ikke 'fusker' i krabbe gir.



            video (revo vel og merke )


            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

            Comment


            • #7
              ellers er det jo Dewalt motor greiene mange gjør




              ser ut som Absolutt Hobby har litt av de greiene du har sett på, sikkert til en litt høyere pris men.....
              Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
              Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

              Comment


              • #8
                Har ikke kjøpt enda, venter nok litt for å se om noen kommer med noe innspill

                Har selvfølgelig tittet på hobbywing's produkter og det oppsettet der var ett alternativ ja
                Dan Furnes
                Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                Comment


                • #9
                  Jeg har kjørt med cc 2200kv i summiten i 1 år nå. Samirc laga den waterproof for meg. Kjører på 4s, tørr ikke begii meg ut på 6s og farta til 4s holder lenge.
                  Drivverk har holdt seg overraskende godt. Har bare ødelagt en drivaksel og noen av kardang drevene mellom girboks og differ. Bruker stock pinion og spur.
                  Det råeste er lyden motoren lager.
                  Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                  http://www.youtube.com/animatorsimen

                  Comment


                  • #10
                    ser ut som Absolutt Hobby har litt av de greiene du har sett på, sikkert til en litt høyere pris men.....[/QUOTE]


                    Ja er mange som selger SkyRc her til lands, men virker ikke som om noen kjøper/bruker det
                    Dan Furnes
                    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by simen0904 View Post
                      Jeg har kjørt med cc 2200kv i summiten i 1 år nå. Samirc laga den waterproof for meg. Kjører på 4s, tørr ikke begii meg ut på 6s og farta til 4s holder lenge.
                      Drivverk har holdt seg overraskende godt. Har bare ødelagt en drivaksel og noen av kardang drevene mellom girboks og differ. Bruker stock pinion og spur.
                      Det råeste er lyden motoren lager.
                      Ja holdt på å bestille meg CC MMM, men av en el annen pussig grunn så fant jeg for en gangs skyld ut at jeg skulle prøve noe billig
                      Dan Furnes
                      Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                      Comment


                      • #12
                        man får bra kombo fra hobbyking for rundt 100$
                        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                        Comment


                        • #13
                          Jupp, hobbyking er absolutt en billig plass å handle fra men finner jo masse info om det meste de selger der da
                          Nå er jeg desverre blitt så inni gamper... nyskjerrig på den SkyRc-combo'n at jeg nok kommer til å kjøpe den...
                          Jo mindre folk vet om den, desto mer vil jeg prøve den
                          Dan Furnes
                          Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by SAVAGEry View Post
                            man får bra kombo fra hobbyking for rundt 100$
                            flott, da gidder du å linke til de da
                            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                            Comment


                            • #15
                              Svært like disse da
                              Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


                              Dan Furnes
                              Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X