Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drivaksling Summit 1:16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drivaksling Summit 1:16

    Hei!

    Er ganske fersk i dette gamet, så trenger litt hjelp... Kjøpte en Traxxas Summit 1/16 vxl til guttungens 7-årsdag. En ganske så fornøyd liten kar, da hans forrige bil var en Nikko Hummer H2 (søppel).
    Summiten har gått veldig greit, men drivskslingene har røket noen ganger.. Lurer derfor på om det finnes noen forsterkede drivakslinger å få kjøpt. Har søkt endel, men finner ikke noen til summit 1:16... Kanskje noen her vet...?


    På forhånd takk!

    Mvh Jonny

  • #2
    Click image for larger version

Name:	038.jpg
Views:	1
Size:	44.9 KB
ID:	779655

    Her et bilde av en noe modifisert drivaksel... Totallengda på drivakslingen er 95mm når indre og ytre aksel er helt imot hverandre. Aksel hubene er også utslitt så de blir bytta ut med noen i alu tror jeg...

    Comment


    • #3
      Kanskje noe her: eBay: Traxxas Summit 1/16 vxl drive shafts

      Viss du ser på akslingene litt ned på siden så er disse av stål, de burde holde bedre.
      Selv har jeg ikke en Traxxas Summit, så det er mulig det er andre her inne som kan gi deg en bedre løsning på problemet.
      Men stålakslinger løste problemet på min Slash 4WD hvertfall
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        Takk for link, men her er det kun forsterka senter akslinger og "bare" originale drivaksler...

        De forsterka drivakslene som ligner mest er til E-revo 1/16 men vet ikke om de er like med Summit... 1/16 Slash og Revo akslinger ligner og..

        Mvh Jonny
        Last edited by Bcjo9; 8 December 2012, 12:00.

        Comment


        • #5
          Her er drivaksler som skal passe... Men ser jo at indre ledd har "han" kopling inn mot diffene.
          På mine er det "hun" kopling..

          Click image for larger version

Name:	$(KGrHqN,!q8FBIgMGQgJBQSQgOuu+w~~60_12.JPG
Views:	1
Size:	85.4 KB
ID:	779662

          Kan man bytte innmat i diffene, så disse passer? Merkelig hvis ikke det finnes noen som er bolt on...

          Har vært i kontakt med Elefun (der jeg kjøpte bilen), men de sier bare jeg må søke på nettet... Ikke så lett når man ikke har peiling...

          Comment


          • #6
            Du må nok skifte 'koblingene' som går inn i diffen din ja, så utfra det bildet så skal det gå. Dvs at du må åpne diffen din og skifte ut den du har sittende der nå. Men sjekk med manualen din om de er like på den siden som går inn i diffen, ellers blir det verre.
            Om du ikke har manual med sprengskisser kan du gå til Traxxas sine sider eller bare Google for biltype + manual, da skal du finne den vil jeg tro.

            Men som du sier vil jeg tro at det skal finnes noe som er 'bolt on' ja, har du sjekket med MIP?

            Jeg bruker MIP stålakslinger på min Slash 4x4 og de er bare å skru på med locktite, done. Skulle nå tro at det finnes til din bil også..
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X