Announcement

Collapse
No announcement yet.

batteri, strøm, elektriske på savage flux hp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • batteri, strøm, elektriske på savage flux hp

    Hei har fått meg hpi savage flux, og har ikke vært borti no a dette eletriske før så har noen spørsmål.

    Nr.1 når jeg kobler i batteri nr to skal det gniste?

    Nr.2 når jeg begynner å gå tom for strøm når skal jeg slutte å kjøre?

    Nr. 3 esc er det noe stillinger ved bytte av batteri?

    Nr.4 neon som har erfaring med å bytte om koblingene på batteriene. Anbefalinger?

    Nr.5 har to batteri på s2 dene dagen kjørte jeg maks en stund på maks på ett jorde, også gikk den tom etterhvert. Når er det oppblåst og det vil ikke lade, regner jo med det er gåent, men hva gikk galt?

    Nr.6 kan jeg bruke ett s2 og ett s3 batteri sammen?

    Takk for all tilbakemelding. Bare svar på det du føleer du gidder, ble mange spørsmål.

  • #2
    hei og velkommen.. 1,er normalt at det gnistrer litt,er vel kondensatorane som tar litt strøm mena eg.
    2,regulatoren i bilen skal ha lipo cut,men org oppsette til castle mena eg er 3v,det er litt lavt,ville justert opp til 3.2 pr celle,anbefala å kjøpe denne:http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=16265,gjer programmering av esc til en leik..
    3,litt usikker på ka du mena her,ha bilen av når du bytter batteri.
    4.har ikkje hatt problem med deans kontaktene på min,omdu skal bytte ville eg bytta til ec5 kontakter.
    5.dette tyder på at batteriet er blitt tappa for langt ned,lipo skal aldri køyrast tomme.om det er veldig oppblåst ville eg kassert det,om laderen ikkje vil lade er det nok pga at det er for lite strøm igjen,kan prøve å lade det i nimh mode i nåken sekund så du får litt støm innpå,vær forsiktig når du gjer dette,gjer det ute...

    Ellers har du fått deg en kjekk bil som tåle masse.. nye batteri ville eg i tilfelle kjøpt på hobbyking.billige å bra..sjekk måla først..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Takker å bukker for svar, var som faen er vant til at det er en bra ting å tømme de, jaja nå vet jeg det. Nr 3 mener om jeg måtte stille no når jeg bytter til kraftigere batteri.

      Ska kjøpe non batteri som er med ec5 kontakter, men åsseb skal jeg få det på bilen sine kontakter?




      , mmå se på det. r

      Comment


      • #4
        esc er nok stillt inn på autolipo,so den ser kor mange celler det er..du må då lodde om kontaktene på esc..
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Okei, takk for svar noen som vet om jeg kan kjøre med s2 lipo og ett s3 lipo? noen som veit om æ kan kjøpe t - plug. På vanelig butikker som biltema og clasolshcon, hehe

          Comment


          • #6
            du kan køyre med et 2s og et 3s,så lenge dei e identiske ellers(samme mah og C-rating)
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              NiceNice er 25 - 50 c og 50 det samme eller? Bare en annen benevnelse?

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X