Announcement

Collapse
No announcement yet.

Velineon problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Velineon problemer

    Hei! Jeg har fått problemer med min stampede 4x4 VXl nå. Jeg trodde først det var clutchen og dermed åpnet jeg opp og strammet den. Det ble ikke bedre så jeg slakket den littegrann igjen. Da ble det heller ikke bedre, så jeg tok ut moteren og kjørte den "løst." Da så jeg at den stanga pinion-en står på hadde små bevegelser og lignede "hopp!" Jeg satte bilen sammen igjen og skulle ut å kjøre. Jeg kjøre i et par minutter og det kom opp rødt lys i ESC. Da har jeg mulighet for å kjøre på halv gass. Så slo jeg av og på og bilen hadde full gass. Så ble det rødt lys igjen og bilen rikket seg ikke da jeg ga gass. Hørte bare "klikkelyder!"

    Noen som kan hjelpe meg??
    Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

  • #2
    Er litt usikker på hva du mener med hopp?
    Mener du att du har slark i motorakslingen?
    Ulyder når du snurre motorakslingen?

    Elektromotorer har magneter så at den ikke snurrer 'jevnt' rundt er normalt, det vil være litt motstand på visse punkter. Men du skal kunne dreie den lett rundt med to fingre.

    Hører du disse klikkelydene når motoren går?
    Samtidig så fikk du feilmelding fra esc, og hvis motor snurrer rundt for hånd og ikke har noen ulyder eller lugger så er vel mest trolig problemet hos ESC.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Har funnet ut at det er lagrene som er ødelagt her. Er det vits å bytte lagrene, eller er det bare å kjøpe en ny motor?
      Thunder Tiger MTA-4 s.28 og Traxxas VXL Stampede 4x4 (I bestilling)

      Comment


      • #4
        Hvis viklingene på motoren er like hele så kan du bare kjøpe repsett til motoren din:



        Blir betydelig billigere å overhale motoren enn å kjøpe ny

        PS: Sjekk at det er en Velenion 3500 motor du har også før du bestiller/ kjøper repsett.
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X