Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage flux hp brukket diff. Noen spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savage flux hp brukket diff. Noen spørsmål

    Hei, jeg kjøpte meg en Savage flux hp i fjor som jeg har fått herjet litt med. Kjører 6S LiPo
    Før vinteren hørte jeg tannhjulskraping og den ble gradvis mer og mer fremhjulstrekk helt til bakhjula ikke dro noe mer. Har ikke fått åpnet den før i dag og da så jeg at den "låsetappen" inne i ene tannhjulet var brukket av. Den er jo enkel å bytte men finnes det noe sterkere å få tak i her?
    Trodde selv det var tannhjula inne i diffen som var ødelagt og tengte oppgaradere til hotbodies hard-typen men de så fine ut.

    Synes de ligna på hotbodies hard selv, er det disse jeg har orginalt eller ligner de bare veldig?
    Click image for larger version

Name:	459907_10151630344871955_680571850_o.jpg
Views:	1
Size:	30.4 KB
ID:	790281

    Takker for svar

  • #2
    Det er nok ikke hotbodies drevene du har, men de originale er mye bedre syns jeg. Det med at låsepinnen knekker hele tiden er noe piss. Det har nok skjedd opptil 6-7 ganger på min savage flux hp. Det eneste du kan gjøre er å sjekke for slakk i diff cuppene, aluminium diff boksen og selve diff huset og eventuelt sette på noen skiver, det skal ikke være mye slakk for at den låsepinnen knekker. Det er også viktig å ha gassen i nøytral når du lander store hopp, ellers knekker den med en gang. Vær ekstra forsiktig på underlag som har mye grep, f.eks. asfalt. Jeg byttet til 50.000 wt diff olje i bak og fram diffen og nå virker alt mye mer robust. Jeg stilte også inn ESC på 15% punch control. De hotbodies drevene er ikke noe gode fordi de er mye svakere konstruert på baksiden, slik at det er mye større sjanse for at låsepinnen knekker. Om du vil kan du borre hullene i diff akslingene større slik at du får en tykkere låsepinne inni det har jeg ingen erfaring med.
    HPI Savage Flux HP m/ Savöx SC-1267SG - Outerwears ESC&Shock cover - Hyperion G3 EX 5200mah 11,1v - 50,000wt diffolje - 50wt demperolje -
    ---Kyosho DBX & Kyosho DST 1/10 .18 Nitro

    Comment


    • #3
      Har ikke erfaring med å tukle med diffene til savage men jeg ville ikke ha borret opp akslene, det gjør akslene svakere i stedet. Hva med å få tak i et par HSS kvalitet drillbits i riktig diameter fra nærmeste jernvarehandel og kapp dem til riktig størrelse. Da burde det holde.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Corvinus View Post
        Har ikke erfaring med å tukle med diffene til savage men jeg ville ikke ha borret opp akslene, det gjør akslene svakere i stedet. Hva med å få tak i et par HSS kvalitet drillbits i riktig diameter fra nærmeste jernvarehandel og kapp dem til riktig størrelse. Da burde det holde.
        Det er fullt mulig med drillbits men har ikke funnet et bedre alternativ til de låsepinnene. Har sett et par som har borret akslingene opp 1mm og det fungerer bra, diff akslingene må uansett kastes etter hvert da låsepinnene ødelegger hullet i diff akslingen når den knekker. Om det er mye slakk mellom låsepinnen og diff akslingen (Skjer etter hvert) er det ikke mulig å kjøre på 6s
        HPI Savage Flux HP m/ Savöx SC-1267SG - Outerwears ESC&Shock cover - Hyperion G3 EX 5200mah 11,1v - 50,000wt diffolje - 50wt demperolje -
        ---Kyosho DBX & Kyosho DST 1/10 .18 Nitro

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X