Hei
(Ny i gamet), og kjøpte en E-Maxx 3903 på EBay tasca.com.
Den kom uten lader, så kona kjøpte en 1A Modelsport Energy for 4-8 celler
Batteriet var 2 stk Traxxas Power Cell, NiMH 8.4V 3000mAh
Kjørte med bilen noen dager/timer etter å ha brukt hele natta på å lade 2 batterier.
Fikk så etter anbefaling på ringo XL en B6AC Pro lader fra imaxRC.
Noe avansert bruksanvisning, men startet et NiMH program på 3A (Fikk ikke velge voltstyrke)
Ladet de to batterier og så at voltstyrken var rundt 10V. Tenkte at det sikkert var greit, og batteriet ladet i ca 40 minutt før det viste full.
Det var da litt varmt, som det etter boka skal være. Det andre var delvis ladet av den gamle laderen og terminerte med full melding etter 5 minutt.
Da jeg koblet til det ene batteriet smalt det i Speedkontrolleren og hadde vel tatt fyr om jeg ikke hadde dradd ut batteriet.
Målte spenningen på batteriet til 9.6 Volt. Ohmet begge motorene til 0.6 Ohm.
I ettertid har jeg funnet at jeg kan lage et program på laderen, der jeg kan velge voltstyrke i tillegg til Ampere. Startet ett slikt program men den viste likevel 10 - 10,5 volt ladestyrke...
Har jeg gjort noe feil her eller er det en produksjonsfeil på Speedkontrolleren EVX-2, og tilfeldig at den krasjet etter lading med B6AC laderen fra imaxRC. Knappen for å starte er nå brent fast.
(Ny i gamet), og kjøpte en E-Maxx 3903 på EBay tasca.com.
Den kom uten lader, så kona kjøpte en 1A Modelsport Energy for 4-8 celler
Batteriet var 2 stk Traxxas Power Cell, NiMH 8.4V 3000mAh
Kjørte med bilen noen dager/timer etter å ha brukt hele natta på å lade 2 batterier.
Fikk så etter anbefaling på ringo XL en B6AC Pro lader fra imaxRC.
Noe avansert bruksanvisning, men startet et NiMH program på 3A (Fikk ikke velge voltstyrke)
Ladet de to batterier og så at voltstyrken var rundt 10V. Tenkte at det sikkert var greit, og batteriet ladet i ca 40 minutt før det viste full.
Det var da litt varmt, som det etter boka skal være. Det andre var delvis ladet av den gamle laderen og terminerte med full melding etter 5 minutt.
Da jeg koblet til det ene batteriet smalt det i Speedkontrolleren og hadde vel tatt fyr om jeg ikke hadde dradd ut batteriet.
Målte spenningen på batteriet til 9.6 Volt. Ohmet begge motorene til 0.6 Ohm.
I ettertid har jeg funnet at jeg kan lage et program på laderen, der jeg kan velge voltstyrke i tillegg til Ampere. Startet ett slikt program men den viste likevel 10 - 10,5 volt ladestyrke...
Har jeg gjort noe feil her eller er det en produksjonsfeil på Speedkontrolleren EVX-2, og tilfeldig at den krasjet etter lading med B6AC laderen fra imaxRC. Knappen for å starte er nå brent fast.
Comment