Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stampede XL-5 - oppgradering av gammel bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stampede XL-5 - oppgradering av gammel bil



    Kjøpte en billig Stampede-roller for et års tid siden og nå har jeg omsider fått den på veien.
    Fulgte med en Castle 4600 Kv motor. Denne er nå paret med en billig HK esc.
    På første prøvetur røk idler gear (dette er en gammel Stampede så det var av plast).
    Nytt idler gear ble innkjøpt, nå er de heldigvis i metall.

    Har nå fått på et Tamiya Brat body og nye hjul.
    Ser at body er litt høy i front, ikke i vater, så jeg har nå bestilt Adjustable Front/Rear Body Mount Set TRA3619, det vil gi meg litt mer tilpasningsmuligheter.

    sigpic Kenneth Skulstad
    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

  • #2
    Tøft utseende
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • #3
      Originally posted by Odd-M View Post
      Tøft utseende
      Takk for det. Skulle gjerne fått lagt ut en filmsnutt også, bilen er veldig morsom å kjøre.

      Hadde en fin økt i gata i går, guttungen og jeg kjørte Stampeden og en annen veteran – Tamiya Stadium Blitzer fra 1993. Blitzer´n har fått børsteløs motor så den er også en hysterisk bakhjulsmaskin. Litt vanskelig å filme bare, når vi er fullt opptatt med å kjøre begge to

      Høyreklikk for stort bilde

      sigpic Kenneth Skulstad
      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

      Comment


      • #4
        Stampeden må da også gå rett opp? Min med stock 3500kv steiler som bare det på 2S.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #5
          Originally posted by Odd-M View Post
          Stampeden må da også gå rett opp? Min med stock 3500kv steiler som bare det på 2S.
          Åja, Stampeden går rett opp "på alle gir" , den er helt vill.
          Har en heimespøta wheelie bar på den men tror jeg skal prøve en original wheelie bar - tror kanskje den er bedre. Den stikker nok litt lengre ut + at jeg kan justere vinkelen på den. Guttungen sender jo bilen på taket på hver eneste take off, men det er god throttle finger trening i dette også.

          Fant etterhvert ut at jeg skulle sette på originalbody´n når guttungen kjører. Brat-karosseriet var spotless da vi startet i går, nå er det ikke akkurat jomfru lenger.
          Last edited by Kesku; 27 August 2013, 12:40.
          sigpic Kenneth Skulstad
          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

          Comment


          • #6
            Den originale fungerer kjempefint, både på 2wd og 4wd. Karosseri er forbruksvare har jeg erfart... Kjører Proline nå og det tåler i allefall mye mer enn de originale.
            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

            Comment


            • #7
              Idiotkjøring i gata – like moro hver gang.
              Jeg er jo såpass trigger happy at en bedre wheelie bar hadde gjort seg





              Click image for larger version

Name:	0jkx.jpg
Views:	1
Size:	67.0 KB
ID:	781734 Click image for larger version

Name:	czny.jpg
Views:	1
Size:	50.9 KB
ID:	781735
              Click image for larger version

Name:	oq1b.jpg
Views:	1
Size:	53.2 KB
ID:	781736 Click image for larger version

Name:	cvor.jpg
Views:	1
Size:	50.0 KB
ID:	781737
              sigpic Kenneth Skulstad
              70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

              Comment


              • #8
                Den steiler heftig! Mye mer enn min 4x4, som sikkert er ganske mye tyngre i nesen.
                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X