Announcement

Collapse
No announcement yet.

gammel savage eier søker ny bil:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gammel savage eier søker ny bil:)

    Hei har før hatt savage 25 og ss 4,6 big block.
    Dette er tja 4-5 år siden.
    Har bare drevet med fly og heli i det siste, men vil ha en bil nå også.
    Kriterier:
    - Terreng kjøring
    - Grei fart 60 km/h hvertfall
    - Fint om det går 3 s lipo det har jeg mye av
    - Tror ikke jeg vil ha bensin


    Hva er kjøretiden med bilene deres? Skjønner at det er variabelt....

    Og jeg likte egentlig hpi bilene mine og har jo sett denne http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=20030
    eller bør man kjøpe "storebror da" http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=13571

    Syntes denne også var veldig tøff da

  • #2
    Trur jeg ville valgt store broren, esc på xs er ikke veldig gla i 3s selv om det står at den skal tåle det.

    Har selv Savage Flux HP men kjører den på 4s (2x-2S) den tåler fint 6S (2x-3S) men sliter noe mer på driverket en 4s.

    Kan kjøpe Castle Link og justere ned esc litt så den ikke yter max da sparer du drivverket litt men kanskje ikke så gøy og vite at du egentlig har mer.

    Savage Flux HP er egentlig ganske samma bil som dem eldre savagene, likte du dem så liker du denne bare at denne går veldig mye bedre.

    Litt dyr men vil si den er verd prisen, E-revo som du også nevnte i en annen tråd er kjempe bil men noe dyrere.

    Går du for Flux HP kjøp med og bytt 18-23T drevet i gearkassa med en gang det ryker.
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Legger til at Summit er litt rimligere men kjempe artig bil så lenge du ikke er ute etter fart!
      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
      www.rc-utstyr.no

      Comment


      • #4
        Lagde en annen tråd her på forumet, visste ikke hvor det var best men der fikk jeg anbefallt MT4-G3
        Er ikke den litt tøff da?

        Comment


        • #5
          Jeg har aldri tatt i en MT4-G3 hverken som elektro eller Nitro så den bilen skal jeg ikke utale meg om.

          Jeg ville unasett gått for flux hp eller e-revo dem bilene trur jeg holder seg bedre i pris også, deler tviler jeg på at blir noe problem da begge dem merkene bruker mye deler om hverandre.

          HPI Savage Flux HP: Rask bil, holdbar, dårlig kjøre egenskaper men det kjenner du til siden da har eid 2 savager.

          Traxxas E-revo: Rask, holdbar men litt sprøere plast en HPI, gode kjøre egenskaper.

          Traxxas Summit: Treig, ganske holdbar lik E-revo men tåler litt mer pga lite fart, kjøre egenskaper hehe nei men eneste bil man kan bytte mellom høy/lav serie og låse differ via radioen.

          Det er dem bilene jeg har best kjenskap til og andre kan jeg ikke utale meg om, har ikke hat E-revo men den er bygd på samme chassie som Summit.

          Kjøper du bil nå og kanskje bytter ut, går lei eller hva som helst så er det enklere og selge kjente merker som HPI og Traxxas. jeg er på ingen måte patriot men har selv holdt meg til disse merkene og har ikke angret.
          Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
          www.rc-utstyr.no

          Comment


          • #6
            MT4 G3! Er en fantastisk bil! Har hatt en i et halvt år, å virkelig gått inn for å prøve å herpe den. Med vanvittige hopp og stunts. Eneste som har røket er en hingepin som eg erstattet med en gammel støtdemperaksel. Og et bodymount. Av monster truck er eg overbevist om det er beste kjøpet. Mye pga den er basert på en stadium truggy, som gir den lavt tyngdepunkt og handling som en savage bare kan drømme om.
            Den holder seg bedre i pris også, rett og slett pga dei har sine faste fans, og det er færre av dei, som gir en etterspørsel som er høgre enn tilgangen. Savage og revo synker fort i pris pga det er så mange av dei.

            Men hvem bryr seg om det, har du en kjem du aldri til å selge den

            Comment


            • #7
              PS! MT4 G3 har eget forum og side med nybegynner guide. Wondertiger.com. Følger du tipsene der ihht hva du bør locktighte osv. så får du en god start. Eg er som du kansje skjønner veldig gla i min "Wondertiger"

              Comment


              • #8
                Var nylig på utkikk etter el monstertruck selv i 1/8 skala, men jeg skulle ha byggesett og endte med Savage XS SS kit pga usa leveringstider. Litt liten, men føkk it. Kjøpte Castle/mamba 1410 motorcombo og har vel egentlig luka ut alle svakheter jeg kunne google meg frem til. Dette er MYE dyrere enn RTR utgaven.

                Har kjørt bilen i 20 timer hittill, mest asfalt kjøring og tok første stor service i natt. Har bestilt 2 nye bodyshells, 10 nye antenner og nye karosseriklips. Ellers er bilen like god fortsatt. Den tåler mye juling og foreløpig ser det ut som resevedeler må kjøpes da de blir skrapt bort etter flipping(Fangere, skidplates, felger står snart på ønskelista).

                Jeg giret min om til anbefalt 3s giring og kjører både 2s(5200mah) og 3s(4500mah) på det. Har 2 stk av hvert batteri og det blir fort 2-2,5 timer kjøring ut av det. Det blir en hel kveld hvor alle får kjøre mye uten mye skruing. Du ruller mange kilometer på et batteri. At det går i 100km/t på 3s tviler jeg ikke på.

                På 3s løsnet limingen på hjulene, men de kom ferdig limt også.

                Da jeg var usikker på bil kjøpte jeg en HPI mini recon som "ventepølse". Den første var elendig sammenskrudd(RTR) og jeg hadde mye følgeproblemer pga det. Da den knuste inn i en fortauskant var det bare å bestille en ny. Mye billigere enn å kjøpe løse deler.

                Denne har nå fått toro børsteløs, stålservo og er skikkelig skrudd sammen og fetta opp. Kjører på 2s og 3s. Dette er den morsomste bilen jeg har hatt. Liten turbo veps og vi ler mye av den bilen. Funker kun på asfalt, men anbefales!

                Handlet alt hos Elefun. Sinnsyk levering og jeg fikk god support den ene gangen jeg ringte dem. Anbefales!

                Comment


                • #9
                  Hvilket grunnlag har du for å uttale deg om dette? har du begge to? det har nemmelig jeg. Å dei er definitivt sammenlignbare. Men skjønner ikke hvorfor du viser til den kjedeligeste Wondertiger videoen du kunne finne? Men videoer satt til side så har eg bashet med begge to. Begge er gode til formålet men Wondertigeren utklasser Savage på både holdbarhet, RTR elektronikk og kjøreegenskaper. Savage er også noe herk å mekke på i forhold. Men ikke verre enn jeg har begynt på et Custom savage prosjekt der jeg skjærer ut egne TVP plater med vannskjærer i duplex. Skal bli en rå basher, men om den slår min Wondertiger er jeg usikker på. Etter et halt år med bashing er det kun et bodymount som har knekt.

                  Comment


                  • #10
                    Kjøp Savage Flux HP du vil ikke angre.

                    Deler har dem rundt hvert hjørne.
                    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                    www.rc-utstyr.no

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X