Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit kjøretid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas summit kjøretid

    Hei!
    Har et problem med min summit og lurte på om noen av dere her inne kunne hjelpe meg
    Når jeg har fullada batterier så får jeg kjørt i sånn ca 10 minutter. Etter 10 minutter er det akkurat som om den varsel at den nesten er tom for batteri, den går ned på et lavere gir liksom. Når dette skjer så begynner det å lyse rødt på den ESC'n og jeg får ikke slått av bilen med knappen. Jeg må koble fra batteriene igjen for at den skal slå seg av. Når jeg da kobler til batteriene igjen og slår den på så går den i et par minutter før det samme skjer igjen. Det er ikke batteriene det er noe feil med for har prøvd fler forskjellige.
    Er det noen som vet hva feilen er? Må jeg ha ny ESC?

  • #2
    ka slags batteri du har? størrelse tenke eg då.
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Du når vel low voltage cutoff (nesten tomt batteri) da? ESCen går ned på halv fart når du får for lav spenning på batteriet.

      Comment


      • #4
        Batteriene er på 5000MAH. Så burde gå lenger enn 10 min.
        Ja når cutoff, men batteriene er ikke tomme når den går over på cutoff. Den burde jo kjøre minst 30min før de er tomme.

        Comment


        • #5
          hm..har summit sjøl,men tvila på at en køyre 30 min..er det lipo du bruka? usikker på ka spenning traxxas regulatoren kutta på..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Det er lipo jeg bruker ja. Jo den skal gå minst 30 min, kompisen min har summit også og han kjører litt over 30 min med 5000. Ikke 5000 til sammen altså men 2x5000 så blir jo 10000 da vis det var sånn du tenkte

            Comment


            • #7
              har du lipo checker så du kan lese av spenninga på kvar celle når den kutta?
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #8
                Jeg har ikke lipo checker!
                Men er ikke batteriene det er noe feil med for har lånt batterier som funker i en annen summit men skjer fortsatt den samme feilen hos meg.

                Comment


                • #9
                  Spenningen kan også leses av med de fleste computerladere, hvis du lader med balansering. Det går forsåvidt å måle det på balanseringskontaken med et multimeter hvis du har det.

                  Jeg vil gjette på at det er noe feil med batterier eller at de rett og slett ikke er full-ladet.
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • #10
                    hadde engang i tida samme problem på en bandit med vxl reggen,der kutta den etter kun kort tid,målte batteria so viste målinga heilt ok,viste 3,8-3,9 når den kutta og 4.2 fullada.men viste seg alikavel å være batteriet..men eg ville uansett fått sjekka spenninga på kvar celle når den kutta..
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      Med en sterk motor og for svake batterier så vil spenningen falle drastisk når man holder full gass. Da slår lipo kutt inn lenge før de når 3.0-3.4V i hvilespenning på en celle. Det kan også være at en av cellene er dårlige og at den totale spenningen faller. ESC ser ikke individuell cellespenning, den måler bare totalen. Det samme vil en lader gjøre om man ikke lader på balansering, du risikerer å overlade en celle og kjøre den andre for lavt.
                      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                      Comment


                      • #12
                        Er Summit'en din helt standard, eller har du byttet drev, motor eller hjul?
                        Dersom noe er feildimensjonert i forhold til hverandre så kan regulatoren
                        gå varm. Vil også kunne skje med standard
                        bil ved ekstrem belastning.

                        Thermal Shutdown Protection
                        The EVX-2 is equipped with thermal shutdown protection to guard
                        against overheating caused by excessive current flow. If the operating
                        temperature exceeds safe limits, the EVX-2 will automatically shut
                        down and the EVX-2 LED will flash red. The LED on the face of the EVX-
                        2 will continuously flash red, even if the throttle trigger is moved back
                        and forth. After the speed control cools down to a safe level,
                        the LED will continuously shine green. The EVX-2 will once again
                        function normally.
                        Monster Truck Craze!

                        Comment


                        • #13
                          Takk for svar alle sammen

                          Det er nok motoren som er for varm da ja så det er derfor det skjer. Kjørte nå nettopp og den blir varm som f i løpet av en liten stund. Det hadde jeg ikke tenkt på en gang at det var derfor. Har ganske dårlig greie på det her enda som dere kansje skjønner:P
                          Men summiten er helt standard, har ikke gjort noe som helst med den. Den har vært sånn helt siden jeg kjøpte den, så jeg burde vel egentlig klagd til foretningen med en gang.
                          Så har noen tips til hvordan jeg skal unngå at den blir så varm? noen som har erfaring med sånn vifte man setter over motoren?

                          Comment


                          • #14
                            Temperaturbeskyttelsen er på ESC, ikke på motor.
                            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                            Comment


                            • #15
                              Eksempel på regne ut batteriers kapasit. 5000 mah, 8.4 vol 7-cell NiMh
                              Kobler du dem i....
                              ...serie, blir kapasitet værende på 5000 mah, mens spenningen stiger til 16.8 volt.
                              ...parallell, blir spenningen værende på 8.4 volt, mens strømmen stiger til 10 000 mah.

                              Har du koblet til nimh batterier i EVX-2 regulatoren skal det lyse rødt når du skrur på.
                              Har du lipo kobla til, skal det lyse grønt.

                              For å skifte mellom lipo og nimh- mode, skrus du først på esc, så holder du knappen inne i ca 10 sek til det kommer bipbipbip fra motor
                              Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                              http://www.youtube.com/animatorsimen

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X