Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mest robuste 4x4 monstertruck?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mest robuste 4x4 monstertruck?

    Etter et år med BSD Ramasoon 1/10 har det blitt mye kjøring og lite nedetid. Imponerende med tanke på hjerjenivået, 3S lipo, en sjåfør på 6 år og et høyt antall kollisjoner. Den er mye mer robust og slitesterk enn noe annet jeg har vært borti, kanskje fordi den er basert på 1/8-deler og har en gjennomtenkt konstruksjon. På ett års kjøring har jeg bare byttet en svingarm/ knuckle (etter hva jeg kan huske) og null slitedeler ellers!

    Men er det den mest slitesterke 4x4 MT? Hva er din erfaring?

  • #2
    1:8 er nok den beste med tanke på varighet. Går du opp i størrelse, blir det som regel så tungt at det får konsekvenser
    når du treffer noe. Går du ned blir det gjerne spinklere konstruksjon med samme resultat som stort.

    Men det høres veldig lite ut det du sier... Pleier gå noen bærearmer og litt sånt når man kjører en del
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Jeg ser på BSD Ramasoon til 7-åringen nå. Så dette var jo hyggelig lesing. Lever bilen enda?

      Comment


      • #4
        Ja, har to stykker i jevnlig bruk. Disse fungerer bra etter to år, har ikke byttet andre deler enn de vi har klart å vrake i krasj, stort sett hjulinnfestning (C-carrier), hjulakslinger, karrosseri og noen bærebruer. Men jeg forventer at en av diffene nok tar kvelden snart og at jeg bytter mellomakslene samtidig.


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X