Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av monstertruck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til valg av monstertruck

    Ser at jeg postet i litt feil kategori sist, prøver igjen..

    Hei,


    Har nylig blitt bitt av basillen, kjøpte en HSP buggy 1:10 skikkelig morro!

    Har nå veldig lyst på et beist av en 4x4 monstertruck. Har tenkt til å gå for børsteløs power!

    Har følgende 3 til vurdering: (i prioritert rekkefølge)
    1. LOSI lst xxl2-e
    2. TRAXXAS E-Maxx
    3. HPI Savage Flux hp (vet denne er utsolgt nesten over alt)

    Noen som har noen anbefalinger/frarådning/erfaringer så blir jeg glad.
    tenker litt på "kvaliteten", pris i forhold til deler, tilgang på deler og om de er lette å skru på.

    Bor ikke langt unna Smal size det er jo en fordel i forhold til deler. Losien er den eneste jeg har sett live. Skulle gjerne sett de andre live også, noen som vet om noen butikker som selger i Oslo omr.

    På forhånd,

    tusen takk!

  • #2
    Ingen?? Viktig at bilen tåler litt bashing ��

    Comment


    • #3
      Styr unna E-Maxx om du ønsker å kjøre 6S. Elektronikken er bra (Castle), men drivlinje og chassis holder ikke mål.

      LST og Savage er klart bedre biler.
      Monster Truck Craze!

      Comment


      • #4
        Originally posted by xirton View Post
        Styr unna E-Maxx om du ønsker å kjøre 6S. Elektronikken er bra (Castle), men drivlinje og chassis holder ikke mål.

        LST og Savage er klart bedre biler.

        Takk for tips!

        HPI er jo stort sett utsolgt, det er jo sikkert ikke uten grunn. Men virker som Losi er bra det også. Virker som den tåler en støyt, så har den stabilitets greier. det har vel ikke HPI på denne bilen. LOSI er jo helt klart den dyreste av dem alle. Ender på over 10k med batterier...

        Comment


        • #5
          Det er nok ikke uten grunn, lol – HPI er så godt som konkurs. Kassa er tom og de sliter med å levere produkter ut til forhandlere. Hovedkontoret i USA er tømt og lagt ut for leie. I det hele tatt ganske usikkert hva som skjer fremover. Svirrer imidlertid rykter om forhandlinger med Traxxas for mulig overtakelse el samarbeid, så kanskje er det en Traxxas Savage Flux å få kjøpt om ikke lenge

          Stabilitetskontroll ville jeg ikke brydd meg mye med. Systemet fungerer fint men jeg bruker det nesten aldri. Derimot har Savage en kraftigere fartsregulator enn hva Losi benytter. Begge er fra Castle, men førstnevnte er en Mamba Monster og tåler mye mer enn Sidewinder som sitter i LST. Med 6S lipo power og såpass stor bil så jobber sistnevnte mer på grensa. På den annen side så har Losi en bedre drivlinje - så det er fordeler og ulemper med begge. Men sammenlignet med E-Maxx så stiller de i en helt annen liga.

          1/8 monster truck koster penger, spesielt i Norge. Et rimeligere alternativ er Arrma Kraton 6S BLX. Den er basert på truggy platform og verken ser ut som eller kjører som en monster truck. Men som basher er den solid (rett ut av esken) og rimelig.
          Last edited by xirton; 12 May 2016, 23:54.
          Monster Truck Craze!

          Comment


          • #6
            Takk for nyttig svar! Jammen ikke lett det her.. Men pga konkurs rykter så tenker jeg i mitt stille sinn at Hpi utgår.. Hm..
            Jeg antar at både Losi og Traxxas har masse upgrades man kan utføre etterhvert som ting ryker?
            Bare så jeg forsto deg rett, både Savage og Lst er mye bedre biler enn E-Maxx'n?

            Jeg er helt bestemt på at jeg skal ha monster bil. Truggy får bli bil nr 3

            Eneste forhandler jeg har funnet som har Losi trucken er Small Size, det er vel de som er importøren? De fører jo ikke HPI eller Traxxas, ser flere nettbutikker som fører disse to. Er de litt mere "main stream" Dermed bedre deletilgang osv? (Sett bort i fra at HPI sliter litt da)
            Er det mye og spare på å bestille fra utlandet?

            Comment


            • #7
              For å si det enkelt så kan du ikke trå feil med LST. Mange mener det er den mest solide monster truck’en på markedet og min erfaring er den samme. Den er kanskje dyr i innkjøp, men kvaliteten sparer deg fort inn ift andre modeller. Har du pengene så er det en fenomenalt bra bil.

              Ja HPI er litt usikkert akkurat nå, men jeg har vanskelig for å tro at Savage modellen blir helt borte. Og SKULLE den bli borte så er det fortsatt et hav av original deler rundt om i alle verdens hobby butikker, og ikke minst det enorme tilbudet av oppgraderinger som fortsatt vil tilbys en god stund til fra ulike produsenter. Savage kan du faktisk skru sammen uten en eneste HPI del.

              Traxxas er uten tvil konge på haugen hva gjelder deletilgang, med HPI (Hobbico) som en god nummer 2 (enn så lenge..). Smallsize er Losi importør ja, men de lagerfører dessverre ikke alt av LST deler. Selvsagt skaffer de alt, men vær forberedt på noen dagers bestillingstid. Losi er en del av Horrizon som dessverre ikke har det samme distribusjonsnettet som de to store; Traxxas og Hobbico. Derfor er Losi langt mindre main stream enn Traxxas og HPI. Synd egentlig, men slik er business.

              Fordelen i dag er at alt kan bestilles på nett (det bare krever litt tålmodighet). Da dollaren vaket rundt 6 kroner var import veldig gunstig. I dag er det litt mer variert, men produkter som forhandles via små distribusjonsnett (som Horizon) blir ofte dyre i Norge pga lavt volum. Siden til Smallsize er nede pga oppdatering akkurat nå, men hva koster en XXL2-E der nå? Rundt 9000 kr?

              Ordinær pris i statene er $660, så jeg vil anta rundt $700 totalt (inkl rabatt og frakt). Da må du ut med rundt 7500 kr (kurs 8,30) levert på postkontoret i Norge. 1500 kr spart er nok til en Mamba Monster ESC om du senere ønsker å oppgradere.
              Monster Truck Craze!

              Comment


              • #8
                Etter å ha googlet med rundt så sitter jeg også egentlig igjen med det inntrykket. Jeg blir mer og mer sikker på mitt valg. Selv om man må kanskje vente litt lengre på deler enn enn med de to andre. Skal overleve det! Den er jo kostbar, men som du sier så får man vel det man betaler for.

                Jeg var en tur innom Horizon sin side, men bilen er vist for stor for at de sender over dammen iflg siden dems, har sendt mail, vi får se. Der var bilen på tilbud, den var på ca 5500kr. Smal Size var vel på 9500kr mener jeg det sto på esken.. Så må man jo kjøpe batterier, det koster jo litt det også.

                Noen tips til nettbutikker i utlandet som er trygge som man kan handle fra?

                Takk for god hjelp Chris!

                Comment


                • #9
                  Jeg håper ikke du regner med å få bilen levert i Norge for 5500 kr. Du må legge til frakt, moms og tollgebyr. Da ender du på ca 7500 kr. Men kontra Smallsize så er det jo allikevel litt å spare.
                  Last edited by xirton; 14 May 2016, 11:49.
                  Monster Truck Craze!

                  Comment


                  • #10
                    Takk for tips! skal sjekke ut!

                    hehe, nei, hadde jo ikke det. Det hadde jo ikke vært meg i mot �� Det er jo faktisk ikke SÅ mye å spare egentlig.
                    Burde vel heller støtte lokal miljøet og etablere ett godt kundeforhold hos Small Size.
                    Registrer at det ikke er så mange på brukt markedet kontra HPI og Traxxas, det tolker jeg dit hen at de alle er så fornøyde at dem ikke vil selge. Da har jeg egentlig bestemt meg! Det blir en xxl2 fra Norge Tusen takk for nyttig info.

                    Da er det vel bare å vente på litt feriepenger eller lure noen kroner ut av sparegrisen.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg og to kompiser har veldig bra erfaring med BSD Ramasoon. Går utrolig bra med 3S og er svært robust. Mange forhandlere fører denne, dessuten kan du kjøpe deler på nett (bl.a. MonkeyHobby). Den er rimelig også, bare 3000 kr. Ville ha sette seriøst på denne, eller storebroren UTOR (4S).

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X