Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Her er noen skikkelige pigg-dekk,fåes kjøpt hos www1.conrad.de ,søk på "ice chrusher"
    link http://www.conrad.de/goto.php?artikel=236464
    Attached Files
    www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
    CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
    +++

    Comment


    • #32
      Originally posted by njoy View Post
      Her er noen skikkelige pigg-dekk,fåes kjøpt hos www1.conrad.de ,søk på "ice chrusher"
      link http://www.conrad.de/goto.php?artikel=236464
      koster jo 69,95 Euro = 581kr.
      Dyrt.
      Traxxas Slash VXL
      Losi Ten-T

      Comment


      • #33
        Originally posted by langtidsminne View Post
        koster jo 69,95 Euro = 581kr.
        Dyrt.
        Ja,desverre så er di dyre! Men det har jo alltid kostet litt å komme først frem i racing
        www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
        CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
        +++

        Comment


        • #34
          Har laget forskjellige piggdekk for vinterbruk. Skal dekkene bli bra må de være forholdsvis stive slik at ikke piggene "legger" seg flate.
          Plastpiggene er bra på hard snø, men virker ikke særlig bra på is. De slites dessuten raskt ved kjøring på isete underlag.
          Har brukt de både på crawler-bil og på børsteløs Slash (på Slash må dempervandringen begrenses med fueltube slik at dekkene ikke tar i karosseriet).
          Har laget noen nye piggdekk for bruk til crawling i snø/ishauger. Har da delvis brukt plastpiggene og noen 3,5x12mm skruer. Det er nokså mye arbeid da man må forborre hull for plastpiggene.
          Bilder:
          HPI WheelyKing dekk for bruk på Crawler, men passer også på min ombygde (VW-) Slash her vist med de samme dekkene før pigging.
          Attached Files
          Kurt Johansen- Steinkjer

          Comment


          • #35
            Originally posted by KuJo View Post
            Har laget forskjellige piggdekk for vinterbruk. Skal dekkene bli bra må de være forholdsvis stive slik at ikke piggene "legger" seg flate.
            Plastpiggene er bra på hard snø, men virker ikke særlig bra på is. De slites dessuten raskt ved kjøring på isete underlag.
            Har brukt de både på crawler-bil og på børsteløs Slash (på Slash må dempervandringen begrenses med fueltube slik at dekkene ikke tar i karosseriet).
            Har laget noen nye piggdekk for bruk til crawling i snø/ishauger. Har da delvis brukt plastpiggene og noen 3,5x12mm skruer. Det er nokså mye arbeid da man må forborre hull for plastpiggene.
            Bilder:
            HPI WheelyKing dekk for bruk på Crawler, men passer også på min ombygde (VW-) Slash her vist med de samme dekkene før pigging.
            Passer HPI WheelyKing hjula på Slash 2wd originalt? Og vil den passe på 4x4 Slash også?
            Traxxas Slash VXL
            Losi Ten-T

            Comment


            • #36
              Originally posted by langtidsminne View Post
              Passer HPI WheelyKing hjula på Slash 2wd originalt? Og vil den passe på 4x4 Slash også?
              WK-hjul passer på Slash 2WD, men karosseriet må enten skiftes eller modifiseres kraftig pga størrelsen på hjula. Om de passer på 4WD vet jeg ikke.

              Ved bruk av WK-dekk er det lurt å geare ned drivverk noe også pga hjulstørrelsen. Med normal gearing blir den fort varm og temperaturbeskyttelsen slår inn.
              Bare så det er sagt - det er et hel.... sirkus å kjøre børsteløs Slash med WK-piggdekk på snø/is.
              Kurt Johansen- Steinkjer

              Comment


              • #37
                noen som har fått bilen enda eller? ifølge ups så får jeg min på onsdag
                Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                Comment


                • #38
                  Originally posted by jorgenms View Post
                  noen som har fått bilen enda eller? ifølge ups så får jeg min på onsdag
                  Platinumen har jo ikke kommet enda, så min er fortsatt ikke sendt fra butikken selv om den er betalt.... Gleder meg villt.

                  Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S
                  Team Losi : Spektrum

                  Comment


                  • #39
                    Min ligger nå i oslo. Det stod for noen dager siden at forventet ankomstdato var 5 jan. Nå står det at, pga noe uforutsett kan det bli en forsinkelse i leveringsdatoen. Hvilken uforutsett greie!? Kommer vel ikke før april...
                    2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Hans O View Post
                      Min ligger nå i oslo. Det stod for noen dager siden at forventet ankomstdato var 5 jan. Nå står det at, pga noe uforutsett kan det bli en forsinkelse i leveringsdatoen. Hvilken uforutsett greie!? Kommer vel ikke før april...
                      Sikkert noe tolltull, det forsinker ALLTID leveranser.

                      Fabiz
                      Smallsize Hobbyland A/S
                      Team Losi : Spektrum

                      Comment


                      • #41
                        Ja er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Lett når man er født utålmodig.
                        2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Hans O View Post
                          Ja er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Lett når man er født utålmodig.
                          Hehe, du er ikke den eneste.

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • #43
                            Da har jeg vært ute på jomfrutur med slashen. Konge bil Det var ganske glatt på veien, og der blei det mest drifting. Syns ikke dekka var så fantastisk bra som mange skal ha det til, men bilen i seg selv er knall å kjøre. Virker holdbar og solid også. Kjørte med 11.1v lipo, men fikk ikke no særlig fart. Var såpass glatt at det bare spant hvis jeg ga på noe særlig. Spent på hvordan den blir når man får litt fart på den.
                            Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                            Comment


                            • #44
                              Ahh, deilig med lang strekke der jeg bor som det er bar asfalt på.

                              Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S
                              Team Losi : Spektrum

                              Comment


                              • #45
                                Hehe. her på eidsvoll er de fleste veier snødekka for tiden. Har jo tørr asfalt på noen av de største hovedveiene, men tror ikke jeg skal kjøre slashen der i rushen ihvertfal...

                                Noen som har handla med UPS før og har noen erfaringer om toll osv?
                                De kom jo bare på døra med pakka i dag og jeg signerte og hade bra. Spurte ikke om toll. Kommer det som oppkrav fra posten eller noe senere kanskje? Eller har jeg sluppet unna?
                                Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X