Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by znaky85 View Post
    Det syns jeg er merkelig. Jeg jobber da selv et sted hvor vi selger og reparerer Kärcher maskiner (høytrykk). Jeg vil anta at hvis en kunde hadde kjøpt en maskin i sverige, hadde kjøpskvittering og sa f.eks. pumpa funker ikke lenger. Så er jeg ganske sikker på at han hadde fått det på garanti hvis det var innenfor garanti-tiden.

    Men nå vet jeg jo ikke hva hobbybutikker tenker.
    Helt enig med deg, det samme gjelder f.eks. Canon kameraer hvor garantien gjelder over hele verden. Men har ofte opplevd at jeg må dra dit hvor jeg har kjøpt varen, evt. sende den for å reklamere.

    Hadde et Novak BL sett som sluttet å fungere som var kjøpt av Norwegian Modellers en gang i tiden, og det måtte jeg faktisk sende til statene til Novak USA på egen regning. Men når det er sagt er servicen hos Novak USA upåklagelig. Jeg fikk et helt nytt sett i posten, og de spanderte frakten på et grunnlag de mente var at feilen ikke skulle ha skjedd.

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • Originally posted by Fabiz View Post
      Helt enig med deg, det samme gjelder f.eks. Canon kameraer hvor garantien gjelder over hele verden. Men har ofte opplevd at jeg må dra dit hvor jeg har kjøpt varen, evt. sende den for å reklamere.

      Hadde et Novak BL sett som sluttet å fungere som var kjøpt av Norwegian Modellers en gang i tiden, og det måtte jeg faktisk sende til statene til Novak USA på egen regning. Men når det er sagt er servicen hos Novak USA upåklagelig. Jeg fikk et helt nytt sett i posten, og de spanderte frakten på et grunnlag de mente var at feilen ikke skulle ha skjedd.

      Fabiz
      Det må jeg si er bra av Novak Er vel noen som jobber på hobbybutikk inne på forumet som kan svare på dette?
      Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
      Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
      E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

      Comment


      • Er litt usikker på hvordan dette egentlig fungerer. Hadde en slik episode med pc-komponenter for en tid tilbake. Skal ikke henge ut noen butikker siden det ikke er relevant, men den var ihvertfal kjøpt over disk i norge. Delen gikk dundas, og jeg gikk i butikken for å reklamere. De sa jeg selv måtte sende den inn til produsent. Greit tenkte jeg, og ringte produsenten i usa. De sa at jeg måtte levere den inn hos butikken jeg kjøpte den i. Gikk tilbake til butikken og spurte igjen, og da var det liksom helt greit. De prøver vel å få så lite jobb som mulig.

        Uansett så gidder jeg ikke vente 2 måneder på å få en ny servo. Får kjøpt servoen til 150,- inkl frakt fra ebay. Det er mindre enn hva det koster å sende servoen eller bilen til usa for obduksjon. Hvis regulatoren derimot begynner å tulle mer kommer jeg nok til å sende den inn. Koster jo betydelig mer.
        Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

        Comment


        • Da har jeg prøvd bilen på vinterføre Driiiiitfett. Eneste kjipe var at det varte i 10 minutter bare ca. Da jeg ikke har festet kjettingene ordentlig så stripsen røyk. Da var det slutt på moroa

          Tatt og vasket bilen med lunkent/kaldt vann nå. Er det noe mer å tenke på som jeg må/burde gjøre?
          Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
          Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
          E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

          Comment


          • Ha en dråpe wd-40 på diverse små skruer rundt og under. De er ikke rustfrie... fint å få beskytta de litt. Skjønner ikke hvorfor de ikke har brukt rustfrie skruer...
            2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

            Comment


            • Originally posted by jorgenms View Post
              Har kjørt ca 40 oppladninger med bilen min nå. Og nå begynner både det ene og det andre å fuske litt. Servoen må liksom bli "varm" før den svinger til begge sider. Har ikke åpnet og sett, men regner med at det er kommet fukt inn i den. ESC'en funker bra fortsatt, men knappen henger seg opp innimellom sånn at den driver og programmerer seg selv og bare tuller. Veldig slitsomt.

              Når man kjører blir bilen full av snø, og jeg tror egentlig ikke det er helt bra... komponentene utvikler varme, og da renner det vann sakte men sikkert inn uansett hvor vanntett det er. Men min funker nå ihvertfal fortsatt, bortsett fra det tullet med servoen.

              Tror nok man bør lage en eller annen form for mudguards som nevnt tidligere her. Hjelper nok en del.
              Men, jeg mener, hvis de reklamerer om at bilen er vanntett og kan kjøres uansett vær og vann, så bør ikke noe starte å fuske etter hvert! Har kjørt en del uten problemer i det hele tatt jeg.
              2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

              Comment


              • Originally posted by Hans O View Post
                Ha en dråpe wd-40 på diverse små skruer rundt og under. De er ikke rustfrie... fint å få beskytta de litt. Skjønner ikke hvorfor de ikke har brukt rustfrie skruer...
                Da har jeg en ting til på handlelista mi :P Hva er wd-40 forresten? :s
                Last edited by znaky85; 9 February 2010, 20:51.
                Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                Comment


                • Dersom en butikk skal ta imot en reklamasjonssak på et produkt som de selger, men likevel er kjøpt et annet sted må dette være fordi produsenten krever det, som f.eks. Apple som krever at alle som kjøper en Mac etc. har krav på å få levert den inn hos hvilken autoriserte Appleforhandler. -Kun fordi Apple krever det i tråd med deres globale garantiordning.

                  Rett meg om jeg tar feil nå, men vanlig praksis er at dersom det er en reklamasjonssak så må man henvende seg til stedet man kjøpte produktet med mindre:
                  1.Produsenten krever at den kan leveres inn hos aut. forhandler
                  2.Butikken yter god service

                  Man har altså ikke et grunnleggende krav på å få byttet, f.eks. en regulator kjøpt i USA her hjemme.

                  Comment


                  • Det med vanntetthet er nå en ting.
                    Jobber selv i undervannsbransjen og kan si at det er ikke noe som er vanntett slik eg ser det. Og om en skal vite at ting er vanntett så krever dette et godt vedlikehold og kunnskaper der en gjør REN hver eneste komponent og smører egnet "fett" på O-ringer mm. Så bilen er ikke mer vanntett enn det vedlikeholdet den får.

                    Ellers så er det vanlig å kun ta imot ting som en har kvittering på i butikker her i Norge så en må nok rette alle garantispørsmål til forhandler der man har kjøpt den.
                    Sveinung Nå 71mod

                    Comment


                    • Originally posted by znaky85 View Post
                      Da har jeg en ting til på handlelista mi :P Hva er wd-40 forresten? :s
                      Vet du ikke hva WD40 er?!


                      Man trenger TO ting i verktøykassa: Gaffa og WD40

                      Fabiz
                      Smallsize Hobbyland A/S
                      Team Losi : Spektrum

                      Comment


                      • Kan man ikke bruke Plasti Dip eller Liquid Tape til å gjøre ting vantette?
                        De selger det på http://www.oag.no/shop/
                        Traxxas Slash VXL
                        Losi Ten-T

                        Comment


                        • Originally posted by langtidsminne View Post
                          Kan man ikke bruke Plasti Dip eller Liquid Tape til å gjøre ting vantette?
                          De selger det på http://www.oag.no/shop/
                          Jo, det er brukt innen RC i mange år det.

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • Originally posted by Fabiz View Post
                            Vet du ikke hva WD40 er?!


                            Man trenger TO ting i verktøykassa: Gaffa og WD40

                            Fabiz
                            Når jeg ser den mener jeg å ha sett den før, men måtte spørre for å være sikker ^^
                            Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                            Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                            E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                            Comment


                            • Ang eventuell verdensgaranti på en del produkter. Tar man dette heller med landets importør eller merkets offisielle verksted er nok dette mye lettere enn å ta det med en butikk som selger samme vare. Jeg tar ikke imot varer kjøpt hos konkurrenter eller andre land, men henvender ofte kunder til importør eller godkjent merkeverksted som tar reparasjonen som garantisak. Ofte har man også i disse tilfeller kortere garanti enn på samme vare kjøpt i Norge, og man har ingen reklamasjonsrett på varer kjøpt i utlandet. Det er derfor man kjøper slike varer i Norge...
                              RC Drift Club Norway | LMBK

                              Comment


                              • Originally posted by Hurrle View Post
                                Ang eventuell verdensgaranti på en del produkter. Tar man dette heller med landets importør eller merkets offisielle verksted er nok dette mye lettere enn å ta det med en butikk som selger samme vare. Jeg tar ikke imot varer kjøpt hos konkurrenter eller andre land, men henvender ofte kunder til importør eller godkjent merkeverksted som tar reparasjonen som garantisak. Ofte har man også i disse tilfeller kortere garanti enn på samme vare kjøpt i Norge, og man har ingen reklamasjonsrett på varer kjøpt i utlandet. Det er derfor man kjøper slike varer i Norge...
                                Applaus!

                                Fabiz
                                Smallsize Hobbyland A/S
                                Team Losi : Spektrum

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X