Announcement

Collapse
No announcement yet.

AE SC8e, esc, motor, batterier, lav spenning gir høy strøm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AE SC8e, esc, motor, batterier, lav spenning gir høy strøm?

    Hei, sist jeg kjørte tok esc'en i Slashen kvelden, og siden jeg har hatt lyst på en 4x4 short course veldig lenge gadd jeg ikke koste mere på den og solgte den til en bruker her på forumet likegodt

    For skattepengene har jeg tenkt på å kjøpe enten Slash 4x4 eller SC8e, syntes SC8e ser så sinnsykt tøff ut og det er den jeg har mest lyst på fordi om jeg vet Slashen hadde fungert kanonbra.

    Så til saken:
    Jeg vil bruke en Tenergy 150A ESC (samme som Hobbywing) og en 2350Kv motor. Men min bekymring er batteriene og giring. Jeg vil bruke mine Tenergy 3s 30/40C 9,9 V 4500mAh LiFePO4 batterier. Jeg brukte dem i min VXL Slash 2wd og den hadde nesten for mye krefter, men jeg vet at SC8e er dobbelt så tung.

    Jeg har hørt at hvis jeg går ned i spenning, vil motoren trekke mer strøm. Jeg kan forstå dette hvis jeg girer den opp for og få samme hastighet som jeg ville fått med en pakke med høyere spenning. Men hvis jeg holder meg til standard giring, vil jeg få problemer med at esc/motor/batteri blir for varmt da? Må jeg bytte til en mindre pinjong kanskje så motoren går lettere? Jeg trodde det vanligvis bare var nødvendig når du skal opp i spenning. Men jeg er ikke sikker, så kan dere fortelle meg hva som vil skje hvis jeg kjører 3s LiFePO4 pakker?

    Hvis ikke motoren bruker noe mere strøm på grunn av mindre spenning burde jeg kanskje gått opp i kv for å få mere fart på sakene også?

    Jeg har også tenkt tanken på å kjøre mine to pakker i serie for en samlet spenning på 19,8 V, men jeg tror ikke jeg får plass til begge i bilen. Hva tror dere? Er det plass til et ekstra batteri tray, eller finnes det større?

    Og, jeg har ikke behov for den mest sinnsyke sprekeste råeste villeste bilen ever Jeg bare håper den kan gå greit med de batteriene jeg har uten at noe går i stykker på grunn av for lav spenning eller noe.. Hvis jeg finner ut at det ikke er noe tess i det hele tatt med batteriene jeg har får jeg bare kjøpe noen 2S batterier og kjøre de i serie Eller holde meg til det jeg kjenner, Slash

    Takk for alle seriøse svar, håper jeg får noen ihvertfall
    AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
    utstyr selges klikk her

  • #2
    Fredrik, dette får vi ta oss tid til å diskutere på jobb i morgen... prosjekter får vente
    Jens Kristian Høvik,-79,-Kragerø, TLR22,-TRF201X,- TRF511

    Comment


    • #3
      Haha greit Har gått og tenkt litt nå ser du
      AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
      utstyr selges klikk her

      Comment


      • #4
        Hva med å komme på Geiteryggen i ettermiddag og diskutere det i stedet? Du også Jens! Sal opp og lad pakker! Mulig at det blir litt folk i dag hvis været holder. Tenkte jeg skulle ta sesongstart på min Hyper 9E i dag også.
        [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
        -----------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Og hvem vet, kanskje det dukker opp en Hyper10SC???

          Comment


          • #6
            Originally posted by Samen View Post
            Og hvem vet, kanskje det dukker opp en Hyper10SC???
            Det er garantert hehe
            Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

            Comment


            • #7
              Enkelt og greit, P=U*I. Går man ned på spenninga må strømforbruket opp for å få samme effekt. Der du kjører på full gass med lavere spenning kan du klare deg med mindre gass ved høyere spenning får å få samme hastighet, og dermed får du lenger kjøretid.
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment


              • #8
                Originally posted by spiro View Post
                Hva med å komme på Geiteryggen i ettermiddag og diskutere det i stedet? Du også Jens! Sal opp og lad pakker! Mulig at det blir litt folk i dag hvis været holder. Tenkte jeg skulle ta sesongstart på min Hyper 9E i dag også.
                Har ikke noe å kjøre med der ennå Hehe jobber med saken

                Originally posted by Samen View Post
                Og hvem vet, kanskje det dukker opp en Hyper10SC???
                Når jeg så den på XS idag ble jeg litt forelska gitt;D Må vurdere en sånn også nå

                Originally posted by >Jonas< View Post
                Enkelt og greit, P=U*I. Går man ned på spenninga må strømforbruket opp for å få samme effekt. Der du kjører på full gass med lavere spenning kan du klare deg med mindre gass ved høyere spenning får å få samme hastighet, og dermed får du lenger kjøretid.
                Ja kan den formelen der, men klarer man å få helt samme effekten med mindre spenning da? Gjør kanskje det? Bare lurer jeg Har ikke så greie på børsteløse dc motorer:P
                AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
                utstyr selges klikk her

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X