Hei, sist jeg kjørte tok esc'en i Slashen kvelden, og siden jeg har hatt lyst på en 4x4 short course veldig lenge gadd jeg ikke koste mere på den og solgte den til en bruker her på forumet likegodt
For skattepengene har jeg tenkt på å kjøpe enten Slash 4x4 eller SC8e, syntes SC8e ser så sinnsykt tøff ut og det er den jeg har mest lyst på fordi om jeg vet Slashen hadde fungert kanonbra.
Så til saken:
Jeg vil bruke en Tenergy 150A ESC (samme som Hobbywing) og en 2350Kv motor. Men min bekymring er batteriene og giring. Jeg vil bruke mine Tenergy 3s 30/40C 9,9 V 4500mAh LiFePO4 batterier. Jeg brukte dem i min VXL Slash 2wd og den hadde nesten for mye krefter, men jeg vet at SC8e er dobbelt så tung.
Jeg har hørt at hvis jeg går ned i spenning, vil motoren trekke mer strøm. Jeg kan forstå dette hvis jeg girer den opp for og få samme hastighet som jeg ville fått med en pakke med høyere spenning. Men hvis jeg holder meg til standard giring, vil jeg få problemer med at esc/motor/batteri blir for varmt da? Må jeg bytte til en mindre pinjong kanskje så motoren går lettere? Jeg trodde det vanligvis bare var nødvendig når du skal opp i spenning. Men jeg er ikke sikker, så kan dere fortelle meg hva som vil skje hvis jeg kjører 3s LiFePO4 pakker?
Hvis ikke motoren bruker noe mere strøm på grunn av mindre spenning burde jeg kanskje gått opp i kv for å få mere fart på sakene også?
Jeg har også tenkt tanken på å kjøre mine to pakker i serie for en samlet spenning på 19,8 V, men jeg tror ikke jeg får plass til begge i bilen. Hva tror dere? Er det plass til et ekstra batteri tray, eller finnes det større?
Og, jeg har ikke behov for den mest sinnsyke sprekeste råeste villeste bilen ever Jeg bare håper den kan gå greit med de batteriene jeg har uten at noe går i stykker på grunn av for lav spenning eller noe.. Hvis jeg finner ut at det ikke er noe tess i det hele tatt med batteriene jeg har får jeg bare kjøpe noen 2S batterier og kjøre de i serie Eller holde meg til det jeg kjenner, Slash
Takk for alle seriøse svar, håper jeg får noen ihvertfall
For skattepengene har jeg tenkt på å kjøpe enten Slash 4x4 eller SC8e, syntes SC8e ser så sinnsykt tøff ut og det er den jeg har mest lyst på fordi om jeg vet Slashen hadde fungert kanonbra.
Så til saken:
Jeg vil bruke en Tenergy 150A ESC (samme som Hobbywing) og en 2350Kv motor. Men min bekymring er batteriene og giring. Jeg vil bruke mine Tenergy 3s 30/40C 9,9 V 4500mAh LiFePO4 batterier. Jeg brukte dem i min VXL Slash 2wd og den hadde nesten for mye krefter, men jeg vet at SC8e er dobbelt så tung.
Jeg har hørt at hvis jeg går ned i spenning, vil motoren trekke mer strøm. Jeg kan forstå dette hvis jeg girer den opp for og få samme hastighet som jeg ville fått med en pakke med høyere spenning. Men hvis jeg holder meg til standard giring, vil jeg få problemer med at esc/motor/batteri blir for varmt da? Må jeg bytte til en mindre pinjong kanskje så motoren går lettere? Jeg trodde det vanligvis bare var nødvendig når du skal opp i spenning. Men jeg er ikke sikker, så kan dere fortelle meg hva som vil skje hvis jeg kjører 3s LiFePO4 pakker?
Hvis ikke motoren bruker noe mere strøm på grunn av mindre spenning burde jeg kanskje gått opp i kv for å få mere fart på sakene også?
Jeg har også tenkt tanken på å kjøre mine to pakker i serie for en samlet spenning på 19,8 V, men jeg tror ikke jeg får plass til begge i bilen. Hva tror dere? Er det plass til et ekstra batteri tray, eller finnes det større?
Og, jeg har ikke behov for den mest sinnsyke sprekeste råeste villeste bilen ever Jeg bare håper den kan gå greit med de batteriene jeg har uten at noe går i stykker på grunn av for lav spenning eller noe.. Hvis jeg finner ut at det ikke er noe tess i det hele tatt med batteriene jeg har får jeg bare kjøpe noen 2S batterier og kjøre de i serie Eller holde meg til det jeg kjenner, Slash
Takk for alle seriøse svar, håper jeg får noen ihvertfall
Comment