Announcement

Collapse
No announcement yet.

slash 4x4 lipo og drev oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • slash 4x4 lipo og drev oppsett

    Jeg har prøvd litt med 2s lipo 5000ma 25c men syns det gikk veldig dårlig! Dårlig aks og lite fart. Så har jeg prøvd 3s 5000 20c og det går greit men ikke nø wow..hjula slipper så vidt på bar asfalt og vil tippe 50km/t. Kjører med org. drev. Vil det hjelpe noe på fart hvis jeg bytter til det andre drevet som følger med? Da blir vel aks mye dårligere? Savner mer power! Skulle nesten tro den gikk på 50%

  • #2
    Er det VXL BL system?
    Hvis det er det så sjekk hvilket prog du kjører med. Høres ut som du er på 50% effekt.
    Rune
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #3
      Jepp. Det er børsteløs.
      Men jeg har jo ikke stilt noe på den. Den er vel satt til 100% ut av esken? Hvilket drev er best til 2s og 3s lipo? Det som er montert eller det som følger med?

      Comment


      • #4
        Både jeg og guttungen kjører med originaldreving med både 2 og 3s lipo.
        Bilen går som et uvær med både 2 og 3s. Rett på bakhjula hvis den får feste.

        Sett i fulllada batteri. Skru på radioen. Trykk og hold inne knappen på regulatoren. Vent til lampa blir rød. Vent enda lenger til den blinker 1 gang. Da slipper du knappen, og den skal være på prog 1. 100% effekt.
        Venter du til den blinker 2 ganger har du max effekt men ingen revers. 3 blink er 50% effekt.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • #5
          Jøss Det hørtes ut som noe helt annet enn min! Det må vel være 1/16 utgaven?? Jeg har 1/10. Men er det "Store" utgaven så må nok bilen min stå i 50% modus! Trur ikke den går i mer enn 20km/t med 2s. Må sjekke innstillinga når jeg kommer hjem fra ferie: )

          Comment


          • #6
            Min er nok oppi 50-70 km/t med 3S og orginal dreving.
            Det går fort nok for meg ihvertfall.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Originally posted by ryu82 View Post
              Jøss Det hørtes ut som noe helt annet enn min! Det må vel være 1/16 utgaven?? Jeg har 1/10. Men er det "Store" utgaven så må nok bilen min stå i 50% modus! Trur ikke den går i mer enn 20km/t med 2s. Må sjekke innstillinga når jeg kommer hjem fra ferie: )
              Er 1:10 gitt.
              Hvis den ikke står i prog 3, så må det være noe galt med enten ESC, motor eller lader/ batteri.
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

              Comment


              • #8
                Rett ut av esken skal den gjøre 75-80 kmt med 3S LiPo. Giringa ut av esken er forsåvidt grei. Kan kanskje gå ned fra 13 til 12 tenner pinjong hvis du bruker 3S. Temperaturene på motor og regulator sier vel egentlig det meste. Det som er svært viktig med den bilen her er at man sjekker kulelageret rundt senterdiff/slipper clutch. Her kommer det inn mye dritt som tetter kulelageret, noe som fører til at det låser seg, slipper clutch/senterdiff ryker og motoren overoppheter og tar kvelden.. Så dette kulelageret vil jeg påstå er den viktigste reservedelen å ha mange av.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  Da må den stå på 50%. Hvis ikke dårlige batteri plugger kan ha noe å si? Kjøpte noen uorginale traxxas plugger som jeg lodda selv..men det kan vel ikke ha SÅ stort utslag på power? Ville jo tru at 2s lipo var litt gøy men er ikke mye fart. Jeg har 4 forskjellige lipo så kan ikke være de som er ødelagt. Takk for lager tipset: )

                  Comment


                  • #10
                    Den sto i 50% modus Prøvde litt med 3s 4000 20c lipo nå, og bilen hadde NOK fart! Fikk den ikke på hjulet akkurat men... Skal prøve 2s 5000 25c lipo seinere i dag. Takk for all hjelp: )

                    Comment


                    • #11
                      Hva er best å bruke av drev for å holde temperatur nede ved bruk av 3s lipo? (spur og pinion)
                      Og hva gir det av utslag på toppfart/aks?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Elbil View Post
                        Hva er best å bruke av drev for å holde temperatur nede ved bruk av 3s lipo? (spur og pinion)
                        Og hva gir det av utslag på toppfart/aks?
                        Ingen som har noe godt oppsett her?

                        Comment


                        • #13
                          Når man snakker om lageret som bør byttes oftere, er det lageret på clutch/det 54t drevet du mener eller lageret som sitter ytterst på diffen bak?
                          Merker man at bilen triller dårligere når dette bør byttes?
                          La merke til at det var akkurat som det satt smeltet plastikk rundt på lageret på den siden der lageret monteres på bilen.

                          Jeg bruker 2s lipo og byttet til det 18t drevet som fulgte med, det gir stor forskjell og jeg har kjørt sånn ganske mye nå uten å få problemer, du får en helt annen lyd og den går merkbart bedre.
                          Det står på lappen som fulgte med drevet at det kun er til onroad kjøring, kjører litt offroad også men sjekker tempen innimellom da motoren blir varmere, bruker castle vifte på motoren, vet ikke om det hjelper inne i selve motoren men utvendig så kjennes den kjøligere ut med denne påmontert sammen med 18t drev, blandet kjøring på grus,offroad,hopping og mest full gass på asfalt så funker det fint bare man sjekker tempen.

                          Vet ikke hva som er best for bilen sin del, gå lettere drevet med mere volt eller mindre volt og tyngre drevet?
                          På 2s og 18/54 så akser den fortsatt like bra synes jeg så det virker ikke som det er for tungt. Men motor varmen går merkbart opp hvis man kjører lengre i terrenget selv med vifte så vær obs på det
                          Last edited by raybenz; 14 October 2013, 06:36.

                          Comment


                          • #14
                            Kjører selv med 19\54 med 2S
                            Har montert telemertien og får en fart på 83 km\t og en temp mot 75grader på motoren ca 50 grader på esc. har vifte på begge deler. traxxas vifte på esc og interty heatsink og vifte på motor. Men skal prøve en bedre heatsink og vifte på motoren.
                            Er 75 grader for mye?

                            Comment


                            • #15
                              Det er lageret på selve slipperclutchen, delenr 5119. Du bør tette rundt midtakslingen forran på chassis-platen, for å begrense hvor mye dritt som kommer inn her. Den spaceren mellom lager og slipperclutch pleier også å ryke om man kjører med lager som går tregt.

                              Angående temp så har jeg praktisert at det skal være mulig å legge hånda på uten at det skal føles ubehagelig. Det er betydelig lavere enn 75 grader for å si det sånn. Kjører original dreving og 2S, vifter på ESC på Slash og på både ESC/motor med Stampede. Ikke hatt problemer med temp til nå.
                              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X