Announcement

Collapse
No announcement yet.

"bygge Slash 4x4" -har 2 wd fra før

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "bygge Slash 4x4" -har 2 wd fra før

    Hei.
    Ny på forumet her, men trenger litt hjelp.
    Har en bra spekket 2wd:
    -big bore støtdempere
    -Ny fartsregulator med ny børsteløs motor (Traxxas Velineon Xl 3)
    -Ny Ansmann 2,4 ghz rattradio med mottaker
    -Ny Futaba servo
    - en rekke ekstra chassis

    Er også utstyrt med en "åpen alu ramme".. vet ikke helt hva denne heter (kjøpt stasjet brukt..)

    men er litt bitt av basillen, og bestilt en hel masse nye deler,- og skal bygge 4wd.

    Har kjøpt bla:
    Traxxas 4x4 roller chassis

    div ebay kjøp:
    masse nye hjul (da gummien på den gamle revnet/datt av)
    ESC kjølevifte
    en rekke deler til forstilling, nytt clutchhus mv.
    Traxxas Velineon 3500 (motor)
    Orion Vortex Pro brushless lipo (motor- passer fysisk til slash)
    Traxxas Slash ulimate 4x4 radio reciver link (ikke kjøpt ennå,- kun bud)
    Traxxas Slash ultimate 4x4 ESC speed control (ikke kjøpt ennå,- kun bud)

    Spørsmålet mitt er om:
    Orion Vortex motoren går til ESC controlleren?!
    øvrig elektronikk som styreservo/esc etc. fra Slash 2wd går på 4wd chassi.

    Kjører med lipo 11,1v 25c og 30c batterier.

    Noen som har noen andre tips til prosjektet mitt mht øvrige deler jeg trenger, og
    hva som passer /ikke passer sammen..

    Takker for svar, da jeg er en novise på RC ..
    PS! Hadde i tankene å ha komplett 2wd og 4wd bil med meg på "lekeplassen"...
    Last edited by kjekve; 5 August 2010, 14:57.

  • #2
    Høres ut som et intresangt prosjekt
    Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

    Comment


    • #3
      Det er vel stort sett ikke annet enn dempere, hjul, drivaksler, karosseri og elektronikk som går om hverandre. Hvorfor har du lagt inn bud på en mottaker til en radio du ikke har? Når det kommer til motor ville jeg nok valgt denne siden du bruker 3S. Velineon 3500 er egentlig i minste laget for firehjulstrekkeren, siden den er tyngre samt har mye mer drivverk å dra på. På Slash 4x4 kommer også mye dritt inn rundt akselen som tetter kulelageret rundt senterdiff/slipperclutch, noe som fører til at det låser seg. Senterdiff er helt klart å foretrekke her, da bilen ikke drar opp på bakhjula, samt at styringa er bedre enn med slipper clutch.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #4
        Hmm.. Så at radioen min kunne programmeres mot 10 enheter, og trodde det var det samme sålenge det var 2,4ghz.
        Uansett, bestilt ny radio som matcher mottaker.

        Senterdiff høres intr ut.. Vet dog ikke helt hva jeg ser etter.. Noen som har en link til noe her?

        Comment


        • #5
          Originally posted by >Jonas< View Post
          Det er vel stort sett ikke annet enn dempere, hjul, drivaksler, karosseri og elektronikk som går om hverandre. Hvorfor har du lagt inn bud på en mottaker til en radio du ikke har? Når det kommer til motor ville jeg nok valgt denne siden du bruker 3S. Velineon 3500 er egentlig i minste laget for firehjulstrekkeren, siden den er tyngre samt har mye mer drivverk å dra på. På Slash 4x4 kommer også mye dritt inn rundt akselen som tetter kulelageret rundt senterdiff/slipperclutch, noe som fører til at det låser seg. Senterdiff er helt klart å foretrekke her, da bilen ikke drar opp på bakhjula, samt at styringa er bedre enn med slipper clutch.
          Ser at den motoren du anbefaler har speq som dette:
          Kv: 3000rpm/V
          Idle Current: 4.2A
          Resistance: .0077
          Max Amp: 78A

          Jeg har jo kjøpt denne: Orion Vortex Pro Brushless, ORI28179
          Input voltage: 6-8 cells NiMH/NiCd, 2-3 cells LiPo/LiFe
          Max current: 70A
          Peak current: 90A
          Resistance: 0,0083Ohm
          No load current: 2.8A
          Winding: 10T
          RPM/V: 3750KV
          Shaft length: 16.5mm
          Shaft diameter: Ø 3,175mm
          Dimensions: 38x56mm
          Weight: 234g

          velineon 3500
          Type: Sensorless Brushless
          RPM/volt: 3500 (10-turn)
          Wire size: 12-gauge Maxx Cable
          Max RMP: 50,000
          Weight: 9.24 oz (262g)
          Current Ratings: 65A constant / 100A peak/burst
          Magnet type: Ultra High-Temp. Sintered Neodymium
          Connection type: Solder tab / TRX 3.5mm Bullet

          Hva er det man ser etter.. max burst../amp.. ?!

          ..har nå totalt 4 motorer, så da venter jeg nok med å kjøpe noe større...
          Last edited by kjekve; 6 August 2010, 11:20.

          Comment


          • #6
            Den jeg linka til er hakket større, samt mindre kV som gir mer dreiemoment. Den er altså sterkere. Høyere kV gir en svakere, men raskere motor, som drar mer strøm og dermed generer mer varme. Velineon motoren er som sagt allerede i minste laget, så derfor vil jeg anbefale en motor med lavere kV, og som er fysisk større. Ellers så vil man komme til å slite med varme og unødvendig høyt strømforbruk (som resulterer i kortere kjøretid).
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X