Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heving av Blitz....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heving av Blitz....

    Heisann! Holder på å heve min Blitz, har derfor satt et par bakre støtdempere på fronten på den, for å få større slaglengde og bevegelse i Blitzn. Men trenger også nye dempere bak. Det jeg er på jakt etter er dempere som er ca. 1,5 - 2 cm lenger enn de originale Blitz bakdemperne. Noen som har noe forslag til hvilke dempere jeg kan bruke her? Merke/modell?
    Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
    Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

  • #2
    nei har ikke noe forslag men vil se bilder når du er ferdig xD også hvorfor skal du heve den? synes den funker som bare faen som den er jeg xD


    TM
    ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

    Comment


    • #3
      Altså.... jeg er veeeeeldig opptatt av detaljer og at ting skal være så skalariktig som mulig. Slik Blitz'n kommer ut av esken, er den i min mening alt for lav Da jeg fikk strammet fjørene og fikk den til den høyden jeg ville ha den, var demperne maks ute, men A-armene (wishbones, husker ikke norsk navn) har fortsatt en del å gå på nedover. Så derfor tenkte jeg at lengre dempere både foran og bak vil heve bilen et par sentimeter, men samtidig beholde kjøreegenskapene
      Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
      Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

      Comment


      • #4
        hehe oki:P men når du får testa det så si ifra hvordan det funker da:P og seff før å etter bilder:P
        TM
        ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

        Comment


        • #5
          men du! du kan jo lage en plate under dempertårna? i antal CM du vil heve rompa! du må jo bytte skruer også skaffe normale bakfjærer men tror det er en grei løsning!


          TM
          ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

          Comment


          • #6
            Problem løst! Har kjøpt et par originale Blitz bakdempere på ebay. Setter da disse foran, slik at jeg har bakdempere foran og bak. Bak lager jeg en brakett som jeg kan feste oversiden av demperen på, slik at jeg får demperfestet ca. 1,5-2cm under det originale demperfestet
            Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
            Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

            Comment


            • #7
              kk...pics når du er done xD nettop tatt noe flex bilder av min så kommer ut snart...
              tror jeg skal prøve å sette bakdemperne fra RTRen på ESEen når dem først ligger her tenkte jeg xD
              TM
              Last edited by TorMartin; 2 September 2010, 20:59.
              ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X