Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short course som norges cup klasse 2011?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Short course som norges cup klasse 2011?

    Hva tror vi om å forsøkt å få inn SC som en klasse i Norges Cupen neste år? Og et NM f.eks? Jeg er stygt redd for at dette kan være med å få opp interressen for 1/10 sjangeren!!

    Publikums vennlig, går omtrent ikke i stykker, lang kjøretid på batteriene og en fin måte å komme igang på.

    Jeg håper at gjennom vintersesongen vi går inn i nå at de som skal arrangere løp tar med denne biten hele veien som igjen da kan kartlegge om dette er noe som kan bli aktuelt å ha med!

    Blir det NC så kommer jo flere av buggy førerne også til å kjøre denne klassen, og igjen så vil det bli en bedre økonomi for arrangørene og man kan lage større og kulere løp og det vil hele veien være med å bidra posetivt

    Pluss få med mange unge inn i miljøet!

    www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

  • #2
    Tror dette er HELT feil vei å gå. Vi må heller KUTTE NED antall NC/NM klasser.
    Alle klasser må ikke være NC/NM, de kan leve godt som klubbløp klasser, slik som m-chassie

    EDIT: Ved å gjøre en klasse til NC, blir det også krav om Lisens.
    Ser i denne buggy cupen din, så har du nå slått sammen cupen og nc, dette stenger for rekrutering, da det plutselig er krav til Lisens.


    Vi er kun en vist antall rc sjafører, disse må ikke smøres tynt utover, med mange klasser, men heller samles i færre.

    Klubbløp= få regler, mer morro
    NC= strenge regler, konkuranse
    Last edited by Finken; 30 September 2010, 11:03.
    XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
    Xray T3, LRP, Tekin
    Grenland Modellbil Klubb

    Comment


    • #3
      men er det krav til lisens på sc delen til helgen?


      men ellers støtter jeg det med flere sc løp:P

      TM
      ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

      Comment


      • #4
        Originally posted by Finken View Post
        Tror dette er HELT feil vei å gå. Vi må heller KUTTE NED antall NC/NM klasser.
        Alle klasser må ikke være NC/NM, de kan leve godt som klubbløp klasser, slik som m-chassie

        EDIT: Ved å gjøre en klasse til NC, blir det også krav om Lisens.
        Ser i denne buggy cupen din, så har du nå slått sammen cupen og nc, dette stenger for rekrutering, da det plutselig er krav til Lisens.


        Vi er kun en vist antall rc sjafører, disse må ikke smøres tynt utover, med mange klasser, men heller samles i færre.

        Klubbløp= få regler, mer morro
        NC= strenge regler, konkuranse
        Jeg ser problemene vedrørende aldersbegrensning når man da eventuelt skal gjøre en slik klasse om til NC, men jeg ser ikke problemet med å ha et enkeltstående NM f.eks?

        Det er ikke "min" buggy cup" og jeg tror ikke vi ødelegger noe akkurat denne runden for rekruttering. Når det gjelder påstand om flere klasser, så vet jeg det er flere som synes at det er dødtid på løp og når man først setter av en hel helg til kjøring så kan det jo være gøy å kjøre litt mer en 3x8min kval og 3x 8 min finale i en klasse.... En short course bil krever lite stell og lang batteritid.
        Man har allerede tatt turen, arrangøren får inn litt ekstra cash og alle er glade.

        Og er det ikke litt dumt å sette begrensninger før man har gjort et forsøk, man kaster vel ikke en motor bare fordi man koblet ledningene feil vei? Man prøver selvfølgelig å sette de den andre veien også, for så å oppdage at det kanskje fungerte likevel.

        Når det gjelder regler så hvorfor skal man ha slappere regler i et klubbløp? Er det noen som lærer regler fort så er det de yngre! Det er vel heller endel av den eldre garden som sliter med det, og de kjører jo NC også. Men for all del, jeg synes ikke det er mye stygg kjøring blandt buggy førerne!

        Det at vi er et visst antall rc sjåfører er det jo en grunn til, og det er jo at det ikke er gjort nok på rekrutterings siden, så det er jo et argument vi prøver å gjøre noe med at ikke skal være et argument Og hvis vi har færre klasser så blir det færre førere. Det er helt naturlig. Men da blir vi ståendet på stedet hvil! Så ut fra situasjonen som den er idag så er jeg enig med deg, men ikke hvordan det ønskes at det skal være i fremtiden.

        Kanskje vi som har kjørt litt må delta i noen klasser selv om vi ikke alltid har lyst, men for å få igang noe. Hvis alle skal gjøre som de har lyst hele tiden så får man ikke bygget opp noen ting! Det er viktig å gi av seg selv til nye ting. Du ser jo bare hvor god dugnadsånd det er i klubbene.....
        www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

        Comment


        • #5
          Originally posted by mustitRC View Post
          den
          Når det gjelder regler så hvorfor skal man ha slappere regler i et klubbløp? Er det noen som lærer regler fort så er det de yngre! Det er vel heller endel av den eldre garden som sliter med det, og de kjører jo NC også. Men for all del, jeg synes ikke det er mye stygg kjøring blandt buggy førerne!
          Når jeg mener regler, så mener jeg ikke oppførsel på banen, men regler ang TR, alder, protokoller, motor, etc etc.
          XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
          Xray T3, LRP, Tekin
          Grenland Modellbil Klubb

          Comment


          • #6
            Originally posted by Finken View Post
            Når jeg mener regler, så mener jeg ikke oppførsel på banen, men regler ang TR, alder, protokoller, motor, etc etc.
            ok Grattis med bra kjøring under NM forresten
            www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

            Comment


            • #7
              aner dere noe om når det eventuelt blir SC kjøring på Mustit Rc i vinter ? har nettop bestilt meg bil med en kompis og prisen ble over 1.100$, så sattser på at dere får til noe vi bor selv i Stavanger, og er bare 14 år gamle, men vi har tilatelsen til og ta toget opp når den tid kommer....
              løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

              Comment


              • #8
                Jeg kjørt SC i år på bukta og gjør det neste år også en kompis av meg kjøpte lik bil og han digga den selv, Short course er kjempe gøy og bila ser veldig skala noe som er viktig for meg. I hvertfall SC10 den ser veldig skala ut og platformen er godt inn kjørt, både med RC10T4 og B4.
                CRC - 3Racing - Tamiya

                Comment


                • #9
                  hehe, ja som jeg har snakket med folk om SC så skall det vere veldig morro gleder meg som en unge (noe som jeg er) til pakken kommer
                  løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by martin1996 View Post
                    hehe, ja som jeg har snakket med folk om SC så skall det vere veldig morro gleder meg som en unge (noe som jeg er) til pakken kommer
                    Det er fantastisk gøy og Dere er hjertelig velkomne til å herje i cupen
                    www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X