Announcement

Collapse
No announcement yet.

Setup Blitz ESE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Setup Blitz ESE

    Da ble det en ESE og CC Mamba SCT combo på meg
    Stor takk til gutta hos Mustit RC for det!

    Lurer på om det er noen som har erfaringer/annbefalinger om demper olje til blitz?
    Ev. andre tips og triks om oppsett og options?
    Fredly Andre Andresen
    President of Østfold RC Truckers
    Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

  • #2
    Kjør standar oppsett med 50olje foran og bak, ta og skru demperne helt ned. sett et par oringer på demper stanga slik at ikke bilen bånner, og tut og kjør ... dette funker i allefall på teppe inne Og bytt til drev diff, og svart rtr blitz chassi plate, da de hvite ryker ganske fort. I allefall det jeg har gjort med min, og syntes den funker greit på teppe nå

    Comment


    • #3
      Her finner du det meste om Blitz:

      Kurt Johansen- Steinkjer

      Comment


      • #4
        Har fått Asim på mustit til å holde av en Ese til meg når de får inn igjen på lager.. Men hva er grunnen til att folk setter inn drev diff egentlig?
        John Henning Østbye
        Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

        Comment


        • #5
          fordi drevdiffen trenger mye mindre vedlikehold! Å kulediffen går lett i stykker! men når du bygger drevdiffen bruk HPI sine oransje Oringer istedet for x-ringer da vil den slutte å lekke::P

          Svart Chassis er must da det hvite brekker lett!

          Kjør 6-8mm limitere i demperne! standar olje! bytt til blocka det står 4 på bak istedet for 3, senk bilen det du klarer! Stram servosavern til ca 1mm, skal lage fullt carpet setup sheet nå snart! Kan legge det ut senter!

          men for Options hadde jeg skaffa meg Enten STRC steering rack eller HPI sin!!!! Å bytte den saken under bakre demper tårn til alu kan være smart!

          Legger ut mere når jeg har lagd ferdig setupsheeten xD


          TM
          ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

          Comment


          • #6
            Takker for gode innspill... fikk noen tips av Asim tidligere i dag også.
            Han har bestilt HPI sin steering rack, 599,- ut fra Mustit.

            Limitere i demperne er stoppere på stanga innvendig i demperne dere mener da? (bare så jeg ikke missforstår)

            KuJo: takker link.
            Fredly Andre Andresen
            President of Østfold RC Truckers
            Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

            Comment


            • #7
              Hvis jeg skal bytte til drevdiff på ESE'n, må jeg bytte girhuset også eller passer diffen inn i girhuset til ESE?
              Fredly Andre Andresen
              President of Østfold RC Truckers
              Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

              Comment


              • #8
                bare å slenge inn drevdiffen det XD

                btw hva var dissa tipsa til asim a?;P

                Jeg har lagt limitere neders under dempern så slipper man å bytteolje hele tia xD

                TM
                ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X