Announcement

Collapse
No announcement yet.

traxxas slash 4wd ultimate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • traxxas slash 4wd ultimate

    hei..
    sliter med at det spurr drevet hele tidne ryker når jeg kjører med 3 sel lipo..
    Selv om jeg stiller det inn 100% sånn som det står i bruksannvisninga, så spiser bilen drev.
    Noen som har no tips?
    Hvordan blir det og gå over til alu, metal drev..

  • #2
    Da er mitt spørsmål om du kjører med slipperclutch eller senter diff.
    Kjører du med slipperclutch så er denne sansyligvis for stram slik at belastningen på spur drevet blir så stor at dette ryker.
    Har du sett at motor og spurdrev ligger fint hele veien med konstant avstand og at det ikke er ødelagt et lager v spurdrevet?

    Men selvsagt så har kjørestil noe å si på levetid også.
    Sveinung Nå 71mod

    Comment


    • #3
      lurer på om det er senter diff.. tok bort den clutch saken, pgr drevt røk..
      prøver og ikke kjøre alt for hard på hardt underlag.
      skal det vere sånn at senterdiffen en litt le bar fram og tilbake.. ? eller skal den sitte stramt... ?
      når jeg har satt inn nytt drev, så har jeg tatt med pappir i mellom, prøvd med og ta vekk motoren og sette motoren til på nytt inntil spurr drevet og tatt og rulla rundt på hjula og sett at det sitter perfekt.. men problemet kommer igjen...

      men er det lurt og sette inn metall da? og vet du hvor enn kan få kjøpt det hen.. ( legg inn noen linker )

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tormartin1980 View Post
        lurer på om det er senter diff.. tok bort den clutch saken, pgr drevt røk..
        prøver og ikke kjøre alt for hard på hardt underlag.
        skal det vere sånn at senterdiffen en litt le bar fram og tilbake.. ? eller skal den sitte stramt... ?
        når jeg har satt inn nytt drev, så har jeg tatt med pappir i mellom, prøvd med og ta vekk motoren og sette motoren til på nytt inntil spurr drevet og tatt og rulla rundt på hjula og sett at det sitter perfekt.. men problemet kommer igjen...

        men er det lurt og sette inn metall da? og vet du hvor enn kan få kjøpt det hen.. ( legg inn noen linker )
        Ryker kulelageret i samme slengen også ?
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          nei. bare det drevet som er i plast som alle tenna blir spist opp. ikke noe annet

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tormartin1980 View Post
            nei. bare det drevet som er i plast som alle tenna blir spist opp. ikke noe annet
            Ville sjekket kulelagrene i akslinger og drivverk... Sjekk at alle driver fritt og fint, Og at ingenting tar borti eller har motstand.. Sjekk også at motorfestet er helt bent og sitter godt fast
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              oki.. skal ta det opp og se etter om det kan vere noe som bør byttes..
              hva senter diff olje bør jeg brue? i diffene ..

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tormartin1980 View Post
                oki.. skal ta det opp og se etter om det kan vere noe som bør byttes..
                hva senter diff olje bør jeg brue? i diffene ..
                Usikker på den bilen, Men google er vår venn
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #9
                  Har kjørt min med orginal olje i diffene og min spur er like fin etter 1år med kjøring.
                  For meg så høres det ut som om det er noe mer som gjør at spur drevet ryker.
                  Sveinung Nå 71mod

                  Comment


                  • #10
                    hvordan er det om det er tørt og ikke mere olje igjen i diffen da.. ? kan det vere det som er probletet?
                    bruker du 3 seller du også sveinung?

                    Comment


                    • #11
                      Har brukt 3celler lipo mye.
                      Diffene bør ikke gå tørre.
                      Men eg tror ikke det er det som er problemet ditt.
                      Tror neste gang du bør skifte både pinion og spur drev samtidig og se at allt ruller lett.
                      1. Sett motor hellt inntil spur drev og ta så å stram lett til og sett inn et batteri og hør om det går lett rundt uten at bilen er på bakken og en trenger ikke full gass.
                      2. Visst ikke så løs skruen litt og ta spur drevet litt frem og tilbake og stram igjen og hør en gang til om den går lett.
                      Om den gjør det så er du i mål.
                      For om det er for mye slakk mellom pinion og spur drev så spiser pinion drevet opp spur drevet.
                      Sveinung Nå 71mod

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X