Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min nye SC10 4x4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min nye SC10 4x4

    Ferdig, kom og tørk. Lakksprøyta mi er ødelagt, så jeg måtte nøye meg med dette fargeskjemaet. En variant av Gulf-skjemaet. Det var en morsom bil å bygge, med ekstremt mye skruing.

    Futaba BLS 451 styreservo
    Castle Sidewinder SCT motor og regulator
    Eurgle radiosett
    Turnigy 2S 6000 mAh lipo

    Click image for larger version

Name:	sc10-01.jpg
Views:	1
Size:	96.0 KB
ID:	789103Click image for larger version

Name:	sc10-02.jpg
Views:	1
Size:	95.9 KB
ID:	789104

  • #2
    Har du en ca. pris på hva du endte opp med?

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • #3
      Jeg kjøpte bilen og motor/ESC fra Towerhobbies.com, og brukte en rabattkode som ga 25% rabatt, så bilen og Sidewinder kosta ca 3000 inkludert moms. Frakten kom på $100, og da kjøpte jeg masse andre ting også; verktøy, oljer, dekk, felger, maskeringsvæske, tuning-deler, osv.

      Jeg har montert 23t 48 p pinion. Burde vel kanskje kjøpt 32 pitch med denne motoren.
      Last edited by tahustvedt; 28 November 2011, 19:50.

      Comment


      • #4
        Vet du om eg kan bruke samme batteritype som du? Har en Sc10 RTR.

        Mvh Bjørnar

        Comment


        • #5
          Det vil jeg tro. Jeg tror det er standarddimensjoner på batteriet.

          Bilen er forresten fin å kjøre, men jeg har bare kjørt innendørs på et glatt hangargulv, så jeg har ikke prøvd den særlig enda. Det hyler fra dekka når jeg sladder.

          Comment


          • #6
            Ok. Tenkte å bestille en ikveld Tror eg skal bestille en losi ten scte også. Hørte den var bedre ute på litt større baner.
            Har du noen oppdateringer på sc10 en din? Ha lest at det er lurt kjøpe swaybars.

            Comment


            • #7
              Jeg har kjøpt swaybars til den, men gidder ikke montere før jeg har prøvekjørt på bane.

              Hadde Losi Ten SCTE kommet som byggesett hadde jeg kanskje kjøpt dne i stedet.

              Comment


              • #8
                Ok. Tror du dette batteriet blir bra?

                Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                Comment


                • #9
                  Funker sikkert bra, men jeg har ikke prøvd andre hard case-batterier enn de jeg kjøpte til min SC10 4x4.

                  Comment


                  • #10
                    Har du link til di du kjøpte?

                    Comment


                    • #11
                      Jeg kjøpte disse: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=17265

                      Comment


                      • #12
                        Ok, den er god Tusen takk for gode svar og tips

                        Comment


                        • #13
                          Sånn ser den ut inni. Jeg monterte ESC-en der det var tiltenkt at mottaker skulle være, og mottakeren helt frem. Idiotisk å plassere mottakeren mellom ESC og motor, og ESC lengst unna motor og batteri mulig, spør du meg. Kontaktene går rett i batteriet, og minusledningen er for kort til å kobles på feil batteripol. Bilen er diger. Min 1/10 Schumacher Procat 4WD buggy er bitteliten når jeg stiller de ved siden av hverandre.
                          Attached Files
                          Last edited by tahustvedt; 18 December 2011, 22:27.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X