Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hpi blitz eller traxxas slash?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hpi blitz eller traxxas slash?

    Hei sugen på å kjøpe ny bil igjen og har sett meg ut slash og blitz.
    Pris er litt stor forskjell på men viss jeg velger blitz tenkte jeg og kjøpe en castle combo på 4700kv og prisen blir da ca lik.
    Har kjørt kun 4wd buggy en stund nå men er litt lysten på å prøve 2wd..
    holdbarhet er viktig for meg og kommer ikke til å bli brukt på bane..

    ønsker tips og synspunkter fra dere som har eller har hatt en av disse.

  • #2
    Holdbarhet på disse er på topp men jeg ville anbefalt Blitz, da du kan kjøre den fortere enn 20km/t uten å velte, samt at den har ståldrivaksler, og jeg synes hvertfall HPI E-firestorm (samme chassis som blitz) er mye bedre å kjøre enn traxxas Slash og Rustler (stadium truck version av slash..)

    uansett hvilken du velger så er begge bra... jeg har hatt Traxxas Slash, og jeg må si at jeg ødela ikke på langt nær så mye deler på den børsteløse E-firestormen som på Slashen...
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #3
      takk for svar . ja har sett slashen er mye høyere bakkeklaring på. og i tilegg er den faktisk en temmelig gammel bil.
      Har du noe tro på castle sin 4600kv eller annet tips. og bommer jeg ved å kjøpe 2wd når alle di siste 5 bilene har vært 4wd?

      Comment


      • #4
        2wd er en helt annen opplevelse og det er jo greit med noe annet
        castle comboen er sikkert fin, men om du bare skal herje er den jo i overkant dyr etter min smak

        Jeg ville valgt noe som http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...FInrunner.html på 3s-4s LiPo eller

        http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...FInrunner.html på 2s

        sammen med denne escen http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ersion%5F.html

        og også kjøpt med batteri fra Hobbyking.com da det er farlig billig
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #5
          eg har den 3900kv motoren i min slash,køyre den på 3s... går fælt..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Jeg kjører en Hpi blitz ese med hobbywing oppsett som går helt greit på 2s(kjører på bane). Og en kompis som kjører med (Castle). Begge to funker helt knall.
            Blitzen har ihvertfall veldig gode kjøreegenskaper, men er en ting som burde oppgraderes (camber link plate) hvis du velger den.
            John Henning Østbye
            Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

            Comment


            • #7
              Da var det bestilt en hpi blitz.. Ser alle gutta her linker til utlandske nettbutikker men åssen er det egentlig med toll regler for rc deler og utstyr. vet at momsen skal betales uansett.

              Comment


              • #8
                Originally posted by predator View Post
                Da var det bestilt en hpi blitz.. Ser alle gutta her linker til utlandske nettbutikker men åssen er det egentlig med toll regler for rc deler og utstyr. vet at momsen skal betales uansett.

                Nice!

                Bestilling fra f.eks. USA er veldig greit. Du bestiller for omtrent halve prisen av det du betaler i Norge, også kommer det på fortollingsgebyr (100-250kr) og Moms ( på alt med verdi over kr 199,- ) når den har ankommet Norge... sparer fortsatt veldig mye på å bestille fra utland
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X