Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan noe gi meg litt hjelp her?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan noe gi meg litt hjelp her?

    Hei mulig dette er spurt om før. jeg har fulgt med på Short course in real life (1:1) og syns det er en sport som burde vært i topp i norge, og på rc biten har jeg luktet på rc buggy og 1:10 offroad men ikke helt kommet i gang pga tid.

    Så fikk jeg øye på dette inne rc og det jeg lurer på er om noen kan gi meg info om klasser/biler/hva som er best/Er det mye kjøring/Baner i norge osv.

    Detter er noe jeg kunne tenkt meg og drive med og nå har jeg tid

  • #2
    Shortcourse klassen er vel litt i startgropa her til lands men er vel endel som kjører de på bane.
    Det har blitt kjørt flere løp på banen til mustit i moss i vinter med bra oppmøte.
    Er løp der til helga også i både shortcourse og 2wd buggy på lørdag og shortcourse og 4wd buggy på søndag.

    Løpskalender for innebanen i moss


    På sommeren er det 1/8 fuelbuggy som er den største klassen og her kjøres det både norgescup og nm.

    Terminliste



    Baner er det jo både på geiteryggen og i kodal sånn i umiddelbar nærhet, er 1/8 buggybane og asfaltbane begge steder.
    De holder vel også på med en 1/10 bane på geiteryggen.

    Vet ikke om det er fuel eller eletro du er ute etter, men her har du noen forslag på biler

    Shorcourse biler: Losi ten scte, assosiated sc 10 4x4, durango desc410
    1/8 fuelbuggy: xray xb9, kyosho mp9, mugen mbx6. Evt elektro Xray 808e, kyosho mp9e, mugen mbx6 eco
    1/10 buggy: assoiated b44.1ft, team durango dex 410v3

    Det var litt info ihvertfall
    Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
    Spectrum dx3s

    Comment


    • #3
      En annen bil jeg har trua på er den nye HPI Apache SC.

      1:1 shortcourse racing minner egentlig mye om rallycross som vi har her hjemme mener jeg. Jeg og to kamerater lager bare våre egne raske og korte baner der vi finner det for godt, og kjører heat på 3-4 runder. Med 3s lipo så går det godt unna. Derfor har vi bare hopp hvor man ikke er mer en 10-20 cm over bakken, og det i høy fart. Ser ikke noe grunn til å vrake bilen i noen megahopp. Noe de heller ikke gjør i 1:1 racing. Men noen kraftige rundkast blir det jo
      Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
      Multiplex FunCub 3s

      Comment


      • #4
        Takk for litt info, etter som jeg skjønner er det mest shortcourse på vinteren/inne samme som 1:10 offroad for de som kjører nitro buggy om sommeren. driver og vipper mellom og satse på nitro buggy om sommeren og 1:10 om vinteren inne osv, men så ville jeg se litt på shortcourse om dette var en gren hele året inne og ute liksom.

        Har kjørt Kyosho ULTIMA RB5 på byggy banen på geiteryggen osv, hvordan er shortcourse i forhold til de?

        Comment


        • #5
          Shortcourse er mye mer lettkjørt/stabilt, og særlig da siden det er 4WD som gjelder.

          Det blir egen 1:10 offroad bane på Geiteryggen nå ganske snart så det blir sikkert en del aktivitet rundt de klassene der også her nå. Mange som har 1:10 buggy/ Shortcourse siden det er noen som kjører det året rundt, pluss de som bruker det som trening til 1:8 når vinteren har sitt kalde grep utendørs...
          Ole Christian Solli
          www.gmbk.no

          Comment


          • #6
            SC tåler også vanvittig mye til å være 1:10. Sikkert noen i klubben som lar deg teste en bil når det er kjørbart der oppe.

            PS. Nettsiden din trenger en oppdatering
            Ole Christian Solli
            www.gmbk.no

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X