Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til en nybegynner.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til en nybegynner.

    Hei

    Guttungen (7år) kjøpte seg en Rustler i vinter, og synes dette er rasende morsomt å holde på med. Noe undertegnede også gjør får flashbacks 25 år tilbake i tid. Men jeg oppdager at det er jo skjedd helt sinnsykt mye siden jeg holdt på som guttunge. Og når Rustleren kom i hus så våknet "dyret" i meg igjen. Siden Junior ikke er så opptatt av idrett så kikker vi litt på klubber/baner hvor han/jeg kan komme inn i ett miljø og har vel kommet frem til at Kodal RC er nærmest.

    Så til det som det dreier seg om: Hva slags bil bør vi kjøpe? Både jeg og junior synes det ser spennende ut med "buggy" banen og også inne banen. Etter ett besøk hos Drammen RC så er det bekreftet at drifting ikke er vår greie, ikke at det er noe negativt ved klubben. Men det er ikke "drifting" kjøring som tiltaler oss nå.
    Traxxas Slash 4x4 2,4ghz er vel det som jeg har funnet ut kan være noe, men er den ok å bruke både inne og ute?
    Hva med størrelsen? er det 1:10 som er mest anvendelig?
    Er det mulig å få kjøpt biler i bygge sett lenger?
    Bør junior oppgradere Rustler eller er den grei på bane?


    Som dere sikkert skjønner så lurer jeg/vi på veldig mye, og er veldig takknemlig for alle tips og råd som vi kan få.

    På forhånd takk til alle som har noe å komme med!!!!

    Mvh
    Marius

  • #2
    Det eneste jeg jeg kan bidra med, er at jeg tviler på at slash 4x4 passer på innendørs buggybane. Den blir nok for tung og klumpete. Skal du ha en som passer både innendørs og utendørs, ville jeg nok gått for en 4x4 1/10 byggy. byggesett skal ikke være noe problem. Men da er de nok uten elektronikk.
    Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
    Multiplex FunCub 3s

    Comment


    • #3
      Kjøpt bil.

      Heisann

      Vil bar meddele at det blei en slash ultimate, med 2s og 3s lipo.
      Har ikke røket noen deler enda, hatt den fra påske.

      Marius07

      Comment


      • #4
        Det er også en fin innebane for buggy i Vestfossen. Ca 35-40min fra Holmestrand.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X