Announcement

Collapse
No announcement yet.

mototr problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mototr problem

    Hei, jeg har en traxxas slash 4x4. Jeg har nylig hatt noen problemer med den. Hvis jeg prøver å kjøre akselerer den dårlig og det kommer en rar lyd. Tror det er klutchen men er ganske usikker. Noen som har anelse?

  • #2
    Du kan jo prøve å stramme den hvis du tror den er for løs. Lagrene i midtdiffen kan også feile hvis de har kjørt seg tørre og blitt overhetet, som kan føre til at plasthuset slites ned og ting begynner å spinne og det høres ut som at det er slipperclutchen men at det faktisk er langt verre.

    Comment


    • #3
      Fungerte ikke fortsatt samme lyd, men litt bedre akselerasjon.

      Comment


      • #4
        Sjekk lagrene på slipperclutch (eller senterdiff om du har det i stedet). Her samler det seg fort mye møkk, og dermed låser lagrene seg fort. Dette kan igjen føre til ødelagt slipperclutch/senterdiff og motor.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Har slipper clutch, men lagrene ser rene og fine ut
          Last edited by anadallin; 30 April 2012, 16:47.

          Comment


          • #6
            Hva mener du med at motoren kan bli ødelagt?

            Comment


            • #7
              Originally posted by anadallin View Post
              Hva mener du med at motoren kan bli ødelagt?
              Ville satt av litt tid om jeg var deg og skrudd opp senterdiffen og sett om ting ser greit ut inni der. Lagrene skal rulle fint og sitte skikkelig på plass slik at kraftoverføringen fra spur ikke sklir ut av spor inne i diffen pga. slitte lagerhus.

              Comment


              • #8
                som sagt over har jeg ikke diff men slipper clutch

                Comment


                • #9
                  Originally posted by anadallin View Post
                  som sagt over har jeg ikke diff men slipper clutch
                  EDIT: Ops, sjekket litt og visste ikke at slashen hadde valgfri senterdiff. Men sjekk uansett drevet etter klutsjen og se om det ser greit ut. Det gjør jo jobben bare lettere for deg.
                  Last edited by Corvinus; 1 May 2012, 01:28.

                  Comment


                  • #10
                    Har sjekket nesten alt på hele bilen, alt SER ok ut, men det er det tydeligvis ikke... så noen løsninger?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by anadallin View Post
                      Hva mener du med at motoren kan bli ødelagt?
                      Dersom det er stor friksjon i drivverket vil motoren få mer å jobbe med, den vil bli varmere og til slutt for varm. Da endrer karakteristikken seg, kV går opp og motoren orker mindre (evnt så godt som ingenting).

                      Er avstand mellom spur og pinjong riktig? Ruller den lett om du kobler motoren fra drivverket?
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • #12
                        Har sjekket litt til, i forbindelse med et slipper clutch rebuildkit, og da fant jeg ut at rotoren ikke spinner rundt! Det er altså noe inni motoren, fordi kraften motoren lager kommer ikke til slipper clutchen men det er ett eller annet inni motoren som er ødelagt. Noen som har peiling på hva det kan være og hva man kan gjøre med det?

                        Og ja alt av drivverk er i fin stand og alt gåt lett og fint, bortsett fra motor da selvfølgelig.
                        Last edited by anadallin; 2 May 2012, 20:06.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg tok en titt nå nettop inni motoren, og da fant jeg ut at magneten på rtoren ikke sitter fast! Jeg kan snurre den fritt på matall greia inni derfor tror jeg at det er derfor motoren ikke vil snurre Jeg tenkte å prøve å lime den på igjen med metalllin etter litt vasking, men hvis dette ikke fungerer tror jeg jeg prøver å kjøpe en ny.

                          Hvis dere har noen tips til fiksing etc. er dette satt høyt pris på :P

                          Comment


                          • #14
                            Kan vel bli akseptabelt resultat hvis du kan få den i eksakt posisjon igjen, da må den også sitte noe jævlig. Man kan anta at det er mye sentrifugekraft i sving jo fortere du kjører. Trenger ikke være metall-lim, gjerne den beste epoxyen eller generelt sterkeste limet du kan oppdrive i huset. Ville også ha pussa bittelitt med sandpapir på overflatene du skal lime på for best grep.

                            Når den først er ødelagt skader det jo ikke å prøve.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Corvinus View Post
                              Når den først er ødelagt skader det jo ikke å prøve.
                              Var det jeg og tenkte :P

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X