Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho UltimaSC - Drivverk problemer/Lugger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bare å prøv deg fram,begynn med medium
    Originally posted by Natroxz View Post
    Ok, ser jeg kan stille inn Akselerasjons Mode med "Kortet" til : Soft, Medium & Agressive.
    Tror dere det hjelper å sette den til Soft ?
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #17
      nei,e sensorless dette..prøv å sett den på soft ja..og om der e justering av timing,prøv å juster litt på den..har du en annen motor/esc som du kunne kobla til på bilen for å utelukke at det e etkvart mekanisk i bil? om so berre børsteoppsettet?
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #18
        Originally posted by carish View Post
        nei,e sensorless dette..prøv å sett den på soft ja..og om der e justering av timing,prøv å juster litt på den..har du en annen motor/esc som du kunne kobla til på bilen for å utelukke at det e etkvart mekanisk i bil? om so berre børsteoppsettet?
        Det er 10T motoren ja.
        Har sjekka litt nå.
        - Ingen kabler er løse.
        - Prøvde å sette den opp på nytt mot Radioen.
        - Prøvde å stille på Radion.
        - Satt den til Soft Mode.

        Ingenting hjelper desverre.

        Når du sier "justering av timing" hva mener du da?

        Har en børstemotor & ESC som jeg kan prøve å sette inn for å se om det er mekanisk eller noe med den børsteløse.

        Den var jo ikke slik med engang når jeg satt den nye motoren inn, rakk å kjøre 2 batteri pakker føre dette skjedde.

        Ser denne videon av COGGING og det er veldig likt problemene jeg har(ca 2.53 ut i videoen).
        Last edited by Natroxz; 10 May 2012, 20:26.

        Comment


        • #19
          På programkortet så har du "timing setting" soft 5,medium 15 og hard 30 grader. Prøv med 5grader,se om den blir bedre da..

          Hadde en ultima db,som jeg også hadde dette problemet på,det ble borte når jeg justerte timinga mykere..
          Det er ikke godt å si hvorfor det tok 2 pakker før du merket noe..
          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

          Comment


          • #20
            Originally posted by olafand2 View Post
            På programkortet så har du "timing setting" soft 5,medium 15 og hard 30 grader. Prøv med 5grader,se om den blir bedre da..
            Hadde en ultima db,som jeg også hadde dette problemet på,det ble borte når jeg justerte timinga mykere..
            Det er ikke godt å si hvorfor det tok 2 pakker før du merket noe..
            Da har jeg prøvd litt frem & tilbake med Soft,Medium,Hard uten att det hadde noen betydning desverre.
            Kan det ha noe med drevingen, kansje hvis jeg drever ned på tannhjulet som sitter på motoren?

            Leser litt rund på nettet og ser att noen mener det kan ha med batteriet å gjøre, eller er det som de sier att ESC´n ikke vet hvor statoren befinner seg og derfor hakker helt til den finner det riktige start punktet.

            Kansje det er ESC´n som er ødelagdt?

            Comment


            • #21
              hm..prøv med børstemotoren og børsteesc å sjå om det funka då? iso fall kan det være etkvart gale med esc eller motor..men litt cogging vil det som regel være med sensorlaust oppsett..
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #22
                Da var det løst, det var en ødelagt Esc som skapte problemene, fikk ny på garanti.

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X