Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynnerspørsmål om batteri og ESC'en til Slash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynnerspørsmål om batteri og ESC'en til Slash

    Har Slash'en sin standar ESC med low voltage warning og to batterier s2 5000mhA. De varer i ca 20 min før ESC sin advarsel setter inn. ( Er dette normal kjøretid for slike batterier?) Men når jeg sjekker volten på batteriet i ettertid, så viser de 7,6v. Er det noe galt noe sted eller er alt som det skal være?
    Thomas Onsrud Nielsen
    1974
    Endelig eier av Traxxas Slash platinum 4x4!

  • #2
    Originally posted by FlyingPig View Post
    Har Slash'en sin standar ESC med low voltage warning og to batterier s2 5000mhA. De varer i ca 20 min før ESC sin advarsel setter inn. ( Er dette normal kjøretid for slike batterier?) Men når jeg sjekker volten på batteriet i ettertid, så viser de 7,6v. Er det noe galt noe sted eller er alt som det skal være?
    Både kjøretid på 20min på 5000mah og spenning på 7,6, (3,8v pr celle) etter kjøring er som det skal være Fulladet skal det være 8,4v (4,2v pr celle)
    Man kan tømme batteriene enda mer, ned til 3,3 pr. celle, altså 6.6v... men det er greit å være på den sikre siden, da batteriet noen ganger ikke tar imot lading når en av cellene er under 3v.
    men som sagt, ikke noe galt
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #3
      Originally posted by SAVAGEry View Post
      men som sagt, ikke noe galt
      Ah. Godt å vite. Livet blir litt mindre bekymringsfullt når man kan støtte seg på kunnskapen til mer erfarene mennesker
      Thomas Onsrud Nielsen
      1974
      Endelig eier av Traxxas Slash platinum 4x4!

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X