Announcement

Collapse
No announcement yet.

slash 4x4 - noe bra basher?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • slash 4x4 - noe bra basher?

    har nå hatt det siste året en hpi trophy truggy 4.6, men her brakk alt hele tiden og det ble dyrt med reservedeler hele tiden. så jeg solgte den og fikk kjøpt en fg baja 2wd til en god pris fra en på jobben til faren min. men den har så mye dyre deler på seg at jeg er redd for å kjøre den ordentlig. heldigvis er det blitt sveiset et rullebur til den da, og dekk og deler følge det masser av med så spørsmålet er; bør jeg selge FG'en og kjøpe en traxxas slash 4x4, hive på alt fra RPM og få 17mm hex adapter på den så jeg kan ha 1/8 buggy dekk på den? hadde dette blitt en god basher?

  • #2
    Originally posted by slash90 View Post
    har nå hatt det siste året en hpi trophy truggy 4.6, men her brakk alt hele tiden og det ble dyrt med reservedeler hele tiden. så jeg solgte den og fikk kjøpt en fg baja 2wd til en god pris fra en på jobben til faren min. men den har så mye dyre deler på seg at jeg er redd for å kjøre den ordentlig. heldigvis er det blitt sveiset et rullebur til den da, og dekk og deler følge det masser av med så spørsmålet er; bør jeg selge FG'en og kjøpe en traxxas slash 4x4, hive på alt fra RPM og få 17mm hex adapter på den så jeg kan ha 1/8 buggy dekk på den? hadde dette blitt en god basher?
    Det hadde vel vært mere holdbart enn trophyen kanskje med de oppgraderingene du nevner + stålakslinger... men det er jo noen kroner, og ville heller gått for Savage Flux, MT4 G3, Vorza Flux av RTR i stedet for slashen... eller rett og slett bytte ut FGen med en HPI Baja, som er kjent for å være mye mere driftsikker.

    Skal du ha det mest solide som finnes, så kjøper du en Mugen/Xray Buggy eller Truggy. Det tåler absolutt alt av juling... nesten sykt hvor mye det tåler. litt dyrere, men finner jo mange brukte, også her på forumet... både nitro og elektro....
    Er verdt det å investere i kvalitet synes nå jeg

    dette er så klart ikke noen fasit, men hva jeg mener er lurest
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #3
      Kan anbefale deg slag som basher. Har hatt min i 4 med og den har fått syke mengder med juling uten at det her skjedd mye. Har tatt ei orginal bærebru, traff huskestativet til junior på full gass. Har satt på RPM armer rundt om så jeg regner med det er lenge til jeg må skifte ut bruer igjen. Ikke koster de stort heller hvis du handler på ebay. Har bøyd en demper og knekt bakfangeren men det skyldes mer kjørestilen og en del harde landingen fra hopp.
      Måtte bytte ESC lik etter den var ny en det gikk på garanti. Ellers har det ikke skjedd noe med den, virker rett og slett som om den er uknuselig etter kjøring blir den blåst ren og smørt med WD40, slik at lagre ikke ruter og setter seg fast. Og den har stort ett gått med 3s batterier.

      Comment


      • #4
        Ta en titt på denne

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X