Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 stripper spurgear etter 2 min med 3s lipo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slash 4x4 stripper spurgear etter 2 min med 3s lipo.

    Har kjørt tilsammen rundt 10 timer med 2s, kjøpte meg 3s i går å skulle kjøre, men etter 2-3 min med kjøring var spurdrevet strippa, bytta å justerte dreva (papir metoden) men samma greia skjedde. Er det jeg som har feil avstand mellom pinion å spur eller må man ha metal spur for å kjøre 3s? Å hvor får man i såfall metal spur? helst i norge da jeg vil ha det fort.
    Kaj-Robert Hansen, 1991

  • #2
    Slash

    Originally posted by kaje View Post
    Har kjørt tilsammen rundt 10 timer med 2s, kjøpte meg 3s i går å skulle kjøre, men etter 2-3 min med kjøring var spurdrevet strippa, bytta å justerte dreva (papir metoden) men samma greia skjedde. Er det jeg som har feil avstand mellom pinion å spur eller må man ha metal spur for å kjøre 3s? Å hvor får man i såfall metal spur? helst i norge da jeg vil ha det fort.
    Lite tips er og erstatte den orginale motorplata med den options plata til traxxas..
    .tf3 2speed,vintage hilux,big wig,hot shot, tamiya ascona 400,1/16sherman.ax10 lettere modda,nissan cup racer,tam tech porche.ogtb02d+menace21 bad boy.
    1974 mod

    Comment


    • #3
      Originally posted by glen View Post
      Lite tips er og erstatte den orginale motorplata med den options plata til traxxas..
      Hva vil det hjelpe med?
      Kaj-Robert Hansen, 1991

      Comment


      • #4
        Mulig det kan hjelpe å slakke slipper clutchen.
        Roger Larsen 67.... Valdres
        Meritter: Svømmeknappen i 1977

        Comment


        • #5
          Originally posted by Roger L View Post
          Mulig det kan hjelpe å slakke slipper clutchen.
          Jeg stramma den helt siden det bare slura, gikk ikke noe bedre en med 2s bortsett fra toppfart, men det tåler ikke det da? Prøvde med senterdiff også men strippa da også.
          Kaj-Robert Hansen, 1991

          Comment


          • #6
            For meg så høres det ut som et av drevene ikke går helt jevnt rundt at det er en eller annen oval bevegelse enten grunnet et dårlig lager eller at noe er skeivt for eg har kjørt med mitt i snart to år og det er like fint.
            Sveinung Nå 71mod

            Comment


            • #7
              Originally posted by Sveinung View Post
              For meg så høres det ut som et av drevene ikke går helt jevnt rundt at det er en eller annen oval bevegelse enten grunnet et dårlig lager eller at noe er skeivt for eg har kjørt med mitt i snart to år og det er like fint.
              Ja kan være det siden det ene lagere senterdiffen sitter i låste seg så den plastsaken på diffakslingen som går inn i lagere smelta litt så de blei slark, men renska lagere å satt i ny senterdiff men gikk bare 2-3 min da også, å da var det jo ikke noe slark.
              Kaj-Robert Hansen, 1991

              Comment


              • #8
                Pinjongen har samme avstand mellom tenna som spur drevet? Det er heller ingen skader/stein mellom tenna på pinjongen? Du trenger verken metallspur eller annen motorplate/feste for å kjøre med 3S.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  Originally posted by >Jonas< View Post
                  Pinjongen har samme avstand mellom tenna som spur drevet? Det er heller ingen skader/stein mellom tenna på pinjongen? Du trenger verken metallspur eller annen motorplate/feste for å kjøre med 3S.
                  Har ikke målt, men regner med det siden det er orginaldrev og reservedrev som fulgte med bilen jeg har brukt.
                  Pinion har ikke skader som jeg kan se hvertfall. Har bestilt helt ny diff å lager så får se da.
                  Kaj-Robert Hansen, 1991

                  Comment


                  • #10
                    Er avstand mellom pinjong og spur riktig da? Det kan være vanskelig å få riktig avstand selv med en papirbit. Fjerner du hele bakstillinga og setter inn diffen/slipper clutchen blir det lettere å se avstanden. Det skal så vidt være bittelitt slark der mellom drevene.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by >Jonas< View Post
                      Er avstand mellom pinjong og spur riktig da? Det kan være vanskelig å få riktig avstand selv med en papirbit. Fjerner du hele bakstillinga og setter inn diffen/slipper clutchen blir det lettere å se avstanden. Det skal såvidt være bittelitt slark der mellom drevene.
                      Det veit jeg jo ikke, har som sagt brukt en papirbit i mellom, men ikke sikkert det er nøyaktig nok.
                      Om jeg tar av bakstillinga blir jo diffen bare opplagra foran å da blir det vel slark å umulig å se eller?
                      Kaj-Robert Hansen, 1991

                      Comment


                      • #12
                        Det blir ikke så mye slark, og presser du diffen fremover mot opplagringen vil du få den sånn noenlunde sentrert. Uansett vil du få en pekepinn på hvor mye avstand det er mellom spur og pinjong. Når du har fått justert motoren sånn noenlunde (med øyemål, dropp papirbiten), skru på bakstillingen. Skru så av dekselet over motoren og kjenn på pinjongen. Du skal så vidt kjenne at det er litt slark der. Roter rundt og sjekk at det er slik over hele spuret, ettersom avstanden fra senter til tann ikke nødvendigvis er 100% den samme hele veien.
                        Team RC Companiet - Minicupen.no
                        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                        Comment


                        • #13
                          Kjøp metal motor feste. Har hatt samme problemet. Metal motor feste hjalp.

                          Comment


                          • #14
                            Bruk papir som du har gjort.
                            Press motordrev og spurgear mot hverfandre når du skrur til.
                            Det er viktig at slipperclutchen ikke er strammet helt til.
                            Når du har bra feste skal den slure 2-3 meter når du "gir jernet"...
                            (er slipperclutchen strammen helt til vil du ta spurgearet (nesten) hver gang du lander med gasspådrag)
                            Roger Larsen 67.... Valdres
                            Meritter: Svømmeknappen i 1977

                            Comment


                            • #15
                              Har platinum edetion så har alumotorfeste. Var nok bare at det var slark, bytta alle lagre å sån så funka det helt knall. Men etter 10 min kjøring gikk ene drivakslingen føyken. Så nå må jeg kjøpe mip akslinger som er svindyre. Å hjullagra blir jo slarkete etter 1 times kjøring jo, vurderer å gå tilbake til 2s:P
                              Kaj-Robert Hansen, 1991

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X