Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Slash 4x4 som tipper med litt sving.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Slash 4x4 som tipper med litt sving.

    min Slash 4x4 driver å tipper over når jeg tar sving i litt hastighet. hva gjør jeg feil?

  • #2
    Hvordan er oppsettet på bilen? Jeg kjører følgende, og det fungerer tålelig greit på asfalt uten at den velter for lett:
    Foran:
    Standard fjører. 5mm spacer. 40wt olje (Losi) og to hull i stempel, 50 er nok muligens bedre. Nedre demperfeste i hull tre (innenfra).
    Bak:
    Standard fjører. 7mm spacer (5+2). 30wt olje og to hull i stempel, 35-40 kan også prøves hvis du benytter 50 foran. Nedre demperfeste i hull fire.

    Ellers så kjører jeg med swaybar som originalt på Platinum/Ultimate utgaven, samt litt mer camber enn originalt. Jeg kjører også med Mamba Monster settet og 3S batteri, så den ekstra vekta vil jo påvirke kjøreegenskapene kontra det originale motoroppsettet og 2S LiPo. Hardere dekk, med lavere profil og stivere vegger vil jo også hjelpe mye på at den ikke velter så lett.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Oppsettet mitt er ganske standard. Bare satt på nye fjører som er mykere

      Comment


      • #4
        Mykere fjører er ihvertfall ikke et steg i riktig retning med det problemet du har. Bilen krenger da mer og velter lettere over pga det. Prøv å stiv opp bilen med hardere fjærer, litt mer negativ camber hjelper også og som det nevnes i tidligere innlegg her så er swaybar en god hjelp også. Du kan også eksperimentere med hvor skarpt bilen skal styre, og sånn hindre de skarpe svingene som utløser velt. Noe mildere toe-out hjelper også da. Tilslutt, høyde over bakken spiller også inn. En senket og stiv fjæring er mer stabil enn en høy og myk....Lykke til
        Traxxas E-Maxx m/ Mamba Monster bl, Losi Speed-T, TF-5 m/ Team Orion Race bl, Team Academy Pro m/ Team Orion Vortex bl, Bsd 1/10 nitro.

        Comment


        • #5
          Oki. For nå sitter den ganske høyt og mykt :P

          Skal skal jeg prøve å legge den litt lavere og stive opp fjørene.

          Men hva slags olje i demperne burde man bruke. Jeg har 20,30,40,50 W Kanskje greit å bruke noe rundt 40, 50?

          Comment


          • #6
            Tror ikke jeg ville gått over 30 på en basher, risikerer å skade demperne hvis du har harde landinger. I race kan du gjerne gå 40-50. Kommer litt an på stempel og kompresjon det gir.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X