Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karosseri til slash som tåler juling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Karosseri til slash som tåler juling

    Er det noe som kan anbefale body til slash 4x4 som tåler juling?
    Har hatt 4 så langt og ingen holder mer enn 3-5 batterier før de bare er filler.... 2 originale traxxas, bare søppel,knekker og revner fortest. 2 proline,ett baja bug og ett desert rat. Begge to knekker og revner etter kort bruk. Det skal nevnes at de får testet seg skikkelig men det er helt latterlig hvor fort de revner. Jeg har tapet ett med kvalitets racing tape uten at det hjalp noe særlig. Ett har jeg brukt shoe goo og glassfiber tape på samt at jeg har sprayet det med en slags gummi lakk men det holder akkurat like dårlig. Problemet er at de ikke holder ved bakparten.

    Så hvis noen har ett tips til ett body som faktisk holder blir jeg veldig fornøyd samla f hvordan det ser ut så lenge det holder mer enn ei uke....

  • #2
    hehe,godt kjempa..eg har hatt mitt org traxxas body i snart 3 år,litt skraper e der jo,men heilt..køyre på 3s...
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Originally posted by Josruu View Post
      Er det noe som kan anbefale body til slash 4x4 som tåler juling?
      Har hatt 4 så langt og ingen holder mer enn 3-5 batterier før de bare er filler.... 2 originale traxxas, bare søppel,knekker og revner fortest. 2 proline,ett baja bug og ett desert rat. Begge to knekker og revner etter kort bruk. Det skal nevnes at de får testet seg skikkelig men det er helt latterlig hvor fort de revner. Jeg har tapet ett med kvalitets racing tape uten at det hjalp noe særlig. Ett har jeg brukt shoe goo og glassfiber tape på samt at jeg har sprayet det med en slags gummi lakk men det holder akkurat like dårlig. Problemet er at de ikke holder ved bakparten.

      Så hvis noen har ett tips til ett body som faktisk holder blir jeg veldig fornøyd samla f hvordan det ser ut så lenge det holder mer enn ei uke....
      Latterlig innlegg !!
      Forteller mer om deg enn om karosseriene.
      Kurt Johansen- Steinkjer

      Comment


      • #4
        Originally posted by KuJo View Post
        Latterlig innlegg !!
        Forteller mer om deg enn om karosseriene.
        Forklar meg gjerne hvorfor inlegget er latterlig Kujo, kan ikke si jeg skjønner hvorfor det er det.

        Det er rett og slett bare ett spørsmål om noen har tips til ett karosseri som tåler juling. Har du ikke noe konstruktivt å komme med kan du holde deg for god til å svare. Inlegget ditt sier vel også kansje litt om deg også?

        Og nei, jeg har ikke kjøpt slashen min for å putre rundt på tomgang, den er kjøpt med det formål å ha det morro og for meg så innebærer det herjing i stor stil! Og da har det vist seg at det er karosseriene som er det svake punktet så da må det vel være lov til å spørre om det faktisk finnes noen som tåler litt?

        Og til dere som faktisk har noe fornuftig å komme med: på forhånd takk!
        Carish: hvordan har du fått til det? Jeg har prøvd de godt kjente knepene med taping osv men det har hjulpet minimalt. Kansje holdt ett batteri ekstra. Og de 2 siste karosseriene har kun blitt kjørt med på kunstgress bane...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Josruu View Post
          Forklar meg gjerne hvorfor inlegget er latterlig Kujo, kan ikke si jeg skjønner hvorfor det er det.
          Post nr 2 sier det meste.
          Forøvrig: Tøft.
          Kurt Johansen- Steinkjer

          Comment


          • #6
            hm...flaks? har jo hatt utallige rundkast osv,10-15 meter på taket på asfalt osv...
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Må si meg litt enig at body blir fort nedslipt. Trening på ymse bakflipp og landing på asfalt på taket går hardt ut over body. Har sett mye bra oppgradering i metal, untatt body, som kanskje er ment som buffer mot alt annet.
              HPI E-Firestorm 10T Flux m/Lipo 2S1P 30C 3500mAh

              Comment


              • #8
                Originalkarosseriet tåler ikke så veldig mye nei, enig i det. Revner veldig fort ved hjulbuene bak (et hopp hvor man lander bakpå og det er gjort), samt at det fort blir sprekker ved karosserifestene bak og A-stolpene foran. Så om noen veit om et karosseri som holder seg litt bedre, så er jeg også interessert i å vite om det.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  mulig d,eg har en tendens til alltid å lande på nasa med den bilen..den stupe veldig syns eg( eg har 2wd versjonen)
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #10
                    2wd mye vanskeligere enn 4wd. 2wd kan justere litt i luften, mens meste gjøres før tar av. 4wd full gass eller stopp i luften og enklere å justere nedslag i luften.
                    HPI E-Firestorm 10T Flux m/Lipo 2S1P 30C 3500mAh

                    Comment


                    • #11
                      ja,den e ikkje den enklaste bilen å hoppe med..vesentlig enklare med brushless 1/8 st-rr truggy..
                      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                      Comment


                      • #12
                        Må henge meg på denne. Oppdaget etter xx antall forsøk på hill-climbing, ørten rundkast og flipper at jeg har tatt køl på karosseriet. Knekt rundt bakskjermene og brister rundt festene bak Ikke mange timene jeg har kjørt heller egentlig. Hjelper det noe å tape hele innsiden med lerretstape for å stive av litt?
                        Last edited by Odd-M; 10 September 2012, 19:34.
                        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                        Comment


                        • #13
                          Etter å ha lest litt rundt så skal visstnok Jconcepts være litt tjukkere i plasten og tåle mer enn mye anna, så jeg har kjøpt meg en Ford Raptor SVT for å se om det stemmer. Skal få lakkert den i løpet av uka og testa den til helga.

                          Angående taping, så har jeg opplevd på flere biler at lakken løsner etter hvert der hvor tapen sitter (på karosserier man lakker sjøl, ikke ferdiglakkerte). Tamiya lakk syns jeg også sitter langt dårligere enn f.eks. RC Car Colour og Pactra.
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                          Comment


                          • #14
                            Fått testet litt? Jeg vurderer å kjøpe et Pro-Line for å teste. De er i allefall MYE tykkere og sterkere i plasten enn originale fra Traxxas etter hva jeg kan kjenne.
                            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                            Comment


                            • #15
                              Sjekk ut den nyeste videoen til medic, tror sånn proff tykk wrap kan nok gjøre underverker også for hvor mye karosset vil tåle.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X