Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karosseri til slash som tåler juling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Odd-M View Post
    Fått testet litt? Jeg vurderer å kjøpe et Pro-Line for å teste. De er i allefall MYE tykkere og sterkere i plasten enn originale fra Traxxas etter hva jeg kan kjenne.
    Jada, og det holdt bedre enn det originale. Men det sprakk etterhvert litt bak på den ene skjermen, så skulle nok klipt enda mindre der. Runda av en del mer enn det klippestreken der går, men skulle nok spart enda litt mer bak. Mulig det var et lite sår i fra klippinga som gjorde at det sprakk der også.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #17
      Jeg har et Proline Baja-karos klar for bruk, må bare dremelere av litt på hekken for å gå klar av den nye RPM bakfangeren.

      Kommer til å teipe store deler av innsiden med skikkelig tape fra Tesa, såkalt gaffateip. Holder det ikke da så blir det plexi-plater over dempertårenen.
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #18
        En kompis sa til meg at disse tykkere Proline-karossene tålte akkurat like lite som de fra Traxxas. De lagde bare mer lyd når de knakk. Etter første prøvetur må jeg si meg enig i det. Bajaen sprakk fullstendig i A-stolpene fremme på første rundkast.
        Merker imidlertid store forskjeller i lufta. Det er langt mindre fallskjerm-effekt i det enn det originale.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #19
          Tror vi må dele de som kjører på bane og de som kjører på parkeringsplasser og utfører 'tricks' med bilene sine.

          For min del som kun kjører på bane er det ingen tvil at Proline karosseriene holder bedre sammen, selv om også blir slitt og får sprekker i løpet av en sesong.

          Når det så snakkes om at ProLine sine karosserier ikke tåler mer en de originale er det vel fordi at disse bilene får en god del mer juling enn en de som kun kjøres på bane? Da spiller det jo ingen rolle hvilket karosseri du putter på...

          Husk å teiper alle karosserier i utsatte steder fra innsiden. Det hjelper en del faktisk.
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #20
            Mitt var tapet med lerretstape over og rundt festene, der jeg har erfart at de originale knekker fort. Men at det skulle knekke rundt A-stolpene var jeg ikke forberedt på. Det er solid tapet opp over alt nå, så får vi se. Men tror jeg prøver noe annet neste gang.
            Dette rundkastet synes jeg forøvrig de skal tåle. Knapt en halvmeter i luften og landing på taket. Har hatt flere meter høye hopp med brutale landinger som har gått greit på originale

            Er det noe miljø rundt bane med short course? Trodde det var et amerikansk fenomen. Her jeg bor er det vel ingenting
            Last edited by Odd-M; 13 April 2013, 17:15.
            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

            Comment


            • #21
              Hvis du enda e i Bodø Odd Magne så starta bygginga av offroadbane i nær fremtid Du får hiv dæ med å hjelp til. Tegningan e klar, venta bare på at snøen forsvinn og at entrepenøren kommer med fyllmassa så e vi igang. Blir en bra bane, litt lik onroadbana, med etpar stooore hopp og mange små. Blir en bane der det kan lekes og hoppes og samtidig kjøres seriøst på. Ska hold dæ oppdatert på når vi går igang.
              Espen Jensen
              -----------------------------------------------------
              Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

              Comment


              • #22
                Jeg jobber fremdeles i Bodø ut året, men har tatt leketøyene med hjem. Kanskje jeg må holde en av bilene her til sommeren...
                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                Comment


                • #23
                  Jeg har et Proline baja chassi til min slash. Etter min mening så tåler dette bra med juling
                  Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

                  -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

                  Comment


                  • #24
                    Jeg har en teori om at det var den lave temperaturen som tok knekken på mitt så tidlig. Har kjørt noen batteripakker nå og det holder fremdeles greit sammen.
                    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X