Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drivlinje Slash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Odd-M View Post
    Da smalt det igjen gitt etter et par times kjøring. Oppdaget at det var noe i drivlinja som rapet over, stoppet og åpent. Javisst, spurdrev har gått til h.. Smeller inn den medfølgende senterdiffen for å få kjøre litt, bare for å oppdage at lageret lugger og går tregt, hvilken igjen har medført at foringen på aksling har fått en støyt.. Flotters!
    Kun minimalt med støv/sandkorn på begge sider "huset" der lager står, ikke småstein eller annet. Regner med det bare er å bestille opp x antall sett. Hvor mange timer får egentlig dere andre ut av dette før det ryker?
    Gjorde du noe for å tette rundt akslingen? Jeg har mer eller mindre gitt opp å kjøre på løst grusete underlag, og på leire og kunstgress går det fint uten problemer. Sjekker lageret ofte da, for sikkerhets skyld.

    Originally posted by bowie76 View Post
    Glemte å nevne at alufeste og større lager ble montert på kjærra mi før den ble tatt i bruk
    Alufeste? Det her? Eller det fra King Headz med større lager? Det vil vel ikke hjelpe noe på at lageret som sitter på slipper clutch/senterdiff tetter seg fort?
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #17
      Stemmer det...my bad men det funker ihvertfall det ene lageret jeg har byttet var pga av rust i lager...
      Dan Furnes
      Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

      Comment


      • #18
        Nei gjorde ikke noe for å tette. Kjører på annet og gunstigere underlag. Sist hadde det kommet mye småstein og dritt inn her via midtaksling. Denne gangen fant jeg bare støv og små sandkorn på begge sider av lageret.

        Har forøvrig åpnet lageret for å se. Det var knuske tørt og bar tydelig preg av å ha fått i seg sandkorn. Skulle tro de var både oljet fra fabrikk og at tetteringen skulle holde noe ute. Den gang ei!

        *irritert*
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #19
          Fikk hjelp/tips i går ettermiddag fra en kjernekar med både stort delelager og lang erfaring med modellen.

          Fikk et nytt lager og spurdrev, har festet midtaksling til frontdiff med locktite slik at den ikke trykkes bakover, limt lager med locktite til både motorfeste og det småslitte adapteret for å unngå at det spinner på lageret. Testkjørte ut 4 batterier på full pinne i går kveld og det fungerer over all forventning så langt. Kjenner ingen slakk eller slitasje i lageret når jeg beveger på spurdrevet.

          Har jeg bestilt opp T-rex 450 halebom for å tette rundt akslingen. Skal blende av åpningene under slippern i bakre hus. Gidder ikke bytte lageret for hver gang jeg har brukt bilen og MÅ få dette til å fungere. Stikkakslingene derimot, indre kryss bak begge sider ser ut som å være lagd av hubba-bubba og er vridd nesten 45 grader. MIP neste..?

          To be continued...
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

          Comment


          • #20
            Den spinner vel ikke på lageret så lenge det er i orden?

            Angående akslingene, så tror jeg nok dette har mye med kjørestil å gjøre. Jeg har kun tatt en stikkaksling foran siden jeg kjøpte bilen når den kom ut, og det var fordi jeg ga full gass for å prøve å rette den ut i lufta, og landa med full spiker på det ene forhjulet og vrei akslingen tvert av.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #21
              Ikke vet jeg, den foringen knerta jeg sist. Litt slakk der nå men ved å lime fast er den feilkilden eliminert. Det er helt klart kjørestil som htar mine akslinger. Har hatt en rekke hopp med tøff landing. Synes den dykker mye med nesen uten litt pådrag.
              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

              Comment


              • #22
                Havari igjen, samme forbanna lager.........
                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                Comment


                • #23
                  Burde tatt bilder, men har fått på plass den tidligere nevnte halebommen. Står over hele midtaksling fra motorfestet og frem til utgangen i chassi, der det er tettet med O-ring. Det blir som en dobbel barriere med andre ord og skal i prinsippet være nesten støvtett mot lageret/motorfestet. Har brukt blå locktite på det nye lageret som tidligere beskrevet, kjørt 3 batterier og lageret er still going strong...

                  Har nylig kjøpt en brukt Stampede 4x4 og der ser jeg at det er tettet rundt åpningen til midtaksling med en skumgummibit. Jeg skal la denne være slik foreløpig og se om det er en holdbar løsning.
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • #24
                    Lageret holder definitivt bedre nå som det er mye tettere rundt midtaksling. Har bestilt nytt motorfeste med større lager: http://www.rcmart.com/yeah-racing-ts...h=595_739_1437

                    Til prisen er det verdt et forsøk! Lageret er også lett tilgjenglig da dimensjonen tilsvarer et vanlig 68002RS eller 6800ZZ.
                    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                    Comment


                    • #25
                      Motorfeste med større lager hjelper endel også, det tåler litt ekstra.

                      Bra du fikk stengt av noe rundt midtakslingen, jeg prøvde samme mod, med halebommen, men følte ikke det satt som jeg ønsket, og det hindret styreservoen litt.

                      Det jeg endte med å gjøre, og som har fungert kjempeflott på min Backslash, er å bruke borrelås med limbakside.
                      Tar da den fluffy delen av borrelåsen, ruller borrelås siden inn mot akslingen, også tar passe mange runder til at det blir "tett".
                      Akslingen går da fritt, men det er minimalt med støv som kommer forbi.

                      http://www.youtube.com/watch?v=3sfIymdh4Es Viser mer skikkelig hvordan det ble gjort.

                      Ellers en veldig gøyal bil, som det kan gjøres masse forskjellig med.
                      Ever tried? Ever failed? No matter, try again, fail again, fail better.

                      Comment


                      • #26
                        Jeg kuttet halebommen rett bak servoarmen, blir ikke hindret. Men fullt mulig å la den løpe helt frem til frontdiff om man får til en fiks med servoen.
                        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X