Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Breibeint" slash 4x4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Breibeint" slash 4x4

    Jeg tenker litt på å bygge om min Traxxas Slash 4x4 1/10. Planen er å sette på noen større dekk fra en gammel hbx xmissile og heve den litt + et nytt karoseri. Lage den litt monstertruck aktig rett og slett
    Problemet med større hjul og heving av bilen er jo at tyngde punktet blir veldig høyt og bilen lander på taket bare jeg ser på'n!
    Finnes det lengere bærearmer som passer på Slash?? Hadde bilen blitt mer "brei beint" så ville det hjulpet mye på stabiliteten!
    Noen som har en lur løsning? Hvis andre har gjort lignende prosjekter med sin Slash så hadde det vært interessant å høre om det

  • #2
    kanskje du kunne brukt sånne:http://www.junfac.com/shop/index.php...roducts_id=193 ville gjere den 3.8 cm breiare..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Genialt Takk for tipset. Men selges no sånt i Norge? Ser for meg at det blir dyrt med frakt. Andre forslag tas gledelig imot.

      Comment


      • #4
        veit ikkje om i norge,men er ikkje sikkert det er så dyrt i frakt,berre å legge i handlekorga å sjå..men kan jo ta litt lenger tid då..min erfaring er at frakta faktisk ofte er dyrare frå norske sider enn utenlandske..
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Jeg var nok litt for rask til å anta at det ble dyrt.. 3$ i frakt

          Comment


          • #6
            Med disse bredderne vil framhjula svinge som vimpler og vandre MYE fram og tilbake da hjulet flyttes utover, men ikke dreiepunktet.
            Med litt fikling kan bakre bærearmer fra Traxxas Rustler benyttes, de er vel omtrent en cm bredere pr side. Foran kan Proline ProTrac bærearmer brukes, også disse ca 1 cm bredere enn originale. Med disse blir avstanden fra dreiepunktet ut til hjulet det samme som originalt og hjulet vil ikke flytte seg så mye fram og tilbake.
            Kurt Johansen- Steinkjer

            Comment


            • #7
              Gikk for disse: http://www.junfac.com/shop/index.php...products_id=20
              Blei veldig bra! Den blei mye mer stabil. Merka stor forskjell, men trur jeg skal gå for noen nye bærearmer også. De gamle hjula skal jeg hive kjetting på, så blir det litt vinterkjøring når snøen plutselig dukker opp

              Comment


              • #8
                tar opp denne tråden litt. jeg kjører med mip akslinger. må jeg kjøpe andre akslinger hvis jeg skal kjøpe nye bærearmer slik du sier?

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X