Announcement

Collapse
No announcement yet.

slash ombygd til stampede, sporer og hjulene er slakke, trenger hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • slash ombygd til stampede, sporer og hjulene er slakke, trenger hjelp

    Hei.

    Det gjelder en slash 4x4 som jeg har bygd om til stampede med chassi og alt slik at den er blitt en stampede 4x4.
    Det første som skjer når jeg skal prøve den er at den går veldig og sporer, den svinger plutselig både til høyre og venstre slik at man må svinge og rette opp med rattet på kontrollen.

    Ombygningen skulle vel egentlig ikke hatt så mye å gjøre da diffene/ hjuloppsettet er det samme som før, men dekkene er bredere og det er vel her feilen kommer frem. Slashen hadde slakke hjul men merket ikke noe av dette. Med orginale stampede hjul så går det nesten ikke å kjøre med den da den bare går og bryter.

    Jeg har gått over alle skruer, byttet ut denne http://www.samirc.no/products/traxxa...ght-slash-4x4- og denne http://www.samirc.no/products/traxxa...ght-slash-4x4- uten at det hjalp noe.

    Noen som har vært borti lignende og har forslag til hvorfor alle hjulene har ganske mye slark? Det er god slakkhet både foran og bak. Bilen er helt orginal og gått en god del, tipper 15 timer totalt.
    Kan det være akslingene? Har aldri vært byttet ut før men dem har aldri knekt heller så dem sitter på enda.. Det kan vel neppe skyldes hjul lagerene? den ruller fint og jeg kan ikke se noe slark.

    Takknemlig hvis noen kan hjelpe

  • #2
    Dersom spissingen er feil vil den dra voldsomt. Jeg kjører med litt åpen spissing, slik at hjulene drar litt ut til hver side og ikke mot hverandre..Med større og tyngre hjul vil også slark noe sted bli mye mer merkbart. Servo saveren synes jeg føles noe slapp på disse bilene etter litt bruk. Merker du noe slakk i styringen om du vrir på hjulene?
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • #3
      Takk for tips! Skal stille alle hjulene slik at dem peker ifra hverandre så skal jeg si hvordan det gikk i kveld. Har ikke tenkt noe på dette da slashen virket fint, men større hjul jo mere "trøbbel"

      jeg kan vri hjulene ca 5mm før jeg hører servoen tar tak. Hvilken del er det du mener som du har merket at blir litt slappe på disse bilene?

      Comment


      • #4
        Husk at marginale endringer på hjulvinkler kan gjøre store utslag, så prøv deg frem og ikke overdriv. 6845 er den som etterhvert blir slitt. Det er meningen at denne skal gi etter om påstanden på servo blir for stor, slik at servoen ikke ødelegges. Derav navnet "servo saver"
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #5
          Tusen takk Odd m, du gjorde så jeg fikset bilen min flyttet litt på festene til spissingen og nå går den fint
          Har sett slashen var ganske skakk men har ikke tenkt noe mere over det siden den har vært fin å stabil.

          Vet du hva delen heter den som kan bli slakk i styringen? Kjekt å vite

          Comment


          • #6
            Vi postet samtidig, kjekt å ha med den delen på neste bestilling da kanskje

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X