Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd til valg av ESC og motor ønskes:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Råd til valg av ESC og motor ønskes:

    Yo!

    Jeg holder på å bygge opp min første SC 4WD; forøvrig en TA SC10 4x4 FT. Jeg har brukbart med erfaring fra buggy. Men SC er jeg fersk på. Bilen blir ikke en prioritert sak, men mest en avveksling når føret er for dårlig til andre ting. Derfor lurer jeg på om vanntett elektronikk kan være tingen. Ønsker ikke bruke all verdens penger på det heller. Så Tekin og Viper utgår nok.

    Jeg har fått med meg at Hobbywing SCT Pro med cirka 4600kV går så det suser! Men den er da ikke vanntett. Hobbywing SC8 skal være det. Men den er ikke sensor-basert. Så spørs det hvor mye det betyr i SC. Man taper sannsynligvis litt børst over langsletta. Men er det betydelig? En SC takler kanskje ikke så mye turbo uansett, før den blir ustabil?

    Jeg har kikket liitt på Castle Creations også. Men de er litt mere sparsomme på den tekniske informasjonen. Også er de noe mindre tilgjengelige enn Hobbywing. Ikke har jeg noe særlig erfaring med merket selv heller.

    Råd mottas med stor takk!

    Mons

  • #2
    Tror ikke du går feil med Hobbywing. En børsteløs motor takler vann helt fint, det som er problemet er sensordelen av motoren som ikke liker vann. Du kan vanntette dette selv hvis du vil. Vet ikke om noen sensormotorer som er vanntette. Jeg har nettopp bestilt en SkyRC SC120A til min, som jeg skal pare med en 2 poler 550 børsteløs. Esc er "splash proof" som det så fint står.

    Tror ikke du trenger sensor til dette bruket. Den vil rykke til i oppstarten, men gå som et uvær så snart du har fått den i gang. Castle er bra, til tross for at de er veldig sparsomme med teknisk informasjon.
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X