Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med å få start på savage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med å få start på savage

    Hei, har en savage, som jeg har begynt å fått startproblemer med nå, den funket helt fint for 4 mnd siden, startet nesten med en gang. men siden da har den bare ligget i kjelleren, dro den fram for noen dager siden å skulle starte den, men fikk null tenning.
    har prøvd å skifte plugg, men til ingen nytte
    noen som har noe anelse på hva jeg kan prøve?

    det har ligget fuel på tanken den tiden bilen har stått ubrukt, kan det ha noe med saken å gjøre?
    fyllte selfølgelig på ny når jeg skulle starte den igjen da:P
    Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

  • #2
    Originally posted by RoX View Post
    Hei, har en savage, som jeg har begynt å fått startproblemer med nå, den funket helt fint for 4 mnd siden, startet nesten med en gang. men siden da har den bare ligget i kjelleren, dro den fram for noen dager siden å skulle starte den, men fikk null tenning.
    har prøvd å skifte plugg, men til ingen nytte
    noen som har noe anelse på hva jeg kan prøve?

    det har ligget fuel på tanken den tiden bilen har stått ubrukt, kan det ha noe med saken å gjøre?
    fyllte selfølgelig på ny når jeg skulle starte den igjen da:P
    Tømte du slangene for bensin ?
    Sjekket at gløderen din faktiskt funker ?
    Renset/sjekket luft filter ?
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      1. Har blåst gjennom slangene så de er ikke tette
      2. har sjekket gløderen å den fungerer
      3. prøvd å starte med med å uten luftfiltetet på

      men når jeg prøver å dra den i gang kommer det bare luft trykk ut av potta, burde jo komme litt fuel også når jeg har holdt på en stund.
      for på slanen til motoren ser jeg det kommer fuel men det kommer liksom ikke videre ser det ut som
      Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

      Comment


      • #4
        sjekk enveislageret til snorstarten, starter du bilen ute eller inne??
        Team losi ten scte/ team losi tlr ten scte2.0 mip pro4mance x 2 / div båter og fly

        Comment


        • #5
          har rotor start på den, har prøvd både inne å ute nå.
          Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

          Comment


          • #6
            Hei,

            Sjekk engang til at plugg gløder

            Varm opp motor med føner eller varmluftpistol på veivhuset der sylinder og foring er innenfor uten å svi av noe på bilen. Mål er ca 90 - 100 grader Celsius på pluggen, målt ovenifra med temp gun (fåes i hobbybutikk). Husk å skru av av varmluftpistol og hold den unna antennelseskilder

            Fyll tank med fuel.

            Hold for pipe utgangen med finger og bruk starteren på motor til fuel akkurat går inn i forgasser.

            Sett så på gløding og prøv å starte motor med startern.

            Kai
            Last edited by RCCAR; 30 December 2010, 14:41.

            Comment


            • #7
              Originally posted by RoX View Post
              men når jeg prøver å dra den i gang kommer det bare luft trykk ut av potta, burde jo komme litt fuel også når jeg har holdt på en stund.
              for på slanen til motoren ser jeg det kommer fuel men det kommer liksom ikke videre ser det ut som
              Mulig gassern din er tett siden den har stått med fuel over lengre tid, det skjedde en av mine biler da nitroen fordampa så lå olja igjen.
              Det var en gang en Baja SS

              Comment


              • #8
                er det mulig å fixe det da? eller må jeg kjøpe ny forgasser? å hvor får jeg kjøpt d=)
                Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

                Comment


                • #9
                  Originally posted by RoX View Post
                  er det mulig å fixe det da? eller må jeg kjøpe ny forgasser? å hvor får jeg kjøpt d=)
                  Jeg løste dette problemet ved å blåse det jeg klarte med full åpning slik at olja kom ut av dysa. Det kan også lønne seg å dryppe noen dråper med fule på stemplet. og varme den opp til minimum 60c.
                  Mvh Andreas

                  HPI Trohpy 3.5

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    skal teste det neste gang=)
                    Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

                    Comment


                    • #11
                      hører også en liten lekasje lyd fra under kjøleribba en plass når jeg snurrer på stempelet for hånd, kanskje det er der problemet ligger. at den ikke får nokk komp elns..

                      noen som har peiling på dette?
                      Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by RoX View Post
                        hører også en liten lekasje lyd fra under kjøleribba en plass når jeg snurrer på stempelet for hånd, kanskje det er der problemet ligger. at den ikke får nokk komp elns..

                        noen som har peiling på dette?
                        Du kan lage salovann og børste på med f.eks tannkost rundt skillet mellom toppen og blokka, dra i snora og se om det kommer bobbler da, test også det samme rundt forgasser, og rotorlokk... da det kan lekke der også
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • #13
                          det kommer bobler mellom toppen å blokka ja
                          Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by RoX View Post
                            det kommer bobler mellom toppen å blokka ja
                            Du kan prøve og skru av toppen, rense godt over alt der, pass på at du ikke får noe ned i sylinder (hold sylinder på toppen hele tiden og rens den også etterpå) Du kan også skifte ut shimsene som ligger der (dem fungerer som en pakning) om det enda ikke blir tett etter en god rens.

                            Prøv det du, så skal du se om det ikke blir noe mer liv
                            | Spektrum DX8|
                            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                            Comment


                            • #15
                              jepp, satser på det=) tok å vasket der i går kveld, så skal sjekke om det funket senere i dag=)
                              Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X