Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke ny Kyosho DST 2 til å kjøre på tomgang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Så bra at den endelig ville lystre da,sa at du skulle få se røyk
    Bare hyggelig å hjelpe
    Lykke til videre med kjøringa
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #47
      Endelig varmt i været og tørt, og jeg har vært ute å kjørt. Dæsken hvor det gikk unna! Veldig gøy!

      Har litt justering å gjøre igjen, da den ikke reponderer raskt nok ved aksellerasjon, men motoren går ellers som ei klokke nå. Tempen er såvidt over 110 grader etter langstrekk i god fart, så jeg kan nok fint tynne den ut enda litt mer, og kanskje litt til tyning på LSN da det høres ut som den drukner litt ved raskt gasspådrag.

      Nei, ut å kjøre igjen

      Comment


      • #48
        Så bra
        En liten tanke kan du justere inn lsn ja
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment


        • #49
          Meg igjen ...

          Nå har jeg vært ute å kjørt igjen sammen med en til med samme bil. Supermoro, men det endte med at jeg knuste høyre forstilling i en parkbenk. Men, spørsmålet mitt idag er:

          Når jeg starter opp bilen, noe som går helt fint, så surrer den bra på tomgang så lenge jeg vil. Men når jeg skal ha opp turtallet og trykker middels kjapt på gassen så dauer motoren før turtallet kommer opp i det hele tatt. Det hørtes ut som den kveles, surkler seg død. For å få den til å gå må jeg lirke den opp i turtall 1-2 ganger ved å 'føle' meg frem forsiktig med gassen, Etter det er gjort og motoren har gått i 1-2 minutter tåler den hva som helst av gasspådrag og går som ei kule.

          Har forsøkt å stille +/- 1/2 omdr. på LSN uten at det har vært noen endring.

          Er det bare sånn en må regne med når motoren er kald?

          Comment


          • #50
            Kan prøve å justere ut hsn en tanke,kanskje den ikke får nok nitro i pådraget..
            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

            Comment


            • #51
              Det er nesten før turtallet i det heletatt kommer opp. Mistenker LSN er dårlig innstilt. Har lest å sett litt om "Pinch-test" idag, og motoren speeder veldig opp realtivt lenge og ekstremt på denne testen på en varm motor, noe som visstnok betyr at den kjører for rikt på idle/LSN. Får eksperimentere litt med LSN og denne testen og se om det også hjelper på gasspådraget.

              Men først må jeg få noen deler i posten Fant et par nye dempere nye til halv pris på eBay (under tollgrensa på 200) og resten på en nettbutikk i Hamar.

              Så også komisk nok på www.elefun.no, som akkurat har begynt å forhandle Kyosho, at de reservedelene som var utsolgt alle er relatert til forstillingen på disse bilenee

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X