Announcement

Collapse
No announcement yet.

kjøp av bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kjøp av bil

    jeg lurte på hvilken monster truck bil jeg burde kjøpe?

    har sett litt på Savage X 4.6 og Traxxas Revo og T-Maxx. hvilken anbefaler dere? har nå en 1/10 elektrobuggy og ønske å gå over til noe større.

  • #2
    hm..ville kjøpt savage flux eg...om du skal ha nitro,losi xxl...
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Er på min andre savage... nåværende en XSS 4.6

      Kan anbefale savage på det sterkeste om du vill ha noe som er holdbart
      Ut på tur - signatur...

      Comment


      • #4
        Originally posted by l3rr1 View Post
        Er på min andre savage... nåværende en XSS 4.6

        Kan anbefale savage på det sterkeste om du vill ha noe som er holdbart
        savage er en meget bra og solid bil den har lang vare tid også savage varer i flere år fremmover

        Comment


        • #5
          har en Thunder Tiger MTA 4 S50 8,2ccm

          absolutt å anbefale
          diverse småtterier og halvferdige prosjekter

          du finne meg på facebook og diverse geografiske plassar i norge

          Comment


          • #6
            Originally posted by rad View Post
            savage er en meget bra og solid bil den har lang vare tid også savage varer i flere år fremmover
            Savagen tåler at man står på håndtaket på de med stål håndtak. men anbefales ikke

            Comment


            • #7
              Mest bil for pengene - hvis du absolutt skal ha monstertruck, MTA4 s28 Elefun har bra tilbud på den nå.
              Jeg har hatt HPI og Losi, kjørt mye traxxas også.
              Likevel vil jeg generelt fraråde monstertruck, mer skruing enn kjøring. 2-3 (+ reverse) trinns gearkasse - dømt til å bli skruing - og ikke på den koselige måten...

              Vurder truggy - senterdiff og hele drivlinja på en plate, fantastisk mye bedre kjøreegenskaper er det også.
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #8
                Jeg har en Traxxas Revo 3.3. Den er drit bra, tåler mye og er lett å få tak i deler til. Anbefales på det sterkeste!!!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by casevac View Post
                  Vurder truggy - senterdiff og hele drivlinja på en plate, fantastisk mye bedre kjøreegenskaper er det også.
                  +1
                  Kjøper man en truggy av de mest kjente merkene kan man ikke gjøre feil.
                  Bra kjøreegenskaper og masse grunt fra start
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #10
                    kjøp deg baja, mcd eller losi som er det nye som alle vil ha

                    Comment


                    • #11
                      1:8 ser ut til å være det du er interessert i, 1:5 bensin kan fort bli en dyrere hobby enn du har lyst på. Man trenger også store områder for å kjøre dem på. Jeg antar at du er ute etter noe RTR (Ready-To-Run), og da er TT MT-4 G3 (basert på ST-1 som er den ekstremt sterke nitroversjonen som har bevist seg selv i mange år) en relativt ny elektrisk 1:8 monster som begynner å vekke litt oppsikt i monster/bashemiljøet med imponerende holdbarhet, ytelse og kjøreegenskaper uten behov for oppgraderinger. Sjekk gjerne ut http://www.wondertiger.com/ som er en dedikert side som fans har laget for den. Rimelige deler og grei pris med god support fra TT gjør denne veldig attraktiv. Jeg har faktisk en på vei i posten i disse dager selv.

                      Generelt er 1:8 truggy platform med monster hjul, f.eks. proline 3.8 trenchers vanskelig å gå feil med hvis du vil ha en stor tøff og pålitelig herjebil. HB D8t, Losi og AE 8T er 3 andre veldig sterke truggy plattformer. D8t muligens på toppen hvis man oppgraderer aksler, da den kommer med 4mm 7075 chassis og ren kvalitet tvers gjennom ellers - men uhyggelig stygt karosseri som må byttes ut ved første øyekast

                      Alle ovenfor som evt. er nitro, kan konverteres til elektrisk.

                      Savage kan bli enormt sterk med oppgraderinger, men kommer med svake dempere og de orginale tvp platene er lettere å bøye enn man skulle tro ved vanlig hopping i bakre del, en kombinasjon av at platene er svake der og at bilene er rimelig tunge. Men Savage kan oppgraderes på alt, hvis man er villig til å bruke penger på det. Det er fortsatt en god bil og ser gjerne mer ut som en faktisk monster truck. Losi XXL tror jeg etter mye undersøkelse er et greit alternativ til Savage som kommer med DX3S radio i esken. Både Savage og Losi XXL kan konverteres til elektrisk med offisielle kits fra Losi og HPI dersom det er behov og lyst for det. Jeg er selv fan av Savage, har bygget og skrudd på flere og liker de veldig godt.

                      T/E-Maxx har muligens rekord på antall oppgraderinger man kan få til den, og den trenger alle sammen hvis den skal kunne konkurrere med andre i holdbarhet. En vanlig svakhet er at de knekker fort i frontchassis ved hopp og kollisjon. Revo tåler en del men alt av drev smelter som smør i forhold til det en skikkelig 1:8 truggy eller buggy har, før oppgraderinger. Jeg har nesten kun dårlige erfaringer med traxxas, og ville brukt pengene på noe annet, spesielt med tanke på hva f.eks. E-Revo koster. Nitroversjonen kan det godt være varer bedre, da aksellerasjon er mindre intens enn på børsteløst. Det er nok børsteløst jeg har hatt mest i tankene her, da det krever mest av kvalitet på drev.


                      Alt kan oppgraderes, og alt kan gå i stykker. Men 1:8 truggy er det som kommer lengst uten oppgraderinger, rett etter 1:8 buggy.
                      Last edited by Corvinus; 16 December 2012, 13:54.

                      Comment


                      • #12
                        En savage kan du helt fint ta ut av esken uten om koste på noe før det ryker, kjekt og ha et par bærearmer ekstra samt spur drev hvis du velger modellen med plast.

                        Nylig kjøpt meg en savage x 4.6 og koster på den samma oppgraderingene som alle dem andre jeg har hatt.
                        dirtbonz dekk, 3 gear, wheeliebar, safe stopp, reverse og nye servoer.

                        demperne har hvert en svakhet men veit ikke hvordan det er med dem nye med big bore dempere? ikke fått testa min ennå.
                        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                        www.rc-utstyr.no

                        Comment


                        • #13
                          Kan trygt anbefale Savage X 4.6.

                          Big bore demperne er bra Rino... Jeg kjøpte Alu dempere fra HPI men er ikke helt sikker på om det var verdt det..
                          På min har jeg bare måttet bytte en lower suspension arm, et styreledd, enveislager (starter) og en servo (garantisak) så det er ikke stress..
                          Får myye deler til savage også
                          Besøk Mgdesign på Facebook! Vel møtt

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X