Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo på rc bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turbo på rc bil

    er det noen som vet kor man kan kjøpe turbo til rc-biler(nitro) ikke kompressor sånn som de selger på rb-innovative... takker for svar
    Hpi savage x 4.6

  • #2
    er det ingen som vet? har sedd link før, men huske ikke kor eg fant det
    Hpi savage x 4.6

    Comment


    • #3
      dette tror jeg ikkje finnes. men er noen til Bensin biler:
      løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

      Comment


      • #4
        Ligger en film på YouTube av en buggy med turbo. Se om du finner den.. Tror det var linket vidre til ei nettside.
        Ut på tur - signatur...

        Comment


        • #5
          2 taktere og turbo er dårlig deal!

          Turbo på en totakters nitro vil aldri fungere. Innsug og utblåsning er "åpen" samtidig. Du må ha en firtakter for at dette skal fungere så vidt meg bekjent.
          tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

          Comment


          • #6
            Originally posted by tabalizer View Post
            Turbo på en totakters nitro vil aldri fungere. Innsug og utblåsning er "åpen" samtidig. Du må ha en firtakter for at dette skal fungere så vidt meg bekjent.
            Helt korrekt.
            Det finnes turbo til 2-takts nitromotorer til RC-biler, men det er kun for show, og stjeler bare effekt.
            Tøft, men helt ubrukelig.

            Mvh
            Roy Ivar Hernes, 1965 modell.
            Bosatt i verdens navle, Høyjord i Vestfold
            RC-biler; for mange og for skiftende til å ramse opp...

            Comment


            • #7
              ja, turbo på totaktere med eksosport og intaksport åpen samtidig går ikke. du vil få økt turtall, og jeg tror også du vil ødelegge tuned pipe effekten, fordi du 'dytter' fuel mix gjennom systemet. det med tunedpipe er jeg imidlertidig ikke helt sikker på, men det høres logisk ut i mitt hode
              maxwikin kjøpte nylig to nitromotorer av meg som var delt i to, på disse kunne du se at eksos og inntaksportene er åpne samtig.
              hvis du spør han pent legger han kanskje ut noen bilder som viser dette.
              biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

              "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

              Comment


              • #8
                Turbo på en liten nitro 2 takter, fungerer helt klart dårlig. Men det er nok pga for lite eksos/kubikk til å drive en stor nok turbo effektivt.
                En får da veldig fort baktrykk i eksosen, og det gir veldig dårlig fyllingsgrad av sylinder..

                Men at totakt motorer ikke fungerer med turbo, er helt feil
                I snøscooter-verden har dette blitt nokså vanlig. En får kjøpt stabile turbokit ment for montering på ellers umodifiserte 2 taktere..


                Comment


                • #9
                  Originally posted by johansen96 View Post
                  er det ingen som vet? har sedd link før, men huske ikke kor eg fant det
                  Hva med motorsag turbo. Jonsred har noen turbo modeller.
                  Hestekrefter er hvor fort du treffer veggen.
                  Dreiemoment er hvor langt du tar veggen med deg.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X