Announcement

Collapse
No announcement yet.

savage ombygning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • savage ombygning

    Hei vet noen hvor man kan få kjøpt konverterings sett fra nitro til børsteløst system til en savage
    har lyst til å åprøve å bygge om den ene savagen jeg har.
    Har noen som ideer og tips til meg

  • #2
    Hei,

    Det finnes mange konverteringskit der ute, som passer til ulike typer motorer. Uansett er det vel anbefalt at man bytter til bulletproof differ og super heavy duty akslinger om man skal bruke et kraftig børsteløs system. BP differ og SHD akslinger koster alene nærmere 900kr, + konverteringskit + motor, esc og batteri. Det billigste vil nok være å kjøpe HPI sitt kit, med alt som trengs for å gjøre en savage til en flux. Det koster ca 1350,- inkl frakt, og da kan du selge unna de gamle akslingene, diffene, motoren, tvp-ene, bulkhead-ene osv. da blir det ikke så dyrt. I tillegg er det med motorfester, tvp, bulkheads, komplette differ, batteribokser, stål spur, pinion osv.

    Av motor er Tork 2200 motoren veldig rå, og passer rett inn i motorfestene. ESC finnes det mange av, EZRun, MMM, Tekin osv. Alt etter smak og behag.

    Er du ute etter en billig motorcombo som fortsatt klarer standing backflips osv, kan du vurdere denne. Den passer rett i motorfestene (tror jeg), og jeg vil tippe den har ca 80% av musklene til Tork motoren. (jeg har den ikke selv da)

    Batterier er billigst på hobbyking.

    Lykke til

    Comment


    • #3
      Hei da har jeg fulgt rådet ditt og bestilt hpi sitt kitt og motor og esc fra hobbyking så nå er det bare å vente

      Comment


      • #4
        Tøft!

        Har selv nettopp kjøpt meg en savage 4.6 som er hos meg tidlig i neste uke, gleder meg som en unge Gi tilbakemelding i tråden når du er ferdig, gjerne med vid, tilfelle andre vil gjøre det samme...

        Comment


        • #5
          Originally posted by jhaugen View Post
          Hei da har jeg fulgt rådet ditt og bestilt hpi sitt kitt og motor og esc fra hobbyking så nå er det bare å vente
          Dette høres meget spennende ut. Flott om du legger ut litt bilder og din erfaring med dette ombygningssettet. Må innrømme at jeg ble litt fristet selv.
          Paul Arne Vågan, 1970, Bergen
          HPI: Hellfire, Savage 25 Kyosho Mini-Z MR01 Mini-Z Monster. Medlem THB bergen. www.thgbergen.no :smile:

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X