Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho MRF vil ikke gire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho MRF vil ikke gire

    Hei.

    Har nettopp fått meg en brukt Kyosho MRF som jeg har problemer med å få til å gå framover.

    Den skal ikke være mye kjørt og ser heller ikke ut sånn. Får startet den fint og både styring og gass reagerer fra fjernkontrollen men når jeg forsøker og sette den i gir er det ikke alltid den reagerer. Så kan den plutselig gå framover for å så begynne å slite, høres ut som girkassa slurer.

    Hva kan være problemet? Er nybegynner så mottar alle tips med stor takk Tenkte at det kunne være girboksen men etter som den ikke alltid reagerer når jeg skifter gir på fjernkontrollen begynner jeg å lure...

  • #2
    Sjekk at armen til girveksleren går langt nok frem eller bak.
    Husk at bilen må stå i ro når du skal gire i reverse,eller så tar du å sliter ut girkassa..
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Takker for svar men har funnet ut at det er servoene som tuller. Når jeg blant annet gir gass varierer det om det er gassservoen eller girservoen som reagerer.. Noen ideer?

      Comment


      • #4
        Kan tyde på at det er radio signalene det er noe galt med.
        Sjekk at krystallene sitter godt på plass i radioen og mottageren.
        At servo ledningene er på plass.
        At det er nok støm.
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment


        • #5
          Viste seg at det er mottakeren i bilen som kødder, fikk bestilt ny idag

          Takker for tips!

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X