Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sylinder er for trang på toppen til at stempelet kan gå forbi - hva gjør jeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sylinder er for trang på toppen til at stempelet kan gå forbi - hva gjør jeg?

    Hei,

    Har en flunkra ny HPI .28 motor som jeg prøvde å få start på i dag, uten hell - svinghjulet og snorstarten satt bom fast. Har demontert motoren, og fikk endelig snurra litt på svinghjulet, ihvertfall 80% rundt. Når stempelet når toppen av sylinderen er det så trangt at alt låser seg igjen.

    Noen gode tips til hvordan jeg kan få dette til å gli nok til at jeg kan starte break-in av motoren? Jeg er utstyrt med hårføner, after-run oil og pågangsmot
    HPI Baja 5b SS med TR Racing clutch-system, Zenoah G290RC og CPI Tuned Pipe (Big Bore). Futaba 4PL radio, og Savox servoer.

  • #2
    Jeg var litt mer tålmodig med hårtørkeren og varma opp motoren i 4-5 minutt på full guffe, og slapp oppi et par dråper after-run oil. Nå glir det rundt nok til at jeg skal skru sammen og finne meg en varm garasje jeg kan kjøre break-in i (3 blå grader her).

    Case closed!
    HPI Baja 5b SS med TR Racing clutch-system, Zenoah G290RC og CPI Tuned Pipe (Big Bore). Futaba 4PL radio, og Savox servoer.

    Comment


    • #3
      5 min med hårføner kan være i minste laget.Du bør varme så mye at motoren blir varm inni også.Gjerne varm potta også og understellet hvis det er aluminium.Løsne litt på pluggen og stram den når du får start.Pluggen skal ikke løsnes mere enn at det kommer litt fuel opp når den starter. Hvis det kommer masse fuel så stram den litt.
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

      Comment


      • #4
        Varmepistol, varm motoren (ikke bare kjøletopp men blokka og) opp til 75-80 grader, start motoren.

        Comment


        • #5
          Takk for gode tips! Gikk til innkjøp av varmepistol og termometer i kveld, og fant meg i tillegg en god og varm garasje jeg kunne starte bilen i. Den starta og gikk som en drøm Regner med det er en god ting å fortsette med forvarming av motorblokka utover vinteren i tillegg til innpakking av kjøletårn i sokk og folie? Er relativt newbie, så dette blir første vinteren jeg kjører nitrobil.
          HPI Baja 5b SS med TR Racing clutch-system, Zenoah G290RC og CPI Tuned Pipe (Big Bore). Futaba 4PL radio, og Savox servoer.

          Comment


          • #6
            Forvarming er din venn.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X