Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motoren går fint, men clutchbell vil ikke rundt når hjula står i bakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motoren går fint, men clutchbell vil ikke rundt når hjula står i bakken

    Har en HPI Pulse som har kjørt 2 tanker på tomgang, og motoren går jevnt og trutt. Om jeg gir ørlite gass når hjula ikke er nær bakken, så går clutchbell og hjul fint rundt uten ulyder. Når jeg setter den på bakken derimot, nekter clutchbellen å gå rundt (fortsatt ingen ulyder). Har skrudd opp og sett på skoene, og både de og fjærene ser helt fine ut, og det er ingen slitasje. Nå tør jeg ikke gi for mye gass siden motoren ikke er ferdig innkjørt, men det virker som turtallet øker fint, men kanskje ikke like mye når den har motstand.

    Noen som har noen tips til hvor jeg kan begynne å feilsøke dette?
    HPI Baja 5b SS med TR Racing clutch-system, Zenoah G290RC og CPI Tuned Pipe (Big Bore). Futaba 4PL radio, og Savox servoer.

  • #2
    Nå har jeg bestilt meg nye clutchsko og fjærer, så får vi se om det hjelper. Virker som de bare glir rundt inni clutchbell'en uten å få noen form for grep.
    HPI Baja 5b SS med TR Racing clutch-system, Zenoah G290RC og CPI Tuned Pipe (Big Bore). Futaba 4PL radio, og Savox servoer.

    Comment


    • #3
      Hvor mye gass gir du egentlig? Jo mer gass, jo mer presser skoene mot klokka. Helt normalt at man må gasse for å få det til å gå rundt. Er motoren din så feit at du ikke får opp turtallet så skjer det jo lite. Hjelper ikke med nye sko og fjærer. Jo slappere fjærene er jo tidligere tar skoa tak i klokka.

      Søk litt på Youtube så ser du nok av filmer med LYD så du kan høre hvordan en nitromotor skal låte.
      Her er en f.eks
      TEAM ELEFUN

      Comment


      • #4
        Her var det finfin lyd, og mye fart ja

        Jeg gir vel omtrent 50% gass på det meste, og motoren går opp i turtall, selv om det ikke er helt oppi samme liga som disse bilene. Kanskje jeg skal prøve å leane ut LSN en åttendedel eller to når jeg har fått på skoene igjen da? Når du sier det, så går den såpass fett at det spruter fuel/olje ut av eksospotta. Om det skulle være så enkelt, så har jeg en ekstra clutch om ikke annet

        Takk for tips! Jeg kommer tilbake med oppdatering når jeg har fått dette spesielle sko-hornet i posten, for jeg makter ikke å få på plass fjærene med skrutrekker.
        HPI Baja 5b SS med TR Racing clutch-system, Zenoah G290RC og CPI Tuned Pipe (Big Bore). Futaba 4PL radio, og Savox servoer.

        Comment


        • #5
          skohornet er ens bestevenn ble lei av å skyve skrutrekkern gjennom handa jeg også
          X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
          ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
          hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

          Comment


          • #6
            Nå er jeg en glad mann! Fikk nye clutchen fra Elefun i dag (under 24 timers leveringstid kan man ikke klage på!), monterte alt sammen, og stakk ut i nattens mulm og mørke for å teste. Det funka først ikke, så jeg testa tipset fra extra her, og leana ut motoren litt og litt. Når jeg kom en kvart runde rundt på LSN, og ga gass, så gikk den jommenmeg framover!

            Føler meg litt newbie ettersom jeg har feilsøkt helt i feil ende hele veien, men har blitt mer bekvem med å skru på bilen ihvertfall! Tusen takk for tipset extra!
            HPI Baja 5b SS med TR Racing clutch-system, Zenoah G290RC og CPI Tuned Pipe (Big Bore). Futaba 4PL radio, og Savox servoer.

            Comment


            • #7
              Nå har motoren fått 2 liter fuel gjennom seg, og går som ei klokke. Endte opp med å skru 3/4 gang rundt på HSP og 1/2 gang på LSN. Nå ligger den jevnt og fint på 110 grader med 0 graders utetemp. Fantastisk morsom bil å kjøre!
              HPI Baja 5b SS med TR Racing clutch-system, Zenoah G290RC og CPI Tuned Pipe (Big Bore). Futaba 4PL radio, og Savox servoer.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X