Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med min traxxas t-maxx 2.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med min traxxas t-maxx 2.5

    hei.. ny på forumet her

    jeg har en traxxas t-maxx med 2.5 motor.. problemet er at den ikke vil starte. jeg har satt alle justeringer på fabrikk meg jeg har prøvd 100 andre innstillinger. noen som har en ide om hva det kan være? bilen har starta også men plutselig vil den ikke fyre. og om den fyrer så dævver den etter litt tid eller så fort jeg rører gassen på kontrollen.. irriterende problem men sikkert lett og fikse.. har bytta plugg.. bytta fuel. noen som kan hjelpe?????

  • #2
    skift motor
    cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
    hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

    Comment


    • #3
      Originally posted by morpheusbd View Post
      hei.. ny på forumet her

      jeg har en traxxas t-maxx med 2.5 motor.. problemet er at den ikke vil starte. jeg har satt alle justeringer på fabrikk meg jeg har prøvd 100 andre innstillinger. noen som har en ide om hva det kan være? bilen har starta også men plutselig vil den ikke fyre. og om den fyrer så dævver den etter litt tid eller så fort jeg rører gassen på kontrollen.. irriterende problem men sikkert lett og fikse.. har bytta plugg.. bytta fuel. noen som kan hjelpe?????
      har du prøvet og rense forgasseren?
      Traxxas T-maxx 3.3 4x4 Nitro E-revo VXL Hpi baja 5b /ss nesten original Hpi baja ss "lidt oppgraderet" Ts reed case 4-bolt w/30.5cc Pro Mod med 990 gasser, PRO-Pipe,V-Stack,Lauterbacher 4-block.og mye andet stasj

      Comment


      • #4
        er bilen ny eller gammel?
        hvis den er ny eller gammel og alt er ok stand så tipper jeg at den er litt for rik i bånn(lsn)Da er dem ofte vanskelig å tenne.Skru lsn litt inn.
        Du sier at den starter en gang i blant men dauer når du gir gass.Så da er nok Hsn litt rik også.Skru litt inn.

        Du kan finjustere motoren når den får opp tempen.

        Ellers er det å kontrollere at pluggen gløder,ta den ut av motor og sett den i gløderen,da skal hele tråden gløde.
        Har motoren kompresjon??

        trenger litt flere opplysninger for å hjelpe deg ....
        X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
        ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
        hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

        Comment


        • #5
          Originally posted by lowman View Post
          skift motor

          den er skifta kom jeg på . er en 3.3..

          Comment


          • #6
            Originally posted by gjh View Post
            har du prøvet og rense forgasseren?
            den er rensa opp til flere ganger.. pluss at jeg har kjørt på after run oil

            Comment


            • #7
              Originally posted by vapor 28 View Post
              er bilen ny eller gammel?
              hvis den er ny eller gammel og alt er ok stand så tipper jeg at den er litt for rik i bånn(lsn)Da er dem ofte vanskelig å tenne.Skru lsn litt inn.
              Du sier at den starter en gang i blant men dauer når du gir gass.Så da er nok Hsn litt rik også.Skru litt inn.

              Du kan finjustere motoren når den får opp tempen.

              Ellers er det å kontrollere at pluggen gløder,ta den ut av motor og sett den i gløderen,da skal hele tråden gløde.
              Har motoren kompresjon??

              trenger litt flere opplysninger for å hjelpe deg ....
              bilen er gammel men i veldig bra stand. den er omtrent kun innkjørt av en som driver med dette profft.
              har nå prøvd de instillingene du skriver. skrudd lsn litt inn og hsn litt inn. men hjelper ikke stort. den fyrer en gang i blandt. i dag starta den skikkelig en liten periode men dør med en gang jeg gasser. prøvde og justere etter den blei varm men hjalp liksom ikke noe. pluggen er flunka ny (bytta 2 ganger) motoren har bra med komp.

              men får vel bare prøve videre.. får det vel til til slutt

              Comment


              • #8
                hvis du ikke får den til så må det jo være noe muffins et eller anna sted
                kanskje like greit å bytte den eller få han "proffen"til å tune den for deg...
                X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X