Announcement

Collapse
No announcement yet.

% nitro til en 18 motor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • % nitro til en 18 motor.

    Hei. Jeg har en HSP Tyrannosaurus med en 18 motor. Den fuelen som fulgte med hadde 25 prosent nitro og den fuelen jeg fikk nå har 16 prosent nitro, så da lurer jeg på hvilken fuel passer best til min bil og hva vil jeg merke nå jeg prøver meg på 16 prosent i forhold til 25 prosent.

  • #2
    Spørs litt på oljeprosenten og.. For mye olje gjør at motoren blir fortere varm og du mister krefter fra motoren, men du får godt med smøring, noe som kan være bra de første gangene.

    Beste fuel er når det er mellom 15-20% nitro. Men alle motorer reagerer forskjellig på fuel, så du må nesten prøve deg fram og se hvilken som er best til motoren din. Ellers så er det slik at mer nitro mer krefter.

    Men hvis du kjører mange tanker (en kanne med 5L, med 16% og så går over til 25% (og fuel med lavere olje prosent) så må du stille på blandingen. Drivstoff-blandingen må være litt rikere når nitro prosenten økes. Dette gjør du ved å stille high-speed needle (hsn) og low-speed neddle (lsn) mot klokken.

    Click image for larger version

Name:	Carbhelp.jpg
Views:	2
Size:	74.3 KB
ID:	776560

    Du vil høre når motoren høres fin ut. Så jeg ville nok ikke stilt før man merket at motoren ikke gikk på sitt beste.
    Last edited by O.S; 12 February 2012, 17:29.
    Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
    & Spektrum DX2S

    Comment


    • #3
      Går bra.

      Takk for informasjonen Har prøvd 25%,20% og 16% nitro. er litt usikker på om den går best på 16 eller 20 men det var bedre enn 25%. Regner med at det er de større motorene som trenger 25%.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X