Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motortrøbbel..? Kyosho DBX, GXR18 motor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motortrøbbel..? Kyosho DBX, GXR18 motor.

    hei hei. Har knekt råden på min GXR18 motor 2 ganger nå, og akter ikke sy sammen nye deler før jeg får oppklart hva årsaken er. Håper da at noen med erfaring i RC verden kan opplyse meg

    Skal tappen som råden henger på sitte dønn fast på veiva? Min kan jeg i alle fall plukke ut med et par fingre...

    Click image for larger version

Name:	2011-11-05 16.17.44.jpg
Views:	1
Size:	98.5 KB
ID:	789743Click image for larger version

Name:	2011-11-05 16.23.02.jpg
Views:	1
Size:	19.7 KB
ID:	789744Click image for larger version

Name:	2011-11-05 16.23.37.jpg
Views:	1
Size:	29.0 KB
ID:	789745
    Ser ikke ut som at den skal være fast, men dette er eneste forklaringen jeg har på at råden knekker gang på gang. At tappen har slakk i hullet på veiva, og dermed knuser det det skal være ved passe høyt turtall?

  • #2
    Den skal nok sitte fast ja,må nok kjøpe deg en ny motor
    Her har du en god motor http://www.modellers.com/Produkter/F...000007738.aspx
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Okei, takk for svar Det var jo litt surt... bilen har gått ca. 3 liter fuel:P Ei mulighet er jo å skifte veiva. Men dersom kvaliteten på disse ikke er høyere enn at motoren står etter noen få liter fuel gjennom den, er det kanskje like greit å skifte dritten først som sist.

      Men jeg mistet helt motet nå.. Dersom noen ønsker en steike billig RC bil med defekt motor, hyl ut!

      Comment


      • #4
        Er nok litt dårlig kvalitet,men å knekke 2råder på 3liter,så dårlig er de ikke..
        Ei ny veiv koster 195,-
        Hvordan har du kjørt motoren!? Har den blå toppen skiftet farge f.eks!+
        Last edited by olafand2; 11 September 2012, 19:51.
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment


        • #5
          Rådene knakk antakelig fordi tappen på veiva var løs fra den var ny. Lang vei å kjøre for å rive av seg litt bannskap tell de eg kjøpte den hos.
          Bilen er kjørt inn etter alle kunstens regler, deretter gikk det ikke lange tiden før det va bom stopp. Gikk frykteli dårli etter reparasjon, og fikk den ikke stilt inn skikkelig. åpnet motoren, og råden var grovt mishandlet, samt at den hadde revet litt i selve blokka.

          Comment


          • #6
            Originally posted by olafand2 View Post
            Er nok litt dårlig kvalitet,men å knekke 2råder på 3liter,så dårlig er de ikke..
            Ei ny veiv koster 195,-
            Hvordan har du kjørt motoren!? Har den blå toppen skiftet farge f.eks!+
            Jeg har en GXR-28 motor, der den blå kjøleribba har gått fra blå til mørk mørk blå nesten svart.
            Hva tror du jeg har gjort feil der?

            Denne motoren er vanskelig. Har hatt så mye problemer med denne i forhold til f.eks GX11R-motoren som jeg har i min blizzard.
            GXR-28'n sto i Giga Crushern, men har tenkt å konvertere den til elektro.
            Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
            http://www.youtube.com/animatorsimen

            Comment


            • #7
              Hallo..
              Da har du kjørt den for lint,blitt varm kjørt,da er den umulig å ha med å gjøre.
              Du kan butte setup i motoren og kjøre den inn på ny.
              Den må ikke strypes for mye på hsn dysa,bedre den går litt for fett,bare juster så du har god aks,toppfarten har du skjelden brukt for.
              Bruk en OS#8 gløde plugg,25% nitro..
              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X