Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med med tomgang/oppstart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med med tomgang/oppstart

    Hei! Jeg har en Savage med helt ny 21AR motor. Fjernkontroll er Megetech3PM 2.4. Starter greit på snora, men stopper så fort jeg slår på fjernstyringa på bilen, da stemplet på gassen går helt i bunn. Er det justering av tomgangen på fjernkontrollen? Takker for svar)

  • #2
    hei.
    da er det bare å justere tomgangsnåla på motoren.Hvis du skrur av strømmen slik at du klarer å bevege servoarmen/staget til det stempelet er i bunn og så justerer på skrua til du har ca +- 0,6mm åpning.Så kontrolerer du ved å dytte på staget at åpningen ikke blir mindre.Dette fordi at det ikke skal være mulig for radio/servo å kvele motor.
    Mulig at du må justere på servostagene for at den skal stå i nøytral når du er ferdig.Hvis bilen da bremser på nøytral når du slipper gassen så er det mulig du må justere på bremsestagene.
    Hvis fjernkontrollen din har endpoint justeringer så ville jeg også brukt dette for ikke å stresse servoene,også på styringa.
    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

    Comment


    • #3
      og velkommen på forumet
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

      Comment


      • #4
        Tusen takk og takk for svar. Nå spør jeg sikkert dumt, men når du sier justere på skrua, så mener du og skru den utover?

        Comment


        • #5
          Nei, Innover.

          Comment


          • #6
            fått fart i bilen,eller tomgang..?
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment


            • #7
              Ta av luftfilteret så ser du karb-åpningen..... Bare husk på å sett på filteret igjen før du starter den

              Comment


              • #8
                Heisann, takk for svarene nå er det fart i bilen, men når jeg endelig hadde fått litt fres i bilen, var alle tennene på gir drevet slitt bort. I samme slengen, fins det noen HPI forhandlere i Oslo/Follo distriktet?

                Comment


                • #9
                  Du kan bestille over nett fra Elefun. De har det meste til HPI. Sender samme dag om du bestiller før kl 12
                  TEAM ELEFUN

                  Comment


                  • #10
                    Mustit.no har også hpi. Og gratis frakt..
                    MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                    www.Mustit.no

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X