Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge om savage fra nitro til kraftig børsteløs?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge om savage fra nitro til kraftig børsteløs?

    Hei, noken som har prøvd å byggd slikt om noken gang? såg for meg å berre fjerne heile motoren og tank, og få tak i noke form for motorfeste og en børstløsmotor der den hadde blitt koblet innpå spurdrevet på kassa? (med riktig pinjong tenner fra motor sefløgelig)... evt en elektromotor på kver side av drevet?

    en tanke som slo meg inn.

    edit: fikk noen gode linker/tips på pm
    Last edited by Einart; 22 October 2012, 22:41.
    Hpi Savage Mach 28
    Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
    Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

  • #2
    har bygd om 2 savage x til el
    kershaw disigns har noen forskjellige løsninger med 1 og 2 motorer bredde og forlenge bilen.
    the frogx2 82/11 savagexss x2 el + xs. rc18t2 xray m18mt i carbon+ xb4. minimonsterzx2. hyper mini. infernove micro/minirockcrawler rockforced xr10/ax10 1/8x2,5crawlere +++

    Comment


    • #3
      blei det bra resultat å kjøre med? girer girkassen som normalt?

      trur det måtte ha blitt ett slikt kitt vist eg skulle konventere..
      Hpi Savage Mach 28
      Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
      Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

      Comment


      • #4
        detta er børstemotor...gå for børstelaust..
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          det var det visst ja, trur det berre blir skaffa festebraketane då og skaffe motor(a) osv laust evt
          Hpi Savage Mach 28
          Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
          Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

          Comment


          • #6
            http://kershawdesigns.com/SavageBrushlessConversion.htm denna har jeg 2 av . Er vel den enkleste måten å konvertere på.
            denna har jeg på den ene bilen, montert med mamba monster esc og 1515/1Y 2200kv castle motor med orginal girkasse, og den legger seg rett på ryggen hvis du gir full gass på 6 celler i 80 km/t. kassa girere fint. har også en http://kershawdesigns.com/Savage-DirectDrive.htm
            som skal på den andre bilen i vinter.
            the frogx2 82/11 savagexss x2 el + xs. rc18t2 xray m18mt i carbon+ xb4. minimonsterzx2. hyper mini. infernove micro/minirockcrawler rockforced xr10/ax10 1/8x2,5crawlere +++

            Comment


            • #7
              Tøøft

              er dette større motorer størrelsesmessigt en disse vanlige 540 størrelsene? altså at disse motorene tåler meir volt osv?
              Hpi Savage Mach 28
              Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
              Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

              Comment


              • #9
                Okei, stiligt, min savage er altså en god gammel en, så vil ikkje bli bygd om til X eller xl ellernoke ,so trenger sånn sett berre det vanlige kittet so lenge man får plass til slik motor størrelse du har i bilen? eller må man bygge til XL for å få plass til elektrodelene?

                Ka skal du ha for en slik Castle 1717 da?
                Last edited by Einart; 24 October 2012, 19:30.
                Hpi Savage Mach 28
                Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                Comment


                • #10
                  Ett anna spørsmål , ka vil prisen bli ca for en bra motor og regulator bli på? til feks 6s lipo? klarer meg sikkert med mindre i førsteomgang men... med mindre det ikkje er anbefalt mindre enn 6s lipo da? ?
                  Hpi Savage Mach 28
                  Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                  Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                  Comment


                  • #11
                    Jeg skal ha 1100 for 1717 min, men det litt overkill i en savage. man kan fint bruke en rimligere hobbyking motor (xk40 serien, samme som leopard osv..)
                    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                    Comment


                    • #12
                      Click image for larger version

Name:	Bilde680.jpg
Views:	1
Size:	61.1 KB
ID:	778664den største er 1717 motoren, den mellomste er 1515 motoren, og den lille en vanlig 1/18 motor
                      the frogx2 82/11 savagexss x2 el + xs. rc18t2 xray m18mt i carbon+ xb4. minimonsterzx2. hyper mini. infernove micro/minirockcrawler rockforced xr10/ax10 1/8x2,5crawlere +++

                      Comment


                      • #13
                        Originally posted by freddy85 View Post
                        Jeg skal ha 1100 for 1717 min, men det litt overkill i en savage. man kan fint bruke en rimligere hobbyking motor (xk40 serien, samme som leopard osv..)
                        Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                        http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...s_Car_ESC.html
                        Virka ut som en grei motor, når eg googla den 1717 motoren i en monster på 6s lipo på youtube blei det egentlig berre en bil som liker å ta piruetter hehe... men med mindre lipo volt bør vell det bli litt meir kjørbart sikkert.... prøvde å finne på youtube med motor du har linka til...trur det er i denne savage xl her da...og virka som det er ett greit alternativ...

                        Savage xl converted to electric. Used original hpi motor mount, Turnigy 150A ESC and 4074 v2 2000kv Turnigy motor on 6s


                        men den 1717 castel motoren du har, blir den meir kjørbar med feks 1 stk 2s eller 3s lipo batteri? går vell an å redusere effekten med bruk av batteria? tenkte berre at det kan være greit å ha en kraftig motor med ein gang men reduserer kjørbarheten med bruk av kor mangen batteri man skulle hatt..
                        Last edited by Einart; 24 October 2012, 22:38.
                        Hpi Savage Mach 28
                        Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                        Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                        Comment


                        • #14
                          Originally posted by night crawler View Post
                          [ATTACH=CONFIG]59709[/ATTACH]den største er 1717 motoren, den mellomste er 1515 motoren, og den lille en vanlig 1/18 motor
                          Sjå der ja.. har 1717 større diameter en 1515, eller er det berre synet mitt som lyger, 1515 motoren har størrelse som en 540 motor til en 1/10 buggy kanskje?
                          Hpi Savage Mach 28
                          Arrma Raider ,Traxxas slash 4x4
                          Tamiya ta-05 camaro ss og Bel air - Hpi rs4 evo+ 3.0c mustang m custom innsug

                          Comment


                          • #15
                            1717 har større diameter,og 1515 har og større diameter enn en 540..1515 har vel 40mm diameter,mens en 540 har 36..
                            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X